/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Torskerognsrand
Fra : Annela
Vist : 2472 gange
100 point
Dato : 07-04-06 16:14

jeg har engang fået en lækker torskerognsrand, som jeg mangler opskrift på.
Det var noget med dåsetorskerogn og Cremfraise og eller fløde: den skulle IKKE bages men stå på køl inden servering -
Det ville være rigtigt dejligt om der var nogen der kendte opskriften !!!!

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 07-04-06 16:35

Hvilke andre ting indeholdt den? Nogle grøntsager af en slags?

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 07-04-06 16:42

husker ikke hvad der ellers var i - den blev serveret med kaviar + rejer æg og en "grøn" sovs til

Kommentar
Fra : delfin

Dato : 07-04-06 17:03

Hej
Jeg har fundet denne, men den skal godt nok koges

Ingredienser:

Du skal bruge følgende til opskrift på Torskerognsrand.

2 ds. torskerogn ( a 200 g )
1/8 tsk. peber
2 dl mælk
1 tsk. salt
4 æg

Fremgangsmåde for Torskerognsrand:

Tag røreskålen frem og fyld torskerognen i den og mas den med en håndmixer. Tilsæt æg, mælk og krydderier og pisk det hele sammen og hæld det i en smurt form (som kan indeholde en liter). Dæk til med alu-folie og sæt den i vandbad på pladen.
Koges i 30 min. ved medium varme.

Hilsen Maibritt

Accepteret svar
Fra : SonjaAS

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-06 17:17

Mon det kan være denne:

Torskerogn a la grecque

Af Nynne Sørensen i Webkokken

Ingredienser
1 dåse torskerogn
10 sorte oliven uden sten
1 spsk hakket persille
2 spsk creme fraiche
saft fra 1 citron
salt og peber
2 fed hvidløg

4 stykker ristet toastbrød

1 citron skåret i både

Fremgangsmåde
De sorte oliven hakkes fint. Mos torskerogn med en gaffel og bland creme fraiche, hakket persille og 2 fed knust hvidløg i.

Rør det til en jævn mos, pres saften fra 1 citron i og rør det godt sammen.

Smag til med salt og peber - men hold lidt igen med salt på grund af de sorte oliven.

Torskerognblandingen stilles på køl i mindst 1 time inden det serveres koldt på ristet toastbrød.

Skal det være en mere luksuriøs ret kan du servere rejer, asparges og lidt sort kaviar til.

Fundet her: http://www.dr.dk/mad/opskrift.asp?inpOpskriftid=1675

Mvh Sonja

Godkendelse af svar
Fra : Annela

Dato : 10-04-06 23:28

Tak for svaret SonjaAS.
Det var ikke helt den opskrift - men den er nu afprøvet og kan anbefales til andre.