/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad betyder dette!!!!!!
Fra : Myns
Vist : 626 gange
50 point
Dato : 08-04-06 01:38

Engang imellem når jeg rebooter, vil windows ikke starte. Der komme en meddelse NTLDR is missing. Hvad betyder det? Når jeg så sætter cd'en, med styrersystemet XP is og rebooter starter windows igen. Hva' er der galt?

myns

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-06 07:36

Der er flere muligheder. Du kan læse om dem og deres respektive løsninger her:

http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-04-06 09:23
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 08-04-06 12:22
Kommentar
Fra : mtranberg

Dato : 05-08-06 11:16

Hvis fejlen fortsætter skal du være opmærksom på at det kan være et tegn på at din harddisk er ved at stå af. Jeg sidder lige nu med en maskine der havde samme fejl, hvor jeg har skiftet harddisken, ram og cpu. Dette kan alt sammen være årsagen til at den ikke kan finde system opstartsfilerne.

Du kan prøve at finde et disk tool værktøj hvor du kan teste dine harddiske, for fejl. Jeg kan anbefale seagate seatool.
Dette kan du finde på www.seagate.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-06 12:02

tiden taget i betragtning er den pc enten stået af eller også er spørger

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-08-06 13:02

det må da være pc'en som er stået af. spørgeren kan da ikke være så "kold" at han/hun vil spilde vore kostbare tid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-06 13:34

hmmm - det er der da en hel del andre der gør - desværre

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-08-06 16:26

miritdk >> må desværre give dig ret, men her i det gode vejr og netop lige færdig med at lægge 100 m2 fliser, og dermed i godt humør, vælger jeg i hvert fald i de næste par timer at tro det bedste

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-06 16:27

pyyyyhhh for et arbejde - er du færdig ????

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-08-06 17:07

jeg blev færdig for 1 time siden.
60 m2 haveterrasse (græsset blev skrællet med håndkraft og så blev der ellers kørt sand på)
40 m2 indkørsel (ældgamle støbte fliser (60-70 kg pr. stk.) blev fjernet med håndkraft og så ellers sand på.
og så blev der forresten også lavet en trappe fra haveterrasse op til husplan og morgenterrasse
Så - pyyha, for et slæberi.
Nu mangler der bare resten af haven, som skal helt lægges om, så nu skal der snart gang i fræser o.s.v.
(konen er god til at sætte mig i arbejde (jeg kalder det nu hustruvold) )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-06 17:09

flot gået ( af hustruen ) - nej mener det - det var da en større omgang - bare det var mig øv - den der lille grimme grønne misundelse måtte jeg lige jage væk

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-08-06 17:23

er også glad for at det er gjort, og nu havde jeg lige tiden og pengene til det (har opsagt mit arbejde p.g.a. dårligt arbejdsklima, så går og hygger mig med lidt af hvert: god mad, byture, strandture, det konen mener er tvingende nødvendigt at lave ved huset, o.s.v., så er squ ved at savne et "rigtigt" arbejde igen, hvor man "bare" kan sidde på sin flade og passe sit job. Konen har meget aftenarbejde (restaurant/køkken) så jeg er glad når nogle fra familien ringer og siger: HJÆLP, min pc er gået død - det giver som regel et godt måltid i selskab med dejlige mennesker - maden er lavet og serveret og ingen opvask )
Nu vil jeg i bad - ligner noget der har rullet sig i en mudderpøl.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-06 17:26

god fornøjelse med baderiet - du lyder nu til at have det rigtig godt bliv ved med det

Annuller spørgsmålet
Fra : Myns

Dato : 05-11-06 14:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål