/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kan Katte få malaria?
Fra : unn
Vist : 498 gange
200 point
Dato : 01-12-02 15:37

Hej

Min kæreste og jeg er netop flyttet til Afrika, og taget vores to katte med. De er begge forsvarligt vaccineret med rabies og katteinfluenza og er begge indekatte, men det er uundgåelig at der kommer myg i lejligheden, og derfor mit spørgsmål, kan katte som mennesker får malaria? Og hvis hviken behandling skal de have? Dyrlæger er desværre en mangelvare hernede.

tak

Unn

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-12-02 16:01

Nej det kan de ikke, men så vidt jeg har kunne finde frem til kan de være smittebære, men så er det ikke myg der er skal i det, men en parasit, som kun lever i indonesien.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 210 point
Dato : 01-12-02 16:51

Hej Unn

Ifølge denne side http://www.ivc.dk/malaria.html er det kun mennesker, der kan få malaria.
Men siden indeholder en spørgsmål-svar-funktion, som du kan benytte, hvis du vil have mere
udførlig og præcis besked.

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : unn

Dato : 02-12-02 11:51

Tak for svaret Rellom.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-12-02 19:04

Jeg stillede selv spørgsmålet på den side, jeg linker til, og har nu modtaget flg. svar:

Nej ikke menneskemalaria men der findes malariaformer specifikke for dyr.
venlig hilsen
ivc