/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
aktivering af xp
Fra : ultra2
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 06-04-06 10:22

jeg har en fuldt lovlig xp home
men har klumret i det så den er instaleret 5 til 6 gange så nu skal jeg ringe til microsoft
hver gang det sker
hvor dan kan man undgå det ringe ri for det er træls

Kommentar
Fra : clou

Dato : 06-04-06 10:40

Du kunne prøve at spørge om de vil sende dig en ny kode til din XP, men tror desværre ikke du kan undgå at ringe denne gang

Clou

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-04-06 10:54

man skal ringe hvergang den skal ny instaleres

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-06 11:06

Re-installer Windows XP uden at skulle re-aktivere.
Virker kun hvis det er på samme system og der ikke er foretaget ændringer i hardwaren.
Brugere som har re-formateret deres harddisk og udfører en ”clean installation” af styresystemet vil af og til komme ud for at skulle re-aktivere WindowsXP hos Microsoft.
Det er muligt at gemme en allerede eksisterende produktaktivering og slippe for besværet med at skulle ringe til Microsoft for at få re-aktiveret.
Fremgangsmåden er som følger:
1.   Dobbeltklik på ”Denne Computer”
2.   Dobbeltklik på C-drevet
3.   Gå til C:\Windows\System32
4.   Find filerne ”wpa.dbl” og ”wpa.bak” og kopier dem (til diskette/CD/DVD)
5.   Efter du har re-installeret XP på din re-formatterede harddisk/partition, klikker du NEJ, når du bliver spurgt om du vil fortsætte aktiveringsprocessen.
6.   Genstart pc’en i Fejlsikker Tilstand.
7.   Dobbeltklik på ”Denne Computer”
8.   Dobbeltklik på C-drevet
9.   Gå til C:\Windows\System32
10.   Find filerne ”wpa.dbl” og ”wpa.bak” (hvis de eksisterer) og omdøb dem til ”wpadbl.new” og ”wpabak.new”
11.   Kopier dine originale ”wpa.dbl” og ”wpa.bak” filer fra din diskette/CD/DVD ind i C:\Windows\System32 mappen
12.   Genstart din PC helt normalt.
Husk: tricket virker kun ved re-installering på den eksakt samme computer efter re-formatering af harddisken

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-04-06 11:19

anyway-> Det virker ikke på OEM produkter.

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 06-04-06 11:38

Har prøvet at tage gamle kopiér af både det ene og andet.
Og indsætte i en ny installation.
Men resultatet er, at du alligevel skal til knoglen, for at aktivere.

Hvis du ikke plejer at skulle aktivere hos MS.
Men skal gøre det nu, har du skiftet noget på din Pc, som gør at installationen tror det er en anden Pc.

Eneste måde at undgå at du skal aktivere, er at anskaffe dig programmer som Acronis eller andre.
De kan lave en backup af dit drev.
Men i så tilfælde, skulle du tage en backup, når den er nyinstalleret og aktiveret, og uden fejl.
Grunden til du har så mange udgaver af din xp, er af du har valgt NY installation hver gang.
Du skulle have formateret hele disken, så den var helt ren

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 11:47

Hvis skidtet driller skal man vente med aktiveringen indtil det funker.
De forklarede mig, at det er fordi de vil gøre det besværligt at bruge samme cd på flere maskiner og derfor skal der ringes, men bortset fra at de har sprogproblemer på linien er der ingen problemer.

Jeg har oplevet at skullet ringe fordi jeg udskiftede min CD-rom brænder med en anden (brugt) og det er meget besvær for så lidt så jeg bruger stædigt min Windows 2000 (XP'en er på min gamle maskine) hvor der ikke er slige problemer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-04-06 11:51

Og så kan Bill og Co. ikke forstå, at der er så mange, der bruger et alternativ.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-04-06 12:08

peet49 >> er du 100% sikker på at anyway's (= min opskrift) ikke virker på en OEM-udgave ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-04-06 12:17

hcma> Jeg har ikke kunnet få det til, at virke på OEM ver. Men det er da muligt andre kan.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-04-06 12:19

peet49 >> ok - jeg prøver om jeg kan få en eller flere til at teste det - takker

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-04-06 13:43

hcma -> Sorry glemte at skrive mit tip var tyvstjålen fra dig. virkede Min svoger har brugt det til en OEM og sagde det virkede.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-04-06 13:57

anyway >> er også af den overbevisning at det bør virke - har lige checket af med en anden meget kompetent person, og han siger også ok for det

