/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
hakker i Battlefield 2? ny dr
Fra : steffen15
Vist : 1048 gange
370 point
Dato : 08-04-06 15:15

hej alle gode ´folk! jeg har lige købt Battlefield 2 men det hakker???? jeg har et redeon 9600 series med 256 mb ddr ram. og en 2800 mzh cpu med 1gb ram. hvorfor hakker Battlefield 2 så lige??? er det noget med min driver som er for gamme?? er her en som ved hvor jeg kan finde en ny driver ?? mvh steffen

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 08-04-06 18:20

Jeg har samme skærmkort som dig og spiller selv Battlefield 2.

Min CPU er en AMD 64 2.2Ghz med 1GB ram.

Men nu kræver Battlefield 2 oz temlig meget m.h.t grafikken, så for at det skal køre noget bedre skal man ihvertfald invisterer i et PCi Express kort. Eller hele 2 grafikkort som kan køre sammen.

Men har du prøvet at ændre indstillinger for video? Det gør en væsentlig forskel at gå fra high til low i diverse indstillinger.

Mit kører heller ikke "optimalt", men okay. Man skal bare lige finde den rigtige balance af, hvor høje indstillinger computeren/skærmkortet kan trække.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-04-06 02:01

Prøv at installere den nyeste version af DirectX driverne (9.0c), og kør testprogrammet diag.exe.
Hent den nyeste catalyst driver + tools:
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293
Det er sku lidt besværligt med alle de downloads der skal til, hvorfor hunden kan de ikke bare samle det hele i en installationsfil, som f.eks. Nvidea gør?
Den sidste nye driverversion skulle vist hedde catalyst ver 6.3

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-04-06 02:06

Halløjsa igen
Læg lige mærke til at der står noget om at aktivere hardware acceleration.

Citat
Instructions:
For details on this driver, including resolved issues, please review the RELEASE NOTES.
Installing a new driver is only recommended if you are having issues with your ATI product.
How to enable H.264 Hardware Acceleration.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-04-06 02:07

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 10-04-06 18:25

Citat
Instructions:
For details on this driver, including resolved issues, please review the RELEASE NOTES.
Installing a new driver is only recommended if you are having issues with your ATI product.
How to enable H.264 Hardware Acceleration ???????? hvad betyder det? og her er mange ting hvilken ting skal jeg hente Brassovitski

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 10-04-06 22:34

Hej, min søn har en PC med 2.2 Ghz, 512 MB ram og R 9600 kort og kan ikke køre Battlefield. Han har også store problemer med andre spil såsom Half Life 2 og andre krævende spil. De hakker så meget at det stort set er umuligt at spille dem...

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 370 point
Dato : 10-04-06 23:42

Halløjsa
Klik på linket: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293
Klik derefter på linket 'Windows XP Drivers and Software', på den side der kommer frem.
Du skal så igen klikke på linket 'RADEON' og downloade 'Catalyst 6.3 Windows XP - Driver Download', og installere driveren, husk du skal afinstallere den gamle driver og genstarte maskinen inden du installerer den nye.
Installationsvejledning: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293 klik på linket 'Installation Instructions for Radeon Series'
Læs her om problemer med Radeon-kort: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293
Læs mere her: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293
Køb dog et kort med Nvideachipset.
Læs her om at aktivere Hardware Acceleration: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293

Køb dog et kort med Nvideachipset.

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 12-04-06 20:10

Tak for svaret Brassovitski. har fået det ind men kan ikke finde ud a hvor jeg aktivere Hardware Acceleration

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-04-06 21:57

Kan du ikke finde vejledningen til at aktivere hardwareacceleration eller kan du ikke finde funktionen på din PC??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-04-06 22:04

Hardwareacceleration under Windows XP.
Højreklik på desktoppen(Skrivebordet/skærmen)
Klik på egenskaber, klik på egenskaber, klik på avanceret, klik på fejlfinding, eksperimenter lidt med forskellige indstillinger start med fuld, prøv også både med og uden flueben i WC Write Combining.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-04-06 22:05

Sorry du skal selvfølgelig kun klikke 1 gang på egenskaber.