/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Bibliotekslån over nettet
Fra : Bandana
Vist : 1251 gange
122 point
Dato : 06-04-06 14:43

Hej, Jeg kan ikke låne bøger - når jeg klikker på de rigtige steder sker der intet For nogen tid siden fik jeg hjælo til at sende mail og da jeg fik løst det problem, troede jeg, at så kunne jeg også låne igen. Men nej Kan nogen hjælpe mig venlig hilsen Bandana

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 06-04-06 14:48

Hvad hedder siden?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-04-06 15:35

Du skal være logget ind med brugernavn og kode til det pågældende bibliotek.

Du kan også være spærret fordi du skylder bøger .

Henvend dig til biblioteket og få hjælp der.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-04-06 15:37

Jeg forstår dit spørgsmål. Men jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke kan låne bøger via nettet.
Det kunne være fordi du ikke er registreret i systemet?
Du skal gå ned på dit lokale bibliotek og låne en bog eller noget andet. SÅ er du registreret i bibliotekssystemet. Derefter vil det fungere.

Kommentar
Fra : Bandana

Dato : 06-04-06 15:55

jeg er registreret i systemet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-04-06 16:01

Bandana - Så spørg dit bibliotek hvad der går galt. Husk lige at dine gamle koder ikke længere fungerer. Hvis du har haft dem liggende på PC'en længe, fungerer de ikke længere. i dag bruger man sit personnr. som brugernavn og samme personlige kode som tidligere, det KAN være det.

Accepteret svar
Fra : wasabiwoman

Modtaget 122 point
Dato : 07-04-06 01:01

Hvis det er via bibliotek.dk, du prøver at låne, kan du prøve at slette de pågældende cookies og så registrere dig igen på siden. De har haft nogle opstartsproblemer, da sitet for nogen tid siden gennemgik en større " forårsrengøring". Du skal tillade pop-up vinduer og cookies ( i IE er det vist under internet indstillinger - beskyttelse af af personlige oplysninger - websteder. Der tilføjer du adressen på siden.

Hvis det er på dit lokale biblioteks hjemmeside du har problemer, er der muligvis også nogle cookies, du kan prøve at slette, og måske vil de også gerne ha' ovenstående. indstillinger. Hvis det ikke hjælper, kan du jo så i stedet prøve at bestille via bibliotek.dk. Der vælger du først hvilket bibliotek, du vil hente bøgerne på (du skal være registreret der), og du kan så bestille bøger fra hele landet -jeg bruger selv aldrig andet -mit lokale biblioteks bogudvalg er mikroskopisk.

Der er min erfaring, at de lokale bibliotekarer ikke kan hjælpe ret meget, med den slags problemer, men så må de ha' en hotline, de kan henvise dig til, hvis dit problem ikke bliver løst her på siden. Og det kunne jo være deres system, der har lavet ged i din login kode eller udmeldt dig ved en fejl.

Håber du får løst dit problem - jeg ville selv meget hurtigt få abstinenser og nedsat livskvalitet, hvis jeg ikke kunne låne via nettet (en af de bedste opfindelser i nyere tid)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-05-06 17:16

Bandana - KOM NU. Hvor længe skal du bruge for at finde ud af om du vil acceptere et godt svar eller annullere spørgsmålet? Noget MÅ du da gøre......

Godkendelse af svar
Fra : Bandana

Dato : 16-05-06 21:48

Tak for svaret wasabiwoman.