/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
hvad betyder det
Fra : baykris
Vist : 515 gange
40 point
Dato : 07-04-06 09:42

Min vennindes søn har hjulpet mig, med min computer, men nu er der et symbol på skrivebordet, som er AForce_430_410_8....
hilsen baykris

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 07-04-06 09:46

AForce_430_410_8 er en Nvidia Nforce driver...

Det er relateret til dit grafikkort..

Vh fluffy

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 07-04-06 09:46

Hvorfor spør du ikke din venindes søn hvad det er...

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 07-04-06 09:56

hej fluffy
Jeg har ikke så meget forstand på det, men hvad betyder det.
vh baykris

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 50 point
Dato : 07-04-06 10:03

Kan ikke uddybe nærmere med de info du har givet...

Hvis du vil have mere info, må du uddybe lidt nærmere.. eks. højreklikke på symbolet og vælge egenskaber.. og så fortælle os hvad der står der...

Vh fluffy

Godkendelse af svar
Fra : baykris

Dato : 07-04-06 10:12

Tak for svaret fluffyclaus.Det vil jeg prøve.
baykris

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-04-06 10:22

Skærmdriveren er- meget populært sagt- et lille stykke hjælpeprogram og data, som fortæller systemet hvordan det kan bruge din skærm, hvad den kan og hvordan.

Skærmdriveren skal være der for at skærmen skal fungere optimalt. Men det er noget sjusk at den ligger på skrivebordet. Formentlig er det bare en kopi, som din hjælper har efterladt der i forbindelse med overførsel fra nettet eller kopiering fra et andet medie.
Prøv at omdøbe den til noget andet, men husk det originale navn. Det er praktisk at du samtidig flytter den op i øverste venste hjørne af skrivebordet.
Genstart så computeren. Hvis alt virker rigtigt og du kan vise den rigtige opløsning på skærmen, behøver du ikke driveren på skriveborde. Du kan så bare slette den, eller gemme et andet sted, hvis du er en forsigtigprås.

Hvis din skærm efter opstart kun kan vise alm vga ( grov opløsning, med meget store ikoner) skal du tilage døbe driverfilen. Hvis den ikke er oppe til venstre kan du umiddelbart ikke se den og så er omdøbningen mere besværlig.

Du omdøber- giver filen nyt navn- ved at højreklikke en gang på ikonet og vælge omdøb med venstreklik, og rette navnet. Der er også andre måder.

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 07-04-06 10:23

hej igen fluffy
Der står filtybe: programmer
oprettet 5/4-06
ændret 5/4-06
åbnet 7/4 06

sikkerhed
Denne fil kommer fra en anden computer, og bliver muligvis blokeret for at hjælpe med at beskytte din computer.

Sådan står der fluffy, men er det lovligt.
baykris

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 07-04-06 10:31

Der burde ikke være et problem med lovligheden i det.. Grafikkortdrivere ligger jo frit tilgængelige på nettet...

Det du har liggende på skrivebordet er installationsprogrammet til grafikkortets driver..

Du burde uden problemer kunne slette det...

Men en bedre idé ville nok være at oprette en mappe hvor du kunne gemme den slags... Eller brænde det ud på en CD for den sags skyld...

Vh fluffy