/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Flytning af mobiltelefon
Fra : Denpete
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 07-04-06 23:27

Hej gruppe....

Et spørgsmål: Er det muligt at medtage sin mobiltelefon når man flytter til udlandet?

Er en mobiltelefon 'låst' til et bestemt område af veden eller - hvis telefonen ER unlocked - kan man købe SIM-kort i et andet land og benytte mobilen der med en lokal teleudbyder/taletidskort?

På forhånd tak!

VH

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-04-06 23:37

Du kan godt tage mobiltelefonen med til udlandet, og købe nyt sim-kort.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=69686

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-06 07:28

Vær blot opmærksom på om din telefon er funktionel i den del af verden du flytter til

F.eks har de et andet system i USA end i Europa, så telefonen skal kunne pkøre på en anden frekvens (det kan triband telefoner)

Men stort set resten af verden benytter GSM 900/1800 som også er standard i DK

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 08-04-06 09:35

Takl for svarene!

Den mobil jeg skal bruge er en Nokia 3310 og den skal flytte med til Ghana - vil det være muligt?

VH
Denpete

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 08-04-06 09:42
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-06 09:44

Ghana benytter GSM 900 så det er intet problem

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 08-04-06 11:57
Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 08-04-06 12:02

Tak for svaret jakjoe.

Jeg ta'r 'dyret' med derned - og håber på en virker .

VH
Denpete

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-04-06 12:15

Jeg siger også tak.

God tur !

mvh
jakjoe