/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Porno på nettet, hvorfor?
Fra : nebis
Vist : 1435 gange
500 point
Dato : 05-04-06 20:38

Hejsa,

Kan I give mig indsigt i -- eller i hvert fald forslå et par grunde til -- at en mand i et fast parforhold ser porno på nettet?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 05-04-06 20:42

Saml appetit ude - spis hjemme.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-04-06 20:59

et gammelt ordsprog siger, at naboens græs altid er grønnere.
og det er jo ikke unaturligt at man kigger efter det modsatte køn. gør du ikke også selv det.
jeg tror det mest er mænd der ser porno, men mange undersøgelser viser, at en del kvinder også gør, og oven i købet nyder det.
jeg gør det selv, og det er for mit vedkommende med til at pifte mit sexliv op. der er ting som man ikke vil bede konen om, og så er det helt fint at se lidt på andre der gør det, og så tage en spiller mens man drømmer om det.
du skulle selv prøve det. det er faktisk ganske dejligt. jeg er sikker på, du kan finde mange ting der tænder dig. du skal bare være ærlig over for dig selv og give slip.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 05-04-06 21:01

JEG TROR IKKE AT DER ER NOGET MAN SKAL TAGE SÆRLIGT HØJTIDLIGT..... JEG KIGGER DA SELV PÅ PORNO .. ELLER EROTIK PÅ NETTET IND I MELLEM ( ER SÅ GODT NOK KVINDE) DET BETYDER PÅ INGEN MÅDE AT JEG IKKE ELSKER MIN MAND ELLER VILLE BYTTE HAM FOR DE "MODELLER" MAN FINDER PÅ NETTET....... DERFOR KUNNE JEG HELLER ALDRIG FINDE PÅ AT BLIVE SUR PÅ HAM HVIS HAN KIGGEDE...
DET AT KIGGE PÅ ANDRE ER JO IKKE DET SAMME SOM AT VILLE HAVE DEM......
HMMM HVORFOR MAN GØR DET ????? JA VI KAN VEL ALLE LIDE AT KIGGE PÅ NOGET PÆNT ELLER SPÆNDENDE OG VI HAR JO ALLE FORSKELLIGE MENINGER OM HVAD DER ER DET....

HÅBER AT DU KUNNE BRUGE ET SVAR FRA EN KVINDE

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-04-06 21:54

Det er der vist mange grunde til, men nogen forslag:

1 Spænding.

2 For at pifte lidt op på den hjemlige trummerum med "lillemor"

3 At han ikke får nok af konen.

4 At han er en "sexfikseret liderlig gris" der ikke har meget andet i hovedet.

5 nysgerrighed

6 For at lære nye "tricks"

7 Fordi det nu findes på nettet og det er nemmere end at skulle ned på "tanken" efter et pornoblad eller en film.

8 Fordi han er en mand

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-04-06 21:58

At se på porno på nettet har ikke noget at gøre med, om man er i fast parforhold eller ej. Det er noget, der intet har med parforhold at gøre, men en billedliggørelse af fantasier, som man godt er klar over, skal forblive i fantasien. - Nogle gange er det fedt at se på, men ikke noget, man har lyst til at gøre i virkeligheden.
Og som før sagt er det en måde at samle inspiration på - at blive tændt og at puste lidt til variationerne sammen med sin partner.

Personligt har jeg ikke noget i mod, at min kæreste ser på porno så længe vores forhold i øvrigt fungerer rigtig godt. Jeg har haft det skidt med det i perioder, hvor vores eget sexliv ikke fungerede og det bidrog til en manglende selvtillid hos mig selv. Jeg bad min kæreste om at sørge for, at jeg ikke kunne se, at han kiggede, fordi jeg havde det skidt med det. Men at bede ham om at pakke sin sexualitet sammen, synes jeg ikke, jeg kunne tillade mig - selvom det var det, jeg havde mest lyst til at gøre.

At se på porno er privat og siger intet om forholdet, man er i. Man elsker ikke sin partner hverken mere eller mindre.

