/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
email over på disk
Fra : ultra2
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 05-04-06 19:22

hvor kan man kopiere sine mail adr ud på diskette eller disk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-04-06 19:28

Du kan formindske eks. Outlook Express og så bare trække "konvolutten"den over på skrivebordet eller hen på en diskette.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-04-06 19:31

Eller du kan i Outlook (Office-pakken) lave en mappe i din indbakke, hvor efter du kan under :
filer/Eksporter vælge at eksportere den mappe til din diskette -harddisk ol.

Jeg vil evt anbefale at du bruger en .pst mappe - da det er nemt og du kan dermed også sætte kryptering på!!!!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-04-06 19:31

Eller du kan i Outlook (Office-pakken) lave en mappe i din indbakke, hvor efter du kan under :
filer/Eksporter vælge at eksportere den mappe til din diskette -harddisk ol.

Jeg vil evt anbefale at du bruger en .pst mappe - da det er nemt og du kan dermed også sætte kryptering på!!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-06 19:44

Hvis det er OutlookExpress du anvender kan du bruge denne:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;270670

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-04-06 20:59

Åbn adressekartoteket - Gå i Filer - Exporter - Adressekartotek (WAB) - i Gem I finder du det drev hvor du vil gemme det - Skriv så et Filnavn og tryk på Gem. Det er da nemt, men gælder "kun" i Outlook Express.

Good Luck

Clou

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-04-06 23:01

email adr skal flyttes over på en ny pc hvordan

alt det der er skrevet virker ikke

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-04-06 23:01

email adr skal flyttes over på en ny pc hvordan

alt det der er skrevet virker ikke

jeg bruger office 2003 pro

Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 50 point
Dato : 05-04-06 23:39

Dit Adresse kartotek ligger i samme fil som dine e-mails dvs. pst. filen.

En evt. måde at flytte dit adresse kartotek er at "kopiere" det til en ny datafil.
Vælg ny Outlook-datafil, navngiv den adresse, og gem filen et sted hvor du kan finde den, herefter klikker du på kontaktpersoner, så du skifter et "mappen" kontaktpersoner højre klik på kontaktpersomer og vælg kopiere, vælg nu den data fil du oprettede, du kan nu kopiere den ny oprettet adresse.pst fil over på den diskette og lægge den på din nye pc'er - her vælger du så at åbne outlook-datafil, finder adresse.pst filen frem, derefter kan du kopiere baglæns så skulle du få dine adresser ind på den nye maskine.

Meen den nemeste måde er at finde din *.pst fil den ligger sikkert på dit c drev under C:\Documents and Settings\DIT NAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst og kopiere denne fil over på din nye maskine - på den måde får du både dine mails samt dine kontekter

/Rex

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 06-04-06 10:09

Tak for svaret 75653.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 06-04-06 15:30

NP