/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
biosen / grafikkort
Fra : slippy77
Vist : 444 gange
20 point
Dato : 05-04-06 10:26

har ikke meget forstand på computere . men har et spørgsmål . jeg har en 2600+ med 512 ram . radeon 9200 (128).... så købte jeg 512 ram mere og et radeon 9600 xt-4 (256) grafikkort . så mine 2 spørgsmål er . min computer er begyndt og genstarte nå jeg sidder og spiller spil ? og skal men gå ind i biosen og sætte den til 256 istedet for 128 . efter som grafikkortet køre 256 istedet for 128 ? på forhånd tak

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-04-06 10:39

Gå på producenten af grafikkortets hjemmeside og hent en opdateret driver.

Kommentar
Fra : slippy77

Dato : 05-04-06 10:42

det har jeg gjordt , det hjælper ikke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-04-06 10:44

Og du har husket, at afindstallere det gamle grafikkort?

Kommentar
Fra : slippy77

Dato : 05-04-06 10:47

jeg har lagt windows ind på computeren helt forfra 2 gange og opdateder computer med alt , ATI . Windows service pack 2 og alt andede , norton antivirus 2005 . og den bliver bare ved med og genstarte .

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-04-06 11:02

Div. driver til bundkort er også indstalleret?

Kommentar
Fra : slippy77

Dato : 05-04-06 11:16

det må jeg så sige det aner jeg ikke . jeg har installerede en cd-rom der hedder drivers and utility .

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 05-04-06 11:23

Har du installeret DirectX 9.0c ?

Vh fluffy

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-04-06 11:27

Har du ikke chipserdriver til bundkortet indstalleret, kan du heller ikke få grafikkortet til, at køre rigtigt. Der følger en CD til bundkortet, der har du driverne.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 05-04-06 11:36

Kan være flere ting...

Er det et bestemt spil der giver problemer? Eller er det hele tiden?

I hvilken rækkefølge har du installeret?? Installerede du dit grafikkort'drivere, INDEN du installerede ServicePack2 ??

Huskede du at deaktivere dit antivirus mens du installerede grafikkortets drivere?

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-06 23:27

Halløjsