/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kopiering af CD.
Fra : boy150
Vist : 455 gange
68 point
Dato : 05-04-06 17:45

Jeg har en privat CD med en privat lydoptagelse.
Denne CD har jeg downloaded på min harddisk. Ved kontrol viser det sig, at filerne er i wma. format.
Jeg har forsøgt at kopiere disse filer til ny cd via "Windows Media Player".
Brændingsprocessen forløber tilsyneladende normalt.
Kopien kan afspilles på min DVD afspiller, men ikke på min normale CD-afspiller.
Originalen kan afspilles både på CD-afspiller og DVD afspiller.
Hvad gør jeg forkert.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-04-06 18:34

Hent dette brænderprogram, det skulle gerne klare det.
Brænd musikken med NeroExpress.
Vælg - Musik / Lyd CD

http://www.nero.com/eng/index.html

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-04-06 19:21

Kan evt være du bruger en CD-RW . En rewrite (genskrivningsskive) kan ikke afspilles på CD afspillere men kan f.eks afspilles i de fleste DVD mm.

Du skal købe brændbare skiver der kun hedder CD-R (ikke noget W)

Det er nok der fejlen ligger

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-04-06 21:48

Du skal bare bruge et brænderprogram, eller windows XPs indbyggede, og lave en kopi af CDèn
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-04-06 06:29

Husk din brændehastighed, kan have/har, indflydelse. Brænd så langsom som du gider at vente på (helst ikke over 6X, gerne 4X).
Husk også jo langsomere du brænder, jo "stærkere" bliver din skive over for ridser.

MVH

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 34 point
Dato : 06-04-06 07:32

Har du lukket / "finalized" cd'en, ellers kan den ikke bruges på cd-afspillere.

Godkendelse af svar
Fra : boy150

Dato : 06-04-06 11:46

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-04-06 12:26

Velbekomme.