/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Bodil Jensdatter, Jægerspris
Fra : postkort
Vist : 1087 gange
300 point
Dato : 08-04-06 23:31

Hjælp mig med at hjælpe en anden.

Bodil Jensdatter er registreret i folketællingen fra Jørlunde 1840. Hun er da 69 år.
Hun er født i Jægerspris 1771.

Der søges oplysninger om hendes forældre. Muligvis kan der findes oplysninger i folketælling Jægerspris 1778.

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 300 point
Dato : 09-04-06 11:27

Hej Postkort

Jægerspris hører til draaby sogn Horns herred, Frederiksborg Amt.

påFamilysearch Fandt jeg denne person:

Bodil <JENSDATTER KRABBE>
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Christening: 11 Aug 1771 Place: Draaby, Frederiksborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Jens KRABBE

Jens Krabbe er far til disse børn:

1. Maren JENSDATTER KRABBE - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 16 Nov 1755 Draaby, Frederiksborg, Denmark

2. Hans JENSEN KRABBE - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 04 May 1758 Draaby, Frederiksborg, Denmark

3. Anne Magrethe JENSDATTER KRABBE - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 19 Sep 1759 Draaby, Frederiksborg, Denmark

4. Hans JENSEN KRABBE - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 01 Jul 1764 Draaby, Frederiksborg, Denmark

5. Maren JENSDATTER KRABBE - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 14 Aug 1768 Draaby, Frederiksborg, Denmark

6. Bodil JENSDATTER KRABBE - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 11 Aug 1771 Draaby, Frederiksborg, Denmark

Jeg fandt et eneste ægteskab der måske kan passe i Skibby:
09 FEB 1752 Skibby, Frederiksborg, Denmark
Jens Olsen Krabbe gift med Anne Hansdatter

Jeg fandt i 1787 i Helsingør købstad en logerende pige der kan passe på din Bodil. Hun bor hos Matthias Olsen. Det er måske en bror til Jens Olsen Krabbe.

Håber dette kan bruges, du bliver jo nok nødt til at have gang i de gamle kirkebøger fra disse steder.

Måske er Jens Olsen Krabbe død inden 1787, så det er derfor han ikke findes som krabbe i FT 1787.

Der findes en bog der omhandler Jørlunde, måske skulle du prøve at få fat i den.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 09-04-06 16:38

Hej Lis.

Tak, jeg vil give disse oplysninger videre til ham, der slægtsforsker og så vende tilbage.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 09-04-06 17:05

OK

Håber det hjælper jer videre.

Lis

Godkendelse af svar
Fra : postkort

Dato : 17-04-06 20:55

Tak for svaret.

Ham, der skulle bruge det, blev meget glad. Det bliver spændende, om det er den Bodil, han leder efter.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 17-04-06 22:28

Hej

Det håber jeg han kan. Held og lykke.

Lis