/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Ny badeværelse i Malmø
Fra : AKF48
Vist : 613 gange
135 point
Dato : 06-04-06 21:27

God aften,

Jeg har et kæmpe problem og håber nogen kan hjælpe mig. Har nogen kendskab til svenske regler når man ombygger et badeværelse i Malmø, eller hvor kan jeg finde dem på nettet.
Sagen er det, at min søn har boet nogle år i Malmø og før han solgte sin lejlighed fik han lavet et helt nyt badeværelse ( superflot med sorte granitfliser på gulvet ), arbejdet blev gjort af en autoriseret dansk murermester. Når køberen skulle overtage lejligheden 3/4-06 og boligforeningens repræsentat var til stede, blev det sagt at badeværelset ikke er bygget i følge svenske regler ???
Det gamle badeværelse var delvis flisebelagt, fra gulvet halvvejs op. Det nye badeværelse er kun flisebelagt i selve brusehjørnet med ca. 5cm forhøjning i gulvet samt 2 glasdør og hele brusehjørnet er vådrumsbehandlet og dette gælder også hele gulvet, resten af badeværelset er ikke vådrumsbehandlet men malet og pudset med speciel maling til dette formål, min søn har ofret langt over 100.000 kroner til badeværelset og alle rørene er skiftet ud af en autoriset svensk vvs-mand.

MEN NEJ NEJ den går ikke i Sverige, ifølge byggesagkyndig skal hele badeværelset være vådrumsbehandlet, men det resultat at de nu siger at hele badeværelset skal rives ned og arbjedet skal startes forfra også med gulvet selvom den er vådrumsbehandlet og alle de dyre granitfliser skal bare ødelægges og kan ikke bruges igen. Kan dette være rigtigt, jeg aner ikke hvad vi skal gøre og er lidt bange at nogen er i gang med at snyde min søn gevaldigt. Han har købt en lejlighed i KBH og hænger nu med 2 huslejer og skal også betale køberens husleje for en månad, fordi vedkommende kan ikke flytte ind.

Det drejer sig om en andelslejlighed ( bostadsræt ).

Jeg ville være utrolig taknæmlig om nogen kunde rådgive mig med denne sag.

Med venlig hilsen
AKF48

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-04-06 08:11

Henvend dig på det der svarer til teknisk forvaltning i den svenske kommune. De må da vide alt om dette, eller i det mindste hvor du kan få uvildig vejledning.

Kommentar
Fra : AKF48

Dato : 07-04-06 10:48

Hej Klumme,

Tak for svaret, jeg prøver at finde ud af.

Hilsen
AKF48