/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Blanke links fra explorer
Fra : joernkjaer
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 01-12-02 15:03

Jeg er pludselig begyndt at få blanke links og konstant timeglas i stedet for nyt vindue.
Hvis jeg derimod skriver internetadresserne direkte får jeg siderne uden problem.
Jeg har haft installeret windows 98 SE og explorer 6.1 i lang tid. Har prøvet at installere
explorer 5.5 og 6.0 men uden at problemerne blev løst.
Hvad har jeg mon gjort, og mere vigtigt hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemerne?
Hilsen Jørn

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-12-02 15:14

Hej Jørn,

øh... hvor mange vinduer har du åbnet på samme tid?

og når du skriver adreesen ind direkte er det så i et helt nyt åbnet vindue?

jeg oplever nogle gange problemet, hvis mit system er overbelastet, eller jeg har åbnet en del vinduer... eller hvis det er en kæde af vinduer fra det første vindue...

eh... det kom vist til at lyde lidt bøvlet...

det jeg mener er hvis du åbner et vindue og de fremtidige vinduer der bliver åbnet, er i forlængelse af dette vindue... idet de fra systemets side vil blive betragtet som en process... hvorimod hvis du åbner et helt nyt vindue bliver der åbnet en ny process... det er også det der er ret surt hvis et af disse vinduer i "kæde"-processen går ned, idet de lukker alle vinduerne som er åbnet og tilhører denne process...

men umiddelbart afhænger det af hvoir belastet dit system er... hvor mange Mb ram har du, harddisk størrelse og CPU?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : joernkjaer

Dato : 01-12-02 15:47

Hej Strarup
Tak for din interesse for mit problem.
Problemet har ikke tidligere været der, så der må være sket et eller andet.
Mit system er på ingen måde belastet, jeg har 256MB Ram, 28 GB Harddisc (70% ledig).
Hvis jeg kun har åbnet 1 vindue (explorer) og jeg f.eks går ind på www.click.dk og derefter klikker på start click.dk
har jeg problemet. Når jeg så lukker vindue 2 (det nye blanke) kan jeg køre videre i vindue 1.
Jeg har forsøgt med mange lignende sider.
Hilsen Jørn

Accepteret svar
Fra : Dadycool

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-02 10:06

Hej, Har du prøvet at slette din tempmappe " Højerklik på explorer iconet vælg engenskaber" vælg Generelt, Slet dine midlertidige internetfiler, også oflinefiler,klik på indstillinger, sæt " Tilladt brug af diskplads til 50 MB.
Vælg nu faneblad "Avangceret sæt hak i" Slet mappen temporary internetfile, når webbowseren lukkes.
Og så er det altid en god idé at køre diskoprydning,defrag og scandisk tit og ofte
Håber det kan hjælpe dig, ellers skriv tilbage.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-12-02 17:22

Hej Jørn,

oki doki...

tja... nogle gange ka' det være fordi de ska' ha' lidt tid til at loade... for hver gang du klikker eller går videre i et vindue (eller en kæde/gruppe af vinduer fra "start"-vinduet)... optager det plads i hukommelsen... så du f.eks. ka' trykke på tilbage knappen og nogle andre ting... nogle gange bliver processerne heller ikke lukket selvom processen er blevet lukket af dig...

jeg har også selv været udsat for dette problem... ret jævnligt endda men jeg presser også mit system til det yderste... den computer jeg sidder ved i øjeblikket er en Win2000 maskine med 512 Mb ram, nogle gange har en sammenkædet/gruppe af vinduer bl.a. optaget 75 Mb af rammene alene...

lige nu har jeg 19 vinduer åbnet... og ca. 29 relaterede processer tilknyttet IExplore.exe, og i alt ta'r disse processer tilsammen 465,3 mb ram/systemresourcer... hvor den der ta'r mest resourcer er en process på 40,1 Mb...

en sammenkædet process ka' godt ha' flere forekomster af processen som for os ser ud til at være seperate processer, men af systemet bliver opfattet som én helhed... bl.a. fordi de er linket/kædet sammen... og ved at lukke en af disse "links" (delelement) af processen ta'r den de andre med i nedluknings proceduren...

