/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Har et spg her
Fra : Surf
Vist : 1025 gange
20 point
Dato : 08-04-06 20:45

Jeg har kikke på nr 2 video på den her side her http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vb/learning/default.aspx der siger han at Visual Basic 2005 Express Edition skriver koden for en

Vil lige også sige at jeg har downloadet den både programmet og videon

Men kan det passe at den skriver koden for en

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-06 21:56

Ja, det kan passe, men som al anden WYSIWYG bliver det også derefter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-06 21:58

Ps. Frontpage lave også HTML koden for dig, hvis det er webdesign

..men igen : Koden bliver derefter

(Hvilket oftest vil sige: Noget skod-kode )

Det er klart bedre at 'boge' sig til 'tingene'

</NØRD>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 08-04-06 23:36

Forklar mig lige hvordan

Halloooooo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-06 00:15

Hvordan hvad?

Man trækker elementer på plads med musen (billeder, knapper, tabeller, tekstformater osv.)

Vælger en funktion når elementet aktiveres. (Lyd, animation, hændelser osv.)

Indskriver den relevante brødtekst.

..trykker [Gem] og Voila.... KODE !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 09-04-06 02:27

Citat
Indskriver den relevante brødtekst.

..trykker [Gem] og Voila.... KODE !!!

Øhh Undskyld men jeg er newbie til det der

Så hvordan det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-06 08:27

Se billedet nederst på siden, på det link du selv har lagt her i dit spørgsmål.

På siden gives et eksempel på programmering af en RSS news reader. (Ved du hvad denne teknik går ud på? Altså hvad en RSS newsfeed er for en størrelse?)

Hvis du ikke engang kan bruge en WYSIWYG (What You See Is What You Get) editor, vil jeg anbefale dig at kaste dig over noget andet end Visual Basic programmering. Jeg bliver nemlig i tvivl om hvor meget du kender til programmerring?

Siger disse 'ting' dig noget:

Binær kontra sekventiel søgning.
Datastruktur.
Sorteringsalgoritmer.
Spanning trees.
Hamming code.
Indirekte adressering.

Hvis ikke? Vil jeg anbefale dig at læse nogle bøger om programkonstruktion eller nogle begynderhæfter i Basic, C/C++, Pascal eller lign. før du kaster dig over programmering med Visual Basic. Der findes også glimrende begynderhæfter til VB. Jeg mener de kan købes på Posthuset, større Kiosker og lignende steder for omkring 30 kr.

Hvis du gør, men du ikke er inde i VB skulle du måske begynde med små projekter skrevet i Notesblok (notepad.exe) og kompilere dem med en commandline kompiler? Derved bliver du fortrolig med programmeringssproget inden du lader en WYSIWYG editor 'overtage' arbejdet. Der skal nemlig næsten altid rettes en ting eller to til, før det virker efter intensionen og dette kræver du ved hvad du foretager dig.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 10 point
Dato : 10-04-06 08:43

Lige en kommentar til Molekyle, mfl.

Hvis der er et værktøj der hurtigt kan hjælpe en igang med at "programmere", så skal surf da bare se at komme igang med at bruge det Selvom om koden er noget crap. Når jeg skal programmere en hurtig macro til Word eller Excel, bruger jeg da tit makrooptageren til lige at finde en bestemt funktion, det er mange gange hurtigere en at skulle gennem en masse dokumentation.
Man kan jo altid gå ind og redigere i den autogenerede kode.

Jeg antager at du bruger VB's form editor når du designer et brugerinterface. Selvfølgelig skal man da benytte de værtøjer der er til din rådighed.

Bruge Notepad, nul putte den editor er alt for let at bruge, som du nok ved: En rigtig programmør bruger kun "copy con program.exe"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-06 14:12

CADmageren -> Jeg forstod den godt
Citat
...nul putte: Dén editor? Er alt for let at bruge !!!

...men selvfølgelig skal man be-/udnytte de værktøjer der er udviklet til formålet

Det jeg prøver at fortælle (..ud fra mit gætværk om Surf's viden? ) er at:

Det er nu en god idé at sætte sig en smule ind i programkonstruktion/programmering på helt basalt teoretisk niveau, før man kaster sig 'vildt bøvsende' over HOKUS-POKUS ting, som en WYSIWYG editor, som 'selv' laver koden

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Surf

Dato : 24-04-06 22:38

Tak for svaret CADmageren.