/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
hvordan kommer vi ud af det??
Fra : maria22
Vist : 1200 gange
100 point
Dato : 07-04-06 14:57

Vi har bestilt og betalt for en sæsonplads i midtsjælland. Vi så pladsen i vinter og den så fin ud.
Vi valgte selv hvilken plads vi ville have og vi var rigtig godt tilfredse.
Nu var vi til møde 1. april på pladsen. Til mødet fik vi set de andre campister for første gang...og øv øv øv:( Vi har været uheldige! Vi har fundet een af de pladser der er fyldt med alkoholiske danskere.
Det lyder strengt at sige, men til mødet blev der drukket for fuld skrue og alle sammen var ældre mennesker med portvinsnæser! Vi har een gang været sådan et sted og der var så mange uroligheder og skumle typer at vi fik benene på nakken. Det var dog ikke et sted vi havde bestilt sæsonplads.
Så tog vi en tur rundt på pladsen. Halvdelen af pladsen, dvs. alle faciliteterne var lukket af og skulle renoveres! Skuffelse!! Legepladsen, swimmingpool og badefaciliteterne er ikke til at benytte! Det kan vi jo ikke bruge til noget.
Derudover fik vi set vores plads. Den er rigtig fin, men vores naboer, som er blevet slået op ved siden af, er røggule forteltet og ølkasser ude foran. Vi kan slet ikke forestille os at have vores lille datter rendende rundt på pladsen og har bare ikke lyst til at sætte vores ben der!

Vi er bare så skuffede!!

Hvordan kommer vi dog ud af det?

Jeg har skrevet en mail til chefen og venter svar, men rent juridisk hvordan kommer man dog ud af det? Vi er med på at betale en "mindre" sum for at kunne finde et andet sted.

Mvh

Maria

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-06 15:11

Maria22.... jeg kan godt forstå din skuffelse, det ville heller ikke være et sted for mig, men mon
ikke lejerchefen godt kan se det fra din side, og annullerer pladsen, han er også kun interesseret
i tilfredse fastliggere.

Jeg håber for jer, i får en god løsning

Hilsen Nordsted
som skal afsted med campingvognen i morgen tidlig

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 07-04-06 15:13

Er I medlemmer af DCU så prøv at kontakte dem - det lyder bestemt ikke til at være en rar plads.
Venlig hilsen - håber I får jeres penge igen
ahj

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-06 15:19

ahj's ide, er rigtig god, såfremt pladsen er en DCU plads???, dem er der bare ikke så mange af på Sjælland

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 07-04-06 15:26

Det er ikke en DCU plads:( DCU har vi heller ikke gode erfaringer med:( selvom vi fortsat er medlemmer.

Vi kontaktede dem engang i forbindelse med en plads i nordsjælland hvor vi i den grad blev taget i r.... der var de ikke til meget hjælp.

Maria

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-04-06 16:06

Det lyder voldsomt, og får mig til at tænke på, om du ikke skyder spurve med kanoner.
Alle gæsterne var formodentlig ikke med til det møde og det kan da ikke passe at der findes en campingplads kun for ældre alkoholiserede campister med portvinsnæser.
Røggule fortelte---uha-uha,--findes der røgfrie campingpladser?

Rent juridisk skulle der ikke være problemer med at få pengene tilbage, da du efter eget udsagn ikke får den vare du har betalt for.
Måske du for eftertiden skulle "prøvekøre" pladserne inden du køber.
Bare min mening.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-06 16:08

dabj.... jeg har kendskab til hele to campingpladser udelukkende med portvinsnæser,i Nordsjælland, så hvorfor ikke også en 3.

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 07-04-06 16:12

I følge min campingforhandler, som jeg netop har talt med så har campingpladsen også det ry.
Vi har ikke før camperet på sjælland og ville gerne finde en sæsonplads. Vi har surfet på nettet og udelukket mange som var for langt væk eller alt for dyre. Og pladsen er da også nydelig når man ser deres hjemmeside. Og da jeg så den i vinters.
Rosenholm camping i Nordsjælland er vel een af de pladser du kender Nordsted1? Den her er fuldstændigt det samme...

Maria

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-06 16:21

Jeg har camperet på Rosenholm Campingplads 1 gang, for tre år siden. Det var ikke en plads jeg ville være på i mere end et par døgn højst, og ikke med børn. Det var godt nok nye ejere der lige var kommet til, og de var igang med at renoverer, og jeg kan da også se, at der er kommet en hoppepude op efter vi var der. Men det var primært en fastliggerplads, hvor der var mos på rigtigt mange af vognene, ingen ting på legepladsen, køkken og toiletforhold var bestemt ikke noget at skrive hjem om, og dem der holdt til ved indgangen var portvinsnæser, så de par dage vi var der, var alt rigeligt.

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 07-04-06 16:26

vi havde vores campingvogn opmagasineret der.
Vi synes det var en rigtig ubehagelig plads og det var kun for fastliggere. Og som du skriver, så var der en masse folk ved ingangen med en øl i hånden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-06 16:35

Ups, så er der da rigtigt mange elendige pladser, for jeg har lige set pladsen igennem, og kan se jeg har udtalt mig om en forkert plads, den jeg omtalte hedder Byaasgård

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-04-06 17:59

De pladser findes skam også i det mørke jylland.
Jeg har været fastlægger mange gange som barn/ung, og har camperet hvert år som voksen også (startede mit campingliv som ½-årig)
I år er det første gang, jeg skal være fastlægger i mange år, og jeg må da nok sige jeg er lidt nervøs for det.
Fastlæggere har altid haft et specielt forhold, men jeg synes de virker endnu mere indgroede (nogle gange fordrukne).
Selvfølgelig drikkes der ofte mere på en campingplads,og det har jeg da fuld forståelse for. jeg vil bare ikke være med,men ølkasser mm, kan nu godt holdes ude af synsvinkel.
Jeg bryder mig bestemt heller ikke om, at mine unger skal lege melle opstablede ølkasser.

De røggule fortelte kan vi nok ikke slippe af med De må gerne være der for min skyld, jeg har røgfrit i min vogn/fortelt.
Man ken heldigvisstadig selv vælge hvem man vil blande sig med.
De drikkende, rygende ølvommede, blånæsede danskere er alle steder, men nogle flere end andre.
Prøv at kigge noglepladser ud i løbet af året. Besøg dem i højsæsonen, så i ved, hvordan de er der.
Standerhejsning er jo ofte en lidt våd start på sæsonen, derfor kommer jeg ikke til dem med mine unger.

Kig jer for i løbet af året, væælg jeres venner på pladsen.
Og god fornøjelse.

Kommentar
Fra : Bjerge

Dato : 07-04-06 18:19

Hej Forum

Jeg forstår udmærket Maria problem. og ser som så mange andre intet problem i at du skulle kunne annulere pladsen begrundet med "ikke som ventet". Jeg er lejrchef på en plads og ville uden problemer tilbagebetale beløbet - dog minus res.gebyr - hvis du kom til mig.

Hos os kan man eks. ikke komme ind fra gaden og købe en sæsonplads. Vi forventer at folk har ligget her mindst en weekend inden vi tager dem ind. Ikke kun for deres skyld, men bestemt også for vores egen skyld. Det er nu engang mange dage man skal "være sammen" i løbet af en sæson, og det første indtryk er som regel sjældent det rigtige. Hvad portvinsnæserne angår, tja så findes de jo mange steder, men at der skulle stå nogle foran pladsen/kiosken og drikke en pilsner ser jeg intet forkert i. Vi ligger midt i et sommerhusområde med godt 1400 sommerhuse, og det er lige så tit sommerhusbeboere som campister der står og får en øl.

På både DCU´s og FDM´s pladser er der en vis form for justits, idet at vi alle henvender os til børnefamilier og derfor skærer hårdt igennem hvis portvinsnæserne generer eller tager overhånd.

I bund og grund har alle ret i at man bør besøge pladsen et par gange inden man vælger en sæsonplads. Men få dig en snak med lejrchefen så finder i nok en løsning.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 07-04-06 19:19

Ja, vi løb i det problem, da vi havde campingvogn på Fanø, at så snart vi havde stiftet bekendskab med nogen, så troede de hele tiden, der var åbent hus, for vi var nye, så vi var spændende, så det resulterede i, at allesammen fik at vide, at såfremt der hænger et håndklæde udenfor, så vil vi være i fred. Det var vores første og eneste sæson som campister. Så sociale var vi heller ikke. Undskyld, det havde ikke lige relevans til dit spørgsmål, men så kom jeg jo af med det.
Håber, det lykkes for Jer at få en ordning.
mvh
binky

Kommentar
Fra : tixi

Dato : 06-11-06 15:40

Maria 22 vi har også været udsat for en campingplads der lignede den du beskriver det var gedebjerg camping hvor alt lå og flød og der var to toiletter til 15 vogne og nede bagved var der en losseplads så hvis den ligner gedebjerg ville jeg hurtigst muligt få mine penge igen

Kommentar
Fra : Bjerge

Dato : 06-11-06 19:50

Hejsa

Kunne tænke mig at høre hvordan det gik med den famøse plads ?