af de 29 forekomster af IExplore, er de 10 af dem reelt set "døde" processer der kører, og som systemet ikke har afsluttet... men mit system har også været tændt i en del dage efterhånden uden genstart, ca. 266 timer... men disse ikke helt "døde" processer optager stadigvæk resourcer...

jeg brugte bl.a. et program der hedder Process Explorer til at lukke de resourcekrævende "døde" processer... bl.a. den på de 40,1 Mb... da det ikke var til at se i joboversigten om den var tilknyttet en af de aktive processer...
Process Explorer er fra Systernals, og er bl.a. et program der viser alle igangværende processer... også dem der er skjult eller "usynlige" for Joboversigten... -->
http://www.systernals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml
der er nede i bunden af siden, både en version til win9x/Me og Win2000/XP...

win98 er desværre ikke så stabil som f.eks. Win2000 er det... jeg ka' også ha' mange flere vinduer åbnet på den maskine hvor jeg kører Win2000 i forhold til en anden computer jeg har der kører Win98 indimellem og som reelt set er noget kraftigere end den computer jeg bruger lige i øjeblikket med Win2000 på...

det jeg har prøvet at illustrer er at der ka' være forskellige ting der gør det... jeg bruger selv Internet Explorer version 6.1, men har også oplevet dette fænomen i andre udgaver af Internet Explorer og på forskellige versioner af Windows...

det jeg bl.a. vil foreslå dig er at downloade og afprøve Process Explorer, så ka' du prøve at se hvilke processer der kører og evt. hvor mange resourcer de optager... og om der evt. sku' være nogle "døde" processer... f.eks. med IExplore.exe er det når der ikke står noget ud for processen... f.eks. hvis en process er aktiv og du er inde og læse dette indlæg vil der f.eks. stå noget i retning med...

IExplore.exe og så ude til højre, hvad der står i titlen/menu bjælken i det vindue der åbnet... i dette tilfælde "Kandu.dk - Microsoft Internet Explorer"... står der ikke ude til højre i forbindelse med IExplore.exe er det som regel en "død" process, som så ka' lukkes uden det har indflydelse på nogle af de andre aktive processer...

ud over det ka' der evt. også være andre processer som f.eks. spyware der kører og stjæler resourcer... men umiddelbart tror jeg ikke lige det er tilfældet her... men man ved jo aldrig...

nu håber jeg så ikke det her blev alt for rodet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : joernkjaer

Dato : 04-12-02 18:20

Tak for jeres kommentarer, men det hjalp ikke.
Jeg har prøvet næsten alt, hvad jeg har kunne læse mig til på diverse sites, men lige lidt
hjalp det. NU har jeg geninstalleret windows, gendannet explorer til den tidligere version
og efterfølgende opdateret explorer til nyeste version.
Nu kører det som det skal.
Hilsen Jørn

Kommentar
Fra : Plowman

Dato : 02-02-03 02:50

Taget direkte fra Microsofts hjemmeside:

SYMPTOMS
You may experience either of the following symptoms:
When you right-click a Web address on a Web page and then click Open in New Window, the Web page may not open in a new window.
When you click a link on a Web page that uses scripting to open a new window, the new window may not open, or you may receive the following error message:

Internet Explorer Script Error
An error has occurred in the script on this page.

Line:
Char:
Error: No such interface supported
Code: 0

Do you want to continue running scripts on this page?
CAUSE
This issue can occur if either of the following conditions exists:
You installed a program that does not properly register interfaces in the following registry key:
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface

You uninstalled Microsoft Visual Basic 5.0 after you used Visual Basic 5.0 to create a program that uses the Webbrowser control that is provided by the Shdocvw.dll file.
RESOLUTION
-----------------------------------------------------------------------------------------------
To resolve this issue:
Click Start, and then click Run.
In the Open box, type regsvr32 actxprxy.dll.
Click OK, and then click OK again when you receive the following message:
DllRegisterServer in actxprxy.dll succeeded.

Click Start, and then click Run.
In the Open box, type regsvr32 shdocvw.dll.
Click OK, and then click OK again when you receive the following message:
DllRegisterServer in shdocvw.dll succeeded.

Shut down and restart your computer.