/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Det lille barn
Fra : Monsen1234
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 05-04-06 11:24

Sidder lige og læser i camillasmosters tråd om foråret og hvor dejlig en tid der nu venter.

Læste så lidt i Extra Bladet, så forsvandt det skønne igen må jeg nok sige. Prøv lige og læs dette http://ekstrabladet.dk/112/article187229.ece hvad er det for noget, her går jeg og sætter redekasser op til fuglene, bore et lidt stører hul i en kasse da jeg så en stær ikke kunne komme ind i en mejsekasse, det er de små ting der glæder, så læser man dette, jeg tror jeg er plaseret på en forkert planet, prøv at se på det lille barn, det er bare ikke til at holde ud.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-06 11:30

du har ret det er ikke til at holde ud !!!!

kun 7 års straf ??? FØJ !!!!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-06 11:43

Det er netop en sag som denne, der får mig til at mene at dødsstraf er berettiget. Der er elementer blandt os, som vi (jeg) ikke har og ikke vil ha' plads til.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-04-06 11:52

I længe stod kassen under dobbeltsengen, det bliver værer og værer jo længere ned man læser i artiklen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 05-04-06 12:20

at moderen er rablende og uden for al menneskelig rækkevidde siger sig selv. og det er uhyggeligt, hvad et forkvaklet menneskesind kan udrette af skader.
det der til enhver tid for mig er totalt ubegribeligt, er omgivelsernes reaktioner.
venner(?) af huset vidste, at børnene sultede, og kom med kager! vel for at dulme deres egen samvittighed "så glade de arme unger blev", kan man næsten høre dem sige.
og en far, som ikke tænkte over, at der manglede et barn ud af en børneflok på to!!

"vi ville ikke blande os", vi (også jeg) er nærmst sygeligt angste for at stikke snuden i andres sager.
men det er på tide, at vi lærer forskellen på det at blande sig og på det at påtage sig sit ansvar.
var der nogle, som tænkte - tøndersagen?
alle børn har ret til et godt liv fra dag 1. det er vores ansvar som voksne at gøre, hvad vi kan.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-04-06 13:03

Nej vi vil ikke blande os, det er nætop det. Læs i en anden tråd jeg skrev hvordan det gik min kone fordi inge´n ville blande sig http://www.kandu.dk/Spg84009.aspx

Jeg har og min kone gik hen og blandede sig da vi kunne se min søsters datter var begyndt at opføre sig mærkeligt, hun arbejde sammen med min kone, hendes fantasi var helt vild, hun fortalte kolegaerne nogle historier der var så flyvende at, der var flere der kontaktede min kone og sagde der er da noget der ikke er som der skal være. Vi talte om det og min kone syntes hun ville ringe til min søster og spørge om hun ikke havde lagt mærke til at der var noget gal; DET skulle hun ALDRIG have gjort, hendes datter fejlede INDTET og det var os der var rablende skøre, jamen det er bare for at hjælpe sagde min kone. Kontakten til min søster røg, hun ville indtet have med os at gøre mere, det er nu 6 år siden og vi har ikke talt sammen siden.
Det skal lige bemærkes at vi af hendes storbror hørte et ½ år efter, at min søster HAVDE gjort noget ved det, og hendes datter blev erklæret skizofren og er den dag i dag indlagt í perioder.
Jeg mistede min søster fordi vi blandede os.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-04-06 13:47

Folk, der ser det dag ud og dag ind og de GØR IKKE NOGET

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-04-06 13:47

Folk, der ser det dag ud og dag ind og de GØR IKKE NOGET

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-04-06 13:47

Folk, der ser det dag ud og dag ind og de GØR IKKE NOGET

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-04-06 13:49

Beklager tre disfunktionelle fingre...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-06 14:05

Citat
Folk, der ser det dag ud og dag ind og de GØR IKKE NOGET

hvad mener du moster trisse ????

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-04-06 15:18

Citat
Da børneværnet begyndte at snuse, mente jeg, det var bedst at hælde barnet ned i affaldstragten, og herfra er hun jo forsvundet i byens forbrændingsovne, forklarede barnets mor.

Jeg mangler ord...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-06 15:30

At skulle indføre dødsstraf i Danmark, fordi der sker noget sygeligt i Tyskland! Den fatter jeg sg ikke? Det vist en ommer?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 05-04-06 15:46

Nu er det jo sensationspressen, som skriver historien, så der kan sagtens trækkes 70% fra uden, at den nærmer sig sandheden.

Brug hovedet.....

