/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
strømskinne
Fra : henper
Vist : 657 gange
50 point
Dato : 08-04-06 22:01

strømspareskinne bliver ikke slukket via usb stik.
Mangler der en opsætning via styreprogram eller i bios.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-04-06 22:11

Jeg har selv haft to af disse strømspareskinner med USB. - De er ikke særlig stabile og holdbare, så glem dem.
Køb en ordentlig fordelerdåse med en fælles afbryder, gerne dobbelt afbryder. Den vil du være langt mere tjent med. De er ikke pengene værd!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 08-04-06 23:12

Det er ikke alle motherboards, hvor der kan slukkes for "power on" til USB stikkene!
Køb i stedet for en strømspare skinne med en masterfunktion, der slukker for skinnen, når der ikke er strømforbrug på masteren(hvor selve Pc’en tilsluttes)!!

Gert

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-04-06 00:03

Min slukker udemærket, men hvis din skinne er ok, så skal den jo slukke hvis du hiver USB stikket ud, men det gør den vel.
Mon ikke du skal indstille din bios:
http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=337
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-06 00:24

Der kan være et problem, hvis du bruger usb stik på et eftermonteret pci kort, brug i stedet et af de stik der var på computeren fra start, jeg har selv en billig usb spareskinne (49 kr.), der er perioder at den ikke virker, men langt størstedelen af tiden virker den som skal

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-06 00:32

Min erfaring er stik modsat hvad der anbefales i linket fra pallehansen, så måske er det tilfældig at det virker sådan hos mig

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 09-04-06 10:44

hej henper.
Jeg havde samme problem. (Jeg mener der er begyndt at være spænding på usb stikkene, så man kan tænde pcen udefra)
Min helt klare anbefaling er at sætte et ekstra USB-kort i en ledig PCI-slot i pcen, sådanne stik slukker nemlig for strømmen når du slukker for pcen.
Men lad være med, som mig, at kun købe et kort med 2 stik, fordi du kun skal bruge et stik til strømspareskinnen. Der kommer altid ting hen af vejen der skal sluttes til usb og så er det rart at have en del ekstra stik.

To fluer med et smæk.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 09-04-06 10:50

Hej igen.
Min erfaring med spareskinner er, at de virker udemærket og er en rigtig god ide.

Vedr. mulighed 2. i linket fra pallebhansen. jeg har prøvet det men der var også spænding på PS/2-porten i hvert fald på min pc.

Hilsen
K_M_S