Det var min indgangsvinkel

Vaxen

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 05-04-06 22:11

inspiration, prøv det selv!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 05-04-06 22:30

Jeg tror at mænd er meget mere sexuelt visuelle end vi kvinder er, så mange mænd har et behov for at SE på noget frækt uden overhovedet at have lyst til gøre noget ved sådan en fræk dame.
For mange kvinder kobles kærlighed og sex sammen, men for mange mænd gælder ikke de samme spilleregler. De tænder visuelt og det de tænder på kan give dem lyst til leve det ud med deres kone/kæreste. Jeg tror at man går galt i byen, hvis vi som kvinder bliver jaloux og usikre, når vores mænd ser på porno på nettet, for det handler ikke nødvendigvis om at "tage" noget fra os, som bliver "givet" til en eller nogle andre. Det er blot lidt ekstra krydderi, som vi som kærester eller koner kan nyde godt af.
Selv har jeg aldrig haft nogen problemer med at min mand eller mine tidligere kærester har set på porno, - det gør mig ikke usikker eller jaloux. Men jeg ved at mange af mine veninder har haft det meget svært ved det. Efter at have født et barn eller 2 eller 3, syntes de ikke at de kunne hamle op med de trimmede modeller, som ofte optræder i pornografiske sammenhænge, men der er det vigtigt at huske på, at langt de fleste mænd bare ikke er så kritiske overfor os og vores kroppe, som vi selv er. Når jeg ser på mig selv i spejlet, ser jeg mange fejl og mangler, men det er ikke hvad min mand eller mine foregående mænd har set. De fleste mænd har det glimrende med strækmærker, deller og bryster der ikke er perfekte.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 05-04-06 23:25

Her i huset er det omvendt..jeg er mest visuel og manden er mere til snak ( ka ikke lige huske hvad det hedder i det "fine" sprog )

Jeg er ikke direkte til pornofilm ( de skal være ret gode og med nogle ordentlige skuespillere og en handling..og med et stort strejf af erotik) ..så det hører til sjældenhederne at jeg overhovedet finder noget i den retning der tænder mig

Men det er rigtigt, at det oftest er manden der er meget visuel.
Og , du skal tage det helt roligt...måske skulle du gå med på legen og i kunne finde på nye sjove og frække ting

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-04-06 01:57

Din fyr er ikke utro selv om han ser porno af og til. Han må få have lidt spenning uden at det har noget med dig at gøre.Det er mulig han tænker på dig når han ser porno. Det er helt harmløst.Ikke spekuler på det.Hvorfor skal du forstå hvorfor han ser porno. Antagelig hvis er det ingen speciel grund. Jeg er helt enig med dovas svar: Det er fordi han er en mand.
alimak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-06 07:06

Hvorfor? Ganske enkelt fordi der er forskel på mænd og kvinders seksualitet:

Mænd elsker med øjnene ...kvinder med ørerne

Mænd skal oftere end kvinder stimuleres seksuelt visionært. Kvinder 'nøjes' ofte med fantasien.
Dette gælder også under onani: Mange mænd lader sig stimulere/ophidse ved at se billeder. Kvinder 'klarer' sig ofte med tanken alene.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 06-04-06 12:08

Mandens bedste ven er vel det han har imellem benene.
En gang imellem vil de to gerne være i enerum og hygge sig lidt.
Så direkte kan det siges.

Eller måske er det også fordi vi lever i en meget stresset hverdag hvor det er lettere for manden og stimulere sig selv, frem for skal igennem lange forspil med hygge og rødvin.

Måske hvis dig og din mand har seksuelle problemer der hjemme, så prøv og drop de lange forspil -og bare køre på. Det er sådan vi er skabt fra naturen.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 06-04-06 17:02

lidt inspiration tager folk jo ingen skade af.

Kommentar
Fra : shakiranuuk

Dato : 11-07-06 15:29

Han mangler vel inspiration........ missionærstillingen kan jo til tider være en kedelig ting..... når naboen feks. fortæller om hede nætter med sin kone!!! Jeg ville selv nødig skulle finde ud af at livet bestod af andet end "ploven og furen" mens min fyr sad og gloede porno på nettet af mangel på bedre! Tror du skulle finde en stol og selv gå på nettet og finde gode hyggelige idéer til det du kunne tænke dig....*SS*

Knus Shakira

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-06 15:52

Læs dagens 'Ekstra Bladet' om gifte mænd, som dater(= boller udenom) på: scor.dk, dating.dk osv.

IKKE Webudgaven, men den af papir, så vil du nok prise dig lykkelig over at husbond 'kun' bruger en smule båndbredde på 'kiggesteg'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 11-07-06 17:35

Hej Nebis

Jeg tror heller ikke du skal bekymre dig, faktisk tror jeg at mange mænd kobler af med pornografisk netsurfing, så hvis jeres sexliv i øvrigt er godt, så lad ham dog.