...et lig under sengen i nogle uger. Det ville have givet en stank, så man ikke kunne være i lejligheden og stanken kan ikke fjernes uden af fjerne alt i lejligheden. Det behøver man ikke en politihund for at snuse sig frem til.

...men det er sandelig en god historie.

Konen er psykopatisk, ingen tvivl om det, hvis man dømmer ud fra historien, men hvordan kan hun så straffes med fængsel. Det kan psykisk syge ikke, heller ikke i Tyskland, der får de, som i Danmark, en behandlingsdom.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 05-04-06 16:18

monsen, I har været i gang med noget, som har krævet næsten mere, end man formår.
til gengæld er et menneske, måske takket være jer, kommet i behandling, som måske ind i mellem kan give hende et tåleligt liv. det er dog noget af en gevinst.
at skulle tage stilling til en telefonsamtale - ja. jeg tror de fleste ville ha' reageret på samme måde. en ubændig vrede mod den, som "bringer budskabet". hva' f.. bilder hun sig ind, osv.

måske er tiden inde til at vise forståelse for reaktionen for 6 år siden..
er det umuligt at skrive et rart brev, hvor I forklarer noget om jeres bekymring den gang?
måske er den ingen response, men hvad gør det i grunden. I kan ikke miste mere, end I har nu.

viviborgen, du har helt ret mht. sensationspressen, men hvis der er blot en anelse sandhed i historien, så... ja så er det rystende og ubærligt.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-04-06 16:46

aasenissum, det er rigtig, vi har syntes i mange år hun var lidt mærkelig, men tænkte det MÅ moren da også kunne fornemme ( Folk, der ser det dag ud og dag ind og de GØR IKKE NOGET) som camillesmoster skriver, hun var måske blind for det, men hun er uddandet socialpædagog og må da have lidt menneske forstand, men jeg har altid følt at det var et kæmpe nederlag for hende at det skulle komme fra os, fordi hun altid har givet udtryk for at have en kæmpe viden inden for det socialpædagoggiske og vi andre ikke har forstand må andet en manuel arbejde

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 05-04-06 18:20

Hej
Der er flere der mener der skulle være dødstraf, jeg er meget imod dødstraf.
Det ikke en straf at ånde ud, det tager 5 sekunder det er alt for mildt, jeg vil heller ha`de får livstid uden prøvetid for løsladelse og så stå skoleret en til 2 gange om ugen foran de mest hærdede kriminelle i fængslet resten af deres tid.
Men heldigvis alle har deres mening,
Hilsen Robert

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-06 18:34

- men monsen, det er altid en barsk en, at skulle se på, at ens egne unger er behandlingskrævende.
nederlaget skyldes måske ikke, at det er kommet fra jer, nærmere frygten for diagnosen. men jeg ved det ikke, jeg kan jo kun gætte.
hvis I ellers har haft et godt forhold til hinanden, kunne du overveje, om det mon ikke er jer, som har det største overskud og derfor forsigtigt kan tage kontakten op igen. du kan være evig forvisset om, at din søster har brug for al den støtte, hun overhovedet kan få. skizofreni er en opgave for resten af livet.
der er intet i denne verden så smertefuldt som psykiske sygdomme. stol på det.

Kommentar
Fra : Ursus01

Dato : 06-04-06 01:08

Det er da det værste jeg længe har set, fy for den lede....

Man kan ikke fatte hvorfor nogen kan være så hadske, onde og total syg i hoved.....

ØV ØV !!!!!!!!! Det er ikke til at sige noget, jeg mangler ord...... Stakkels lille pige, man må håbe at hun er et bedere sted nu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-06 08:49

godmorgen allesammen - jeg vinger af for al sørgeligheden og væmmelsen her

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-04-06 21:58

Droslerne

Straf har 2 formål......forbedring / resocialisering og hævn. I dette tilfælde og lignende mener jeg ikke der er mulighed for forbedring / resocialisering da disse individer er så afstumpede i deres væsen, at det ikke er muligt, og hævn er jeg ligeglad med. Det handler for mig om at få noget uønsket fjernet, fuldstændig som du luger ukrudt væk.

Du forventer vel heller ikke forbedring fra en skvalderkålplante, ligesom du vel heller ikke er hævngerrig fordi den vokser et uønsket sted. Nej vel..... helt enkelt - væk med skidtet.

Men som en bruger skriver..... hvor meget af historien er sand???? Uanset om den er sand eller ej, kan man jo godt forholde sig teoretisk til den angivne case.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 08-04-06 21:29

Tak for svaret aasenissum.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 08-04-06 23:21

selv tak monsen - jeg håber det bedste for dig og din familie.