/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Peugeot Speedfight LCE
Fra : Hobro
Vist : 1070 gange
40 point
Dato : 01-12-02 13:00

Strøm/batteri/garanti

Har selv problemer med at holde strøm på batteriet. Har læst div. indlæg, uden at det har afhjulpet problemet. Det eneste der hjælper er at oplade batteriet mindst hver 14 dag. Lidt træls!

Nogen nævner noget om "generatoren eller laderen" og om "Scootersikringe hos Peugeot" der dækker i 3 år.

Ved køb af knallerten for 1½ år siden var der 1 år garanti. Hvor kommer de 3 år fra og hvor er det nærmere nævnt?

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 50 point
Dato : 01-12-02 14:14

Hejsa

Jeg har haft en scooter af samme model som din, problemmet er hvis man ikke kører langt nok hver gang på den, den har desuden en tendens til at stå og atbe strøm når den ikke bliver brugt. jeg brugte den til at kører på arbejde på, jeg havde 2 km.hver vej, det er ikke nok, mit batteri døde simpelthen, og jeg måtte sælge den og købe en cykel(hvilket også er det sundeste).
Din garanti dækker ikke, kun hvis det viser sig at batteriet er defekt, men så får du det også skiftet under garantien.

Faktisk vil jeg sige at batteriet er det eneste problem den scooter har, ellers er den stabil og kører utrolig langt på literen.

Jeg gjorde det at jeg havde 2 batterier, så skiftede jeg dem bare ud hver weekend, for det tager jo ikke mange sekunder at gøre det.

Kommentar
Fra : Random

Dato : 01-12-02 14:39

Har også en Peugeot Speedfight, den er godt nok luftkølet, men med samme problem.
Forhandleren sagde at slog man lyset fra, står den ikke og lækker så meget strøm. Ved ikke rigtigt om det gør nogen forskel, glemmer det for det meste... :o|

Når mit batteri så er fladt, sætter jeg et ganske almindeligt 9 volts batteri i parrallel med batteriet. Det er nok til at startspærreren virker.
Jeg har iøvrigt viklet en ledning om den ene ende af scooterbatteriet, så jeg hurtigt kan tilslutte 9 volts batteriet. Scooteren startes så let med kickstarteren.
Syns den løsning er lettere end at skifte batteriet hvergang, det er fladt

Mvh
Rnd();

Godkendelse af svar
Fra : Hobro

Dato : 01-12-02 14:42

Tak for svaret Melander.

Det løser som sådan ikke mit problem, men ingen har tilsyneladende et svar, der afhjælper problemet, så jeg kan komme videre.

......tak

Kommentar
Fra : Hobro

Dato : 01-12-02 14:49

Til Radom

Tak for dit svar - det kan da hjælpe lidt hen ad vejen (altså starte knallerten), men på langt sigt er problemet der stadig.

.....men tak

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-12-02 15:51

de 3 års forsikring, er en ekstra tegning man laver når man køber scooteren, det skal stå på dit købsbevis hvis du har de 3 år med.
Prøv at snakke med en af medarbejderne på et peogeot værksted, de kan sikkert give dig et tip, ellers så ved de hvad der er galt.

Da jeg spurgte dem, fik jeg bare et nyt batteri, det gjorde jeg faktisk 3 gange, så opgav jeg, men det er nogle år siden nu, og det kan jo tænkes at de er blevet klogere siden da.

Kommentar
Fra : Hobro

Dato : 01-12-02 17:15

Til Melander

Tak for oplysning vedr. forsikring.

Ja - Peugeot er blevet klogere. De giver ikke nye batt. mere. Sidste jeg "fik" var det til fuld pris!

.....tak

Kommentar
Fra : Hobro

Dato : 04-12-02 20:50

Til alle.

Spurgte sluttelig Peugeot:

Deres svar:

Strømkapaciteten på et batteri afhænger af ladetiden. Såfremt en Scooter
udsættes for korte ture vil el-forbruget - el-start, lys mm. - relativt
hurtigt nedbringe strømkapaciteten, idet den korte ladetid ikke vil kunne
nå at holde kapaciteten status quo.

Ovenstående forudsætter naturligvis, at der ikke foregår nogen form for
afladning.

Såfremt tilfældet skulle være at du kører korte ture vil jeg anbefale, at
du ved start kun benytter kick starteren. Hvis dette ikke er nok i sig selv
bør du anskaffe dig en lader, som om nødvendigt kan være "på" natten over.

så sådan er det...............