/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spyware?
Fra : return
Vist : 706 gange
300 point
Dato : 08-04-06 12:42

hej har enb acer bærbar men har spy war på den som jeg ikke formår at fjerne hvordan fjerner jeg det har prøvet at downloade ad-aware men når jeg vil installere det kan jeg ikke gøre det virker rigtigt underligt nogen der ved hvad man gør og vil gerne ha et seriøst bud
det spy ware blev fundet på min pc hedder :filname=svhost.exe treatname=spyware.0075spy

hvad er det ????????? og hvordan sletter man det nu hvor jeg jo ikke kan få ad aware indstalleret

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-04-06 12:48

Kør x-clean micro på www.arlet.dk

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 08-04-06 12:49

Hent og kør denne : http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Hent denne og gem på dit skrivebord: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#superantispyware

Hent denne og gem på dit skrivebord: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Slå din systemgendannelse fra og genstart i fejlsikret tilstand.. Installer og kør en scan med "SuperAntiSpyware".

Derefter dobbeltklik på Mwav, som pakker sig selv ud.

Markér følgene: Memory, Startup-Folders, Drive, Registry, System-Folders, Services, All Local Drives, og Scan All Files. Tryk "Scan Clean" ... Det tager lidt tid...
Genstart din maskine i normal tilstand og slå din systemgendannelse til igen...

Så burde du have en "ren" maskine....

Vh fluffy

P.S. http://www.arlet.dk er en ganske udemærket side.. prøv at kigge på hans sikkerhedspakke... Den sørger for at skidtet ikke kommer ind på din computer til at starte med.. og så er det gratis

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 08-04-06 12:49

Kikke ind på www.arlet.dk;-)

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-04-06 13:46

hjælp mig det kan ikke fjerne det det i forslog er der andre muligheder

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-04-06 13:50

Du skal fjerne det i fejlsikret og med systemgendannelse slået fra.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 08-04-06 14:00

svhost.exe tilhører ormen: "W32.Mydoom.I@mm". Den har sin egen SMTP "maskine", og den indsamler e-mail adresser og redistribuerer sig selv...

Return -> Du kan umuligt have fulgt mine råd på den korte tid det tog dig at skrive tilbage... så ikke noget med at påstå det ikke virker

Vh fluffy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-04-06 14:27

gå ind hos arlet på www.arlet.dk - hent hijackthis - scan og send loggen ind

arlets mailadresse står på siden "hvem er jeg" - du kan skrive og bede om hjælp hvis du er det mindste i tvivl - så får du hjælp hele vejen igennem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-04-06 14:28

ps.. arlet vil give dig besked om hvilke programmer du bør installere for at holde vira og spyes ude samtidig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-06 22:21

Holder med fluffyclaus : Installer SuperAntiSpyware : http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Citat
Den mand gør det igen. Der er tale om Nick Skrepetos. Ingen tvivl om at Nick har forstand på spywarebekæmpelse, og han er velanset i bekæm- perkredsene.

Det nye produkt med det fængende navn SuperAntiSpyware er af første klasse, og så er det ganske gratis, hvis man altså kan nøjes med de mest almindelige funktioner.

Programmet er en værdig fornyelse, for de der i dag benytter Ad-aware og Spybot, men man skal lige gøre sig det klart, at SAS er på engelsk. Vil du have programmerne på dansk så fortsæt med Ad-aware eller Spybot, men på den anden side er programmet nu meget brugervenligt.

Selv i gratis-versionen kan det fjerne det meste af det hårde spyware. Det kan Ad-aware og Spybot ikke. Spybot har så en immunisering, der kan holde spyware ude, men mod det hårde spyware er denne immunisering nyttesløs.

SpuperAntiSpyware findes også i en professionel version for hjemme- brugeren. Den koster 229 kr. i shoppen for et års licens. Efter 1 år vil der være en god rabat på licensfornyelsen.

Den professionelle version har nogle features som gratis-versionen ikke har. Det drejer sig bl.a. om realtime-beskyttelse (lader ikke spywaren komme ind på computeren), registreringsdatabase-beskyttelse (afviser at hijackere rører ved din registreringsdatabase) og auto-opdatering (er manuelt i gratisversionen).

Ingen dårlige sider ved programmet? Jo, det er så nyt, at det stadig kan levere såkaldte falske positiver, men der er allerede væsentlig færre, end da det blev lanceret for en uge siden. Normalt tester vi et program i en måneds tid, før det slippes løs. Det skal retfærdigvis siges, at vi kun har haft lejlighed til at teste det i 14 dage.

Vi anbefaler at du bruger linkene herunder. De er altid opdateret med seneste version og sikret mod hurtig og fejlfri download.

Freeware-versionen. Helt gratis. Nu og fremover.

Prof.versionen for hjemmebrugeren. Du har 14-dages gratis prøve

Køb Prof.versionen i shoppen. Licensen varer 1 år, men efterfølgende kan købes med en større rabat.

Besøg producentens hjemmeside

Link til produktets hjemmeside

Hvis du ikke vil købe i shoppen men direkte hos producenten i USA med kreditkort. Ekstra sikret link.

Installations- og brugervejledning udarbejdet for Spywarefri af Anette B. Overgaard 24.03.06

Testet for Spywarefri af Per Holst-Albrechtsen

Så skulle du være godt hjulpen
For at undgå skidtet igen? Installer ligeledes: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Installationsvejledning findes her : http://www.spywarefri.dk/manualer/spywareblaster-manual.htm

</MOLOKYLE>