Og jo - den med forskellen på mænd og kvinder er rigtig - jeg kunne aldrig drømme om at se hverken pornografiske billeder eller film på nettet, men jeg kan sagtens finde på, at læse en erotisk novelle.

Kvinder kan nemlig sagtens selv lave billederne inde i hovedet

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : kanuck

Dato : 30-07-06 14:42

Hej Nebis

Du kan tro jeg ved hvilken situation du sidder i og hvorfor du går herind og spørger til råds.

Jeg har selv siddet i samme situation og revet store totter hår af, da jeg ikke en gang kunne handle ind, lave mad, ordne ting i huset eller lign. uden at manden hang på pornosider, hemmelige mailadresser, chat på scor og sex eller nogle af alle de andre hemmeligheder, der skulle til, for at han kunne pleje, hvad han selv kaldte for "sin" sexualitet, som jeg absolut ikke skulle blande mig i.

Jeg vidste præcist, hvad der skulle ske, hvis jeg skulle til et møde - og jeg vidste, at alt blev lukket ned i hast, så der kun var forsiden på skærmen tilbage, så snart jeg åbnede fordøren igen.

Jeg har selv været herinde og spørge til råds, men fik dog lidt mere nuancerede svar end du gør her. Det nemmeste svar er jo, at "Du er da for kedelig moster, det er da derfor han ikke får nok i dig alene". Den køber jeg imidlertid ikke. Heller ikke den simple med, at der er kæmpe forskel på kvinder og mænd.

Jeg overvejede selv næsten dagligt i flere år at droppe manden af denne eneste grund, da det var et dagligt helvede. Jeg forsøgte i årevis at tvinge mig selv til at leve med det - også uden af den grund at få det bedre. Jeg kunne ikke fortsætte med at skulle leve med "det tynde øl", der var tilbage til mig, når han var færdig med at pleje sig selv foran skærmen - så jeg endte med at droppe ham.

Lettelsen over at være kommet af med det enormt store daglige pres var det hele værd - på trods af mit eget og børnenes afsavn.

Man kan ikke blive ved med at leve indhyllet i tvangstanker, sammen med en mand, som udelukkende kører sit eget ræs.

Og til alle de mænd, der tror, at udbyttet for kvinden er det samme, (efter at han har skummet fløden på nettet), kan jeg forvisse jer om, at der ikke er meget ved at skulle nøjes med den "brugte slatne tepose", der er tilbage efter net-turen. !!!

Held og lykke med DIT valg Nebis

Jeg er en meget lykkelig gift kvinde idag med et forrygende godt sexualliv
(som vi er fælles om at udvikle)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-06 14:59

kanuck ->
Citat
...hemmelige mailadresser, chat på scor og sex...

Dette handlede næppe om at 'kigge'? Som skrevet i spørgsmålet:

Citat
...en mand i et fast parforhold ser porno på nettet?

Hvis man e-mailer og søger kontakt med fremmede damer? Så er der jo tale om tillidsbrud og utoskab, men det er jo heller ikke dét er spurgt ind til. Det er blevet spurgt om at 'kigge', ikke om at søge kontakt med nogen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-07-06 15:02

Kanuck, jeg kan bestemt godt forstå hvorfor du valgte at gå - men indtil videre kan jeg ikke se sammenligningen i forhold til det, Nebis spørger om.

I så fald ville der stort set ikke findes ægteskaber i dagens Danmark. Jeg er ret sikker på, at det er et fåtal af mænd, der har en internetforbindelse, der ikke ser på porno i ny og næ. (Og jeg tror i øvrigt at det også drejer sig mange flere kvinder, end vi forestiller os).

Hvis Nebis vil have svarene mere nuancerede, så kan hun jo vælge at konkretisere spørgsmålet lidt. Indtil da ville jeg bestemt aldrig så meget som nævne en skilsmisse som et løsningsforslag. (Hvilket hun jo heller ikke bad om - kun et svar på hvorfor mænd ser på porno )

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-06 15:03

Ps. ....som at gå på en badestrand og frydes ved synet af en velskabt krop når nu man har muligheden er vel ikke det samme, som at invitere 'modellen' over på selskab, drinks og passiar....oder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kanuck

Dato : 30-07-06 16:40

Det er muligt, at der er forskel på den ene eller den anden form for internet utroskab, men flere af disse indlæg giver udtryk for, at det er særdeles OK, at manden sidder og tømmer sig selv foran skærmen, hvilket konen ikke skal vide noget om.

