/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Installation af Windows
Fra : Gulvmesteren
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 05-04-06 21:11

Efter et nedbrud af Windows 98 på min gamle pc, skal jeg installere Windows forfra. Men min computer insisterer på at starte op fra enten harddisk eller floppy og jeg har Windows liggende på cd-rom. Hvordan kringler jeg den?
Den kan ikke starte fra harddisk, da windows mangler flere filer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-06 21:16

Med en Windows 98 bootdiskette skal du kunne starte fra cd-rom'en.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-06 21:17

Hvis du ikke har nogen kan du lave en herfra:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

W98 SE kan ofte boote hvis du sætter den til start fra Cd-rom i BIOS setup

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-04-06 21:18

Lån en Boot Diskette af en ven !

Hilsen steno

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-06 21:22

Steno, De har nok allesammen Windows XP

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-04-06 21:22

Eller:
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk
Du kan evt springe lowlvel over og bare formatere C:

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-04-06 21:30

Til BjarneD ----Så kan han nok få en af vennerne til at downloade en fra feks.

http://www.answersthatwork.com/Downright_pages/downrights_bootdisks.htm

Hilsen steno

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-06 21:37

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-06 08:25

Hent nu bare den diskette som BjarneD henviser til.
Læg din Win 98 CD i skuffen.
Start comp med disketten i.
Og ved A: skal der skrives så der står:
A:\>D: og tryk enter (Evt. kan du bruge tasten skift+Æ så du har dette " : "
og ved D:
D:\>install (nu ruller win 98 ind over den gamle og genopretter dine manglende filer)

Hvis CD-rom ikke ligger på D: så vises det lige over der hvor den standser ved A:\>