/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Åbne mange links på én gang
Fra : rosekamp
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 06-04-06 13:36

Jeg har et Word-dokument, hvor jeg har en større samling links til sider jeg hver dag er inde at kigge på. Kan det på en eller anden måde (ikke nødvendigvis ved hjælp af Word) lade sig gøre at åbne alle links på én gang?

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 06-04-06 13:41

ja!

Du henter mozilla firefox (www.getfirefox.com)
og gør alle disse links til dine "favoritter" i en ny mappe.. også åbner du hele mappen på engang.

Det skal lige siges at mozilla firefox er en anden webbrowser jeg kan anbefale i forholdt il internet explorer.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 06-04-06 13:43

har du yderlige spørgsmål. eller har du brug for hjælp til at gøre dette er du velkommen til at kontakte mig pr. email eller msn messenger: daniel@heeweb.dk

Kommentar
Fra : sion

Dato : 06-04-06 13:51

Jeg kan anbefale Avant Browser, som du kan hente på www.avantbrowser.com.

Avant har den samme funktion, som Zwekja beskriver.

Efter min mening er Avant bedre end Firefox, men det er jo smag og behag. Avant bygger på Internet Explorer.

Simon

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 06-04-06 13:55

præcist... smag og behag :)

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-04-06 14:10

Uh ja. Jeg installerede engang firefox efter anbefaling af en tekniker fra Cybercity. Det skulle jeg aldrig have gjort. Der skete mange mærkelige ting med min pc og jeg blev tæppebombet med alskens skidt og møg inden jeg nåede at blinke. Det var også voldsomt svært at komme af med den igen. Så firefox rører jeg ikke med en ildtang igen.

Jeg vil helst beholde min Explorer.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 06-04-06 14:13

... okay! så ved jeg det ikke, jeg kan så personligt kun sige at jeg synes firefox er rigtigt godt..

og det mange folk gør forkert når de installere det er at de vælger og importere filer fra internet explorer, hvilket de ikke skal ...

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 06-04-06 14:14

men vis det er helt skidt og du meget gerne vil beholder din browser, så vil jeg gerne lave et lille program til dig der åbner alle dine links på engang.. det kommer nok til at tage 2-3 dage, vis du har lyst!

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 06-04-06 14:17

men skulle da have lyst til det, er du velkommen til at sende mig en email, så jeg også har din.
Også vil jeg begynde at lave det til dig, og sende det når det engang er færdig lavet!

Kommentar
Fra : sion

Dato : 06-04-06 14:33

Citat
Jeg vil helst beholde min Explorer.

Så vælg Avant Browser. Det er som sagt en slags overbygning til Explorer.

Simon

Kommentar
Fra : iah

Dato : 06-04-06 15:23

Kan også kun anbefale Avant, har ikke brugt andet de sidste mange år...

iah

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-04-06 19:48

Du kan gøre det med en .bat fil:

@echo off
start www.google.dk
start http://www.kandu.dk/spg85895.aspx
start www.dr.dk

Jeg vil anbefale FireFox, har brugt den længe uden nogen form for problemer.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-04-06 19:55

Ok - det sidste forstod jeg så ikke lige. Hvad skal jeg med alle linksene? Hvad er en .bat fil. Jeg vil ikke bruge Firefox

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-04-06 20:03

Du kan lave en .bat fil med notepad. Det er en almindelig tekst fil der gemmes med .bat som ekstension. Du kører den som andre programmer.

Linksene er blot et eksempel, du sætter dine egne ind i stedet.
Den kan godt finde ud af links der starter med www eller http://
Men dr.dk går ikke.
Den åbner linksene i din normale browser, så du behøver ikke bruge FireFox (selv om det er en dejlig browser).

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-04-06 20:13

Ok. Det virker også til en vis grad. Nu har jeg lavet en test med 3 links i, men den åbner kun den sidste.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-04-06 20:22

Prøv at poste filen.

Du kan prøve at åbne en dos-box/lommandoprompt og køre filen derfra, så er det muligt at den skriver hvad der er galt.

Du kan også lave en linie kun med ordet pause til slut i filen, så lukker den ikke vinduet når den er færdig, og så kan du læse hvad den skriver.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-04-06 20:29

@echo off
start http://www.neopets.com/jelly/jelly.phtml
start http://www.neopets.com/prehistoric/omelette.phtml
start http://www.neopets.com/desert/fruitmachine.phtml

Det er en kopi af din, bare med andre links, som du skrev. Som sagt åbner den kun den sidste side.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-04-06 20:41

Åh, det er jo fordi IE kun åbner ét vindue når man gør det på den måde
Jeg prøver lige om jeg kan finde en løsning.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-06 20:53

Dette ser ud til at virke:

@echo off
start "" "%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" www.google.dk
start "" "%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" www.dr.dk
start "" "%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" www.kandu.dk

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 06-04-06 21:04

Jamen hvad skal jeg sige? Du er jo guds gave til stakler der har siddet og klikket links i det uendelige

Det virker perfekt.

Tusind tak BertelBrander

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-04-06 21:06

Ej altså - jeg ville have givet dig 5 stjerner med kom til at klikke for hurtigt væk - det må du have tilgode