I sidste ende dræner det indholdet af parforholdets sexualliv, da alt det mest spændende åbenbart skal hentes på skærmen af den ene part - i smug.

Var det ikke en bedre idé, at man i fællesskab forsøgte at nå nye højder - istedet for at den ene part lever i sin egen verden og med sine egne fantasier og lyster, mens den anden part godtroende (kald det naivt) går rundt og tror, at man har et godt sexualliv sammen ?

Det er for nemt at give ham igen ved selv at gøre det samme...og bevæge sig i en anden retning.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-07-06 16:50

Hov... Jeg kan da ikke se at nebis skriver noget om at tømme sig selv eller om hemmeligholdelse om at han kigger på porno...

Personligt kan jeg, som kvinde, intet galt se i, at se porno - for rigtig mange forhold er det noget, der giver inspiration til leg og glæde i dobbeltsengen... Alt afhænger af hvordan de i øvrigt har det med hinanden.

Brændt barn skyr ilden - du har været ude for en kedelig oplevelse med en mand, der havde mere forhold til internettet end til dig - men det er indtil videre slet ikke det nebis beskriver - og det er heller ikke det, vi andre kommenterer på.

Det, du har oplevet er selvfølgelig ikke ok - men det betyder ikke, at alle, der ser på porno på internettet er nogle banditter overfor deres ægtefælle/samlever.

Vaxen

Kommentar
Fra : kanuck

Dato : 01-08-06 10:59

Det er nu da lidt trist, at debatten skal ende her og at alle kvinder fremover skal leve med, at deres mand lige skal ind og have sig en spiller - når han synes, at det skal være ekstra spændende.

Det kunne jo f.eks. også være, at konen også godt kunne tænke sig at deltage i aktiviteterne omkring de spændende skærmbilleder......

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-08-06 11:07

Kanuck - pointen er her, at det ikke var det, spørgeren beskrev, og det jo er det, vi som svarere forholder os til..

Men debatten kan absolut være interessant, så hvorfor laver du ikke en tråd, hvor vi kan diskutere ud fra den indgangsvinkel, du fremlægger. Der vil også være flere, der byder ind med svar, da denne tråd jo er gammel....

Vaxen

Kommentar
Fra : kanuck

Dato : 01-08-06 11:15

Kære Vax

Det vil jeg da gerne, men jeg ved ikke lige, hvordan man gør.

Kan Du ?

Hilsen Kanuck

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-08-06 11:34

ja da

Ude i venstre side af denne skærmbillede er der en række menuer - her klikker du på "stil et spørgsmål" Derefter bliver du guidet til en side, hvor du skal vælge hvilken kategori, det skal ligge i - her er sexualitet jo oplagt at vælge. Når du har klikket kommer der en side, hvor du kan skrive dit spørgsmål og nedenunder angive, hvor mange point, du vil give den, der giver et tilfredsstillende svar.
Antallet at point er ikke så væsentligt - specielt, når det, du ønsker er en debat og ikke et konkret råd. Du giver, bare, hvad du synes passer.

Derefter sender du og så dukker dit spørgsmål op som det første på siden.

At lukke spørgsmålet er en anden ting - det kan vi lige gennemgå i den tråd, du opretter

Sorry Nebis - det var jo temmelig off topic - håber du tilgiver os

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-06 14:18

kanuck ->

Citat
I sidste ende dræner det indholdet af parforholdets sexualliv, da alt det mest spændende åbenbart skal hentes på skærmen af den ene part - i smug.

..samt:

Citat
...deres mand lige skal ind og have sig en spiller.

Dette ka' jeg slet ikke se der skulle være belæg for at posulere er tilfældet?

Tror du ikke det er dine forudindtagne holdninger til mandens seksualitet og dine egne (dårlige?) erfaringer som her spiller ind?

Selvfølgelig får manden 'jern på' når han som mand begiver sig ind i fantasiens (=porno'ens) verden, men bliver kvinder ik' også lidt våde i 'klydset' måske, hvis de ser en 'heftig' nøgen mandekrop?

I mine øjne: Ikke det samme som utroskab !

Intet ond i dét. Det bekræfter blot at vi er seksuelle væsner, hvilket bunder dybt i vor biologi

</MOLOKYLE>