/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopieringsproblemer
Fra : arnemoller
Vist : 2669 gange
100 point
Dato : 06-04-06 11:27

Jeg har problemer med at kopiere en fil fra en cd. Filen er en cda-fil, og jer har læst at der er problemer med netop den type filer. Har nogen en løsning på problemet?
Vh Arne

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 06-04-06 11:36

Prøv dette...Power MP3 WMA Converter 2006 på denne side http://www.cooolsoft.com/
Download trial versionen.
Derefter følg denne guide:

http://noob-cage.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=31

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 06-04-06 11:40

Før du kan lave en kopi af din fil fra din CD, skal du først ligge filen over på din PC.

Du kan markere filen ved og højre klikke, "vælg kopier" og læg den nu over på dit skrive bord eller hvor du nu gemmer dine filer og vælg så "Sæt ind

Nu har du filen på din PC og kan arbejde med den.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-06 15:52

En cda fil er det format som almindelige musik CDèr har, og de kan ikke bare kopieres til harddisken, men kan laves om, til feks. MP3
Men de er lette at kopiere over på en anden brændbar cd, hvis du har en brænder, for så er det bare at: Enten kopiere hele cdèn eller i Nero brænderprogram, at vælge musik cd, for så kan du tage et eller flere numre fra forskellige cdèr.

CD Audio Track (*.cda)
Windows Media Player-versioner, der understøtter denne filtype: • Windows Media Player 7
• Windows Media Player til Windows XP
• Windows Media Player 9 Series
CD Audio-spor (*.cda) er lydfiler, der er gemt på cd-medier. Du kan kun afspille *.cda-filer fra en cd-rom. Derfor indeholder denne artikel ikke en eksempelfil, som du kan afspille. Hvis du vil teste en *.cda-fil, skal du enten prøve at afspille en anden *.cda-fil fra dit cd-drev eller prøve at afspille en *.cda-fil fra en anden cd-rom. *.cda-filerne er repræsentationer af cd-lydspor og indeholder ikke de faktiske PCM-oplysninger. Hvis du kopierer en *.cda-fil fra cd-rom'en til harddisken, kan du ikke afspille filen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-04-06 22:58

Ja JA JA
Du har nok gjort som mange andre, sat musik CDeren i comuputeren og trtkket ja for at installerer det lille dumme program der ligger på CDeren. Så der for kan du ikke kopierer denne CDer mere og måske heller ikke andre cda-filer fremover.
Løsning måske:
Systemgendannelse hvis du kan huske de dage før du lagde denne cd i skuffen så gå tre skridt tilbage og hvis dette ikke hjælper, hmmmm så slet harddisken og start forfra. Hvis du har fået fjernen det der kom fra disken kan NERO klare den sag og samtidig pille det lille dumme program væk så det ikke kommer på den nye CDer, men det er en længerer skriv.

dr.dem

Godkendelse af svar
Fra : arnemoller

Dato : 06-04-06 23:06

Tak for svaret pallebhansen.