/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hvad betyder Durations?
Fra : komogse
Vist : 1736 gange
50 point
Dato : 05-04-06 16:10

Hvad beyder Durations i min hjemmeside statestik

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-04-06 16:18

Hej komogse

duration [djuø´reishøn] sb. varighed
   •   of short duration af kort varighed, kortvarig;
the average duration of life den gennemsnitlige levealder;
for the duration
   a)   i længere (, meget lang) tid
   b)   for the duration (of the war etc.) så længe krigen (etc.) varer (, varede); så længe krigen (etc.) står (, stod) på;
for the duration of the world så længe verden står
Kilde: Gyldeldal Store Ordbog-B.Kjærulff Nielsen
steno

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-04-06 16:29

» duration (94%) (Engelsk-Dansk) varighed; tidslængde; (for lån) løbetid (fx lengthening of duration may help debtors);
¤ have a ~ of vare (fx trial to have a duration of one hour); have en varighed af; stå på (i);
of brief ~ kortvarig; som ikke varer ret længe; of fixed ~ tidsbestemt; of limited ~ tidsbegrænset; of long ~ langvarig; længerevarende; af længere varighed; be of long ~ (om proces etc.) trække ud; of short ~ kortvarig; during a period of short ~ over en kort periode; kortvarigt;
~ of erection montagetid; installationstid; ~ of measurement måleforløb; ~ of period periodelængde; ~ of use (for medicin etc.) anvendelsesperiode;
for the ~ hele vejen igennem (fx however, the author skirts around the sensitive issues for the duration); for the ~ of mens (fx all units are shut down for the duration of repair work); så længe ... pågår (fx following lengthy consultations, all electronic equipment will be removed for the duration of the repair work); så længe … varer (el. varede).

Accepteret svar
Fra : mimimig

Modtaget 60 point
Dato : 05-04-06 16:32

nu er det jo komogse spørger i forbindelse med hjemmeside statistik
og der betyder det hvor længe den pågældende har været inde på din side.

Godkendelse af svar
Fra : komogse

Dato : 05-04-06 16:47

Tak for svaret mimimig.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-04-06 17:22

mimimig> Tjo, men burde man ikke kunne udlede det at af de to første meget præcise svar der er givet... Nå, Anyways... Skinner jo...

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-04-06 17:45

Til taliskoko

Det er dejligt at se, at der er nogen, der har "tænkeren" i orden. Da jeg gav ordbogstolkningen, gik jeg ud fra, at komogse nu kunne forstå betydningen. Efterfølgende fra dig særdeles uddybende..... nå, Anyways

her pisser det ned.