/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatering af windows uden cd
Fra : patrickfridal
Vist : 681 gange
50 point
Dato : 05-04-06 18:00

Hvordan formaterer man windows xp uden cd?

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 60 point
Dato : 05-04-06 18:10

Hej patrickfridal

Gå ind på: http://www.tolvanen.com/eraser/ og download Eraser V. 5.7 Create Nuke Boot disc. Den tømmer din Hard Disk totalt.

Hilsen
steno

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-04-06 18:27

Man kan ikke formattere Windows. Det er kun disketter, harddiske og lignende medier, der kan formatteres. Men det er vel også det du mener.

Nu afhænger fremgangsmåden lidt af hvilken windows version du har. De nyere versioner er sikret mod, at man kan formattere den disk, som operativsystemet befinder sig på.

Hvis du ved hjælp af andre hjælpeprogrammer får omfatteret harddisken har du et gevaldigt problem med at få geninstalleret et operativsystem, når du ingen CD har. Med Windows version 1, 2 eller 3 går det selvfølgeligt med bare et diskettedrev,. Så får du dig også et rigtigt museumsstykke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-04-06 19:14

Jeg undres også hvorfor du vil "formatere Windows"
Du kan formatere den partition som windows ligger på.
Så hvis det er fordi din HD skal bruges som lager kan det gøres inde i windows programmet (fra den anden HD)
Fortæl lige hvad det er du vil.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-06 19:19

Øh? Hvad er formålet? Et andet operativsystem? En total sletning af din harddisk? Hvorfor?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-06 19:20

For hvis det er en total geninstalering af winxp er det jo lidt omsonst uden en winxp cd?

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 05-04-06 20:10

Skal have slettet hele harddisken på en venindes pc da den er fyldt med virus og trænger til at starte på en frisk.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-04-06 20:12

Til patrickfridal

Er du eller hvad ???? Det hjælpe jo ikke, vi andre sidder og kommer med bud. Der skal en dialog igang, hvis vi skal videre.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 05-04-06 20:20

Har jeg da svaret på i mit indlæg ovenover dit steno. :S ??!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-04-06 20:25

Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Stopper den ved A:\> så skriv pm og tryk enter
.
Så kan du slette / formatere / lave partitioner.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-04-06 20:27

Men skal du lægge en recovery CD ind bagefter er det ikke sikkert at det går godt.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-04-06 20:44

Undskyld patrickfridal !

Det er mig der jeg er meget skamfuld. Du kan som sagt downloade Eraser 5.7 eller den nyeste 5.8 fra dette link. http://www.heidi.ie/eraser/
Jeg ville nok vælge 5.7, da den har overstået sine "børnesygdomme". Eraser virker på den måde., at når du pakker den downloadede fil ned, skal du lægge "Create Nuke Boot Disk" over på en disk. Når det ligger på disken, lader du diskette sidde i drevet og starter computeren, alle date på computeren bliver overskrevet op til 35 gange, og det er umuligt for alm. computerbrugere at genskabe nogle tidligere data.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-04-06 20:48

Undskyld patrickfridal !

Det er mig der jeg er meget skamfuld. Du kan som sagt downloade Eraser 5.7 eller den nyeste 5.8 fra dette link. http://www.heidi.ie/eraser/
Jeg ville nok vælge 5.7, da den har overstået sine "børnesygdomme". Eraser virker på den måde., at når du pakker den downloadede fil ned, skal du lægge "Create Nuke Boot Disk" over på en disk. Når det ligger på disken, lader du diskette sidde i drevet og starter computeren, alle date på computeren bliver overskrevet op til 35 gange, og det er umuligt for alm. computerbrugere at genskabe nogle tidligere data.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-04-06 21:22

forsættelse.... NB Ha for en sikkerheds skyld en Boot Diskette klar, hvis dit system ikke kan finde CD-Rom drevet.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-06 06:59
Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 09-08-06 14:20

Tak for svaret steno.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 09-08-06 14:45

Selv tak patrickfridal !

Hilsen steno