/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bios opdatering
Fra : MonieJacobsen
Vist : 560 gange
300 point
Dato : 05-04-06 12:28

Hej alle
Er der nogen der kender til hvordan man opdaterer Bios?

Jeg anvender ASUS Motherboard Intel 845D
Bios V6.0 2001

Når computeren starter op skrives der på skærmen:
Awand Medallion Bios V6.0
Asus P4B266 ACPI Bios Revision 1010

Har brug for at opdater min Bios, da ikke kan læsen en NY 300GB harddisk
Jeg er ikke god til Engelsk og at opdater Bios'en er det jo bedst med både "livrem od seddeler".

Håber meget du vil hjælpe her!

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 05-04-06 12:48

Inden du kaster dig ud i at opdatere bios...

Har du prøvet at højreklikke på "denne computer" og vælge "diskhåndtering". Hvis du kan se din nye harddisk derinde, Skal den bare formateres og partitioneres før den kan bruges...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 05-04-06 12:53

Det gik vist lige lidt for hurtigt

Højreklik på "Denne Computer" -> vælg "Administrer" -> Vælg "Diskhåndtering". Og så se om du kan se din nye Harddisk derinde...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-04-06 13:07

Eller er du igang med at reinstallere ????

Mere hvis du har en ældre windowsXP Uden ServicePakker på installationscd´en, så vil den ikke kunne finde harddiske større en 130GB!! Hvis det er der problemet ligger laver du f.eks en disk på en mindre størrelse - og installerer via den - eller får fat i en nyere CD!!!

Prøv evt at beskrive din situation nærmere - for jeg tror mere at fluffy er inde på det rigtige!!!

Peque

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 300 point
Dato : 05-04-06 13:30

Hej, hvis du skal opgradere bios kan du finde bios-opdateringer her:

http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=P4B266&SLanguage=en-dk

Du skal bruge opdateringsprogrammet og den version af bios du ønsker.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 05-04-06 13:39

Med "diskhåndtering" diskmgmt.msc ses kun 31.19GB
Har windowsXP professionel version 2002 med Service Pack 2 er privat bruger af denne version.

Vil disse oplysninger give merer hjælp?

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 05-04-06 13:50

Til Lars

Har kikket på linket:
http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=P4B266&SLanguage=en-dk

Hvilken er den sidste/nyeste version af bios?
Undskyld mig her, men det gan jo gå meget galt hvis ikke jeg er meget sikker.

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 05-04-06 15:33

Hmm nogle harddiske er formatteret fra fabrikken.. størrelsen på din disk lyder dog lidt speciel..
Prøv at gå i diskhåndtering og se om den er formatteret med FAT32??

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-04-06 16:54

Jeg er enig det lyder som om den er formateret fra forhandler med Fat32 da det er den største pARTITION DET SYSTEM KAN SE.

hVAD SIGER DEN I BIOS, KAN DEN DA SE DEN I FULD STØRRELSE.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-04-06 16:54

Ups - Caps lock -

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-06 23:05

Halløjsa
Nu er det jo slet ikke sikkert at det hjælper en dyt at opdatere BIOS. Men uanset er det da en god ide at opdater den, meeeennn kun hvis man er helt sikker på hvordan det gøres.
Normalt skal man som 'lawitt' skriver have et opdateringsprogram og en fil med opdateringen. Der skal også bruges en bootdiskette. Nogle fabrikanter kan bare det med at lave gode opdateringsprogrammer, f.eks. Compaq. Vær opmærksom på at det ikke altid er hos bundkortfabrikanten opdateringen skal hentes, tvært imod oplyser de fleste bundkortfabrikanter at BIOS opdateringer skal hentes hos fabrikanten af maskinen, da BIOSfunktionerne ofte tilpasses til diverse andet hardware i maskinen. Så spørgsmålet er hvad din maskine er for et fabrikat?? Jeg har arbejdet både med HP, Compaq, IBM og Extreme computere, og alle disse mærker havde BIOS-opdateringer på deres respektive hjemmesider.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 06-04-06 06:41

Hej
Om den er formateret fra forhandler med Fat32 ??

Oplysninger jeg fik I diskhåndtering er HD Format ....NTFS -filsystem

For 300GB harddisk

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 06-04-06 06:55

Oversigt over min BIOS
Se lige her på dette link:
Www.sunwind.dk/BiosRead.jpg

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-06 20:42

Hej
Når du nu har installeret BIOS værktøjet fra ASUS. Har du så aktiveret step 3, for at downloade opdateringen?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-06 20:49
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-06 20:58

Halløjsa igen
Prøv denne side: http://www.nodevice.com/search.html
Hvis ikke søgeresultatet vises med det samme så skriv >p4b266< uden pile i søgefeltet øverst til højre og start søgningen, så skulle der komme 3 muligheder.
Jeg har ikke checket om downloadet indeholder både BIOS filen og programmet til at opdater med. Opdateringsprogrammet kan hentes hos ASUS, vælg Utilities i søgefunktionen på ASUS's side.

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 07-04-06 07:21

Tak for svaret lawitt.
Du var den der kom nærmest.
Så rigtig mange tak for dit savar

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 07-04-06 07:59

MonieJacobsen -> Har opdatering af BIOS så afhjulpet dit harddisk problem?

Vh fluffy