NB: du behøver ikke at skrive henvisning til min side, men du må da godt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 14:07

H.C., hvad så hvis der er installeret den nye verificerings opdatering?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-04-06 14:30

skulle ikke betyde noget.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-04-06 16:50

det er den samme maskin intet er forandret ikke et komma

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-04-06 17:01

der er ok at skulle aktivere
men det er for dårligt at man skal ringe det burde være sådan at man kan instalere lige så tosset som man vil programmet er jo betalt (altså på den samme pc)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-04-06 17:03

De har ikke rigtig styr på deres licenser.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 17:06

Jeg klagede til Microsoft over de utidige aktiveringskrav og skull eblive kontaktet af en der vidste mere, hvilket aldrig skete da det åbenbart skal ties ihjel.
Det værste er ikk eat skulle ringe, men hele proceduren inkl. det gebrokne dansk hos MS medarbejderen tager et pænt stykke tid og er du ude for at hjælpe en der ikke selv kan finde ud af den slags er det ret så forbandet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-04-06 17:16

Jeg har en ældre kunde, der efter 3 aktiveringer fik, at vide, han kunne købe en ny, det kalder jeg service.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-04-06 22:07

jeg prøver at kontakte microsoft så ser vi hvad der sker

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 22:15

Bare sig at der var hardwareproblemer på maskinen så den skulle reinstalleres flere gange så får du uden tvivl en ny kvote og en aktiveringskode.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-04-06 22:21

Jeg har købt winxp home.da jeg ikke har meget forstand på xp sker det at jeg laver fejl hvad gør man så

Man tager sin disk og genstarter og instalerer på ny

Når man har instaleret 5 til 6 gange så skal man pludselig til at ringe for at aktive

Det kan ikke være rigtigt da jeg har købt og betalt for min xp vil jeg forebeholde mig ret til at instalere liga så mange gange det passer mig

Når bare at jeg aktivere min xp på lovlig måde

Derfor spørger med vilken ret bliver jeg bremset i at instalere min xp 100 gange og skal ringe til jer og tale med en der ikke taler godt dansk

Det kan ikke være rigtigt.

Det skal lige siges at det er den samme pc til sidste komma den bliver insataleret på.

Forklaring udbedes venligst

Mvh: knud erik olesen

Mail:kloge@stofanet.dk

denne mail er afsendt til microsoft så ser vi hvad der sker

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-04-06 00:40

har du ikke læst og accepteret licensbetingelserne og dermed reglerne om aktivering ?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-04-06 15:37

Jeg vil bede dig tage kontakt til vores aktiverings center på tlf 80 70 13 15 som kan hjælpe med aktiveringen.

De har dansktalende personale. Du kan ringe hverdage mellem 7-22

Har du spørgsmål eller andet er du velkommen til at kontakte os igen.
her er så svaret fra microsoft

jo jeg har læst reglerne

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-04-06 15:46

Havde du forventet andet?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-04-06 15:55

nej det har du ret i.

mennn hvor ligger det som tæller hvor mange gange at den har været instaleret man kan jo ikke skrive på en cd. nu smider jeg min hd ud og køber en ny men det hjælper ikke en dyt, så der må altså ligge et eller andet i mit bundkort/bios eller hvor

hvis microsoft ligger et eller andet ned i min pc ud over hd (så her de faktisk hakket sig ind)
er det lovligt

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-04-06 15:59

Du accepterer jo microsoft`s aftaler, når du indstallerer, så det er lovligt nok. Hvis du ikke accepterer kan du ikke indstallere, så det er tvungen jagt.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-04-06 16:21

har de ret til at lægge noget i min pc som jeg ikke er vidende om
og hvor ligger det

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-04-06 16:24

tænk

køb dig en ny cykel
punktere 6 gange og pludeselig er den lås ring til forhandeleren for at aktivere din cykel igen
så den kan lappes

bliver du sur eller hvad

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 07-04-06 16:51

Tænk at købe en cykel, du kun må tage 25 ture på.

Rent til grin, Microsoft altså.
Tvivler på de kan blive mere rige.

Du skal nok på nettet efter en hacket udgave, der ikke kræver aktivering.
Nemme at finde, men som regel virker de ikke, eller de er fyldt med virus og andet.

Ved hvor du kan finde et program til at ændre XP produkt ID.
Ved ikke om det skulle hjælpe dig, her og nu.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-04-06 19:14

til hr ommer må jeg sige nej tak

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 10-04-06 17:51

Tak for svaret anyway.
microsoft reagere ikke så den sag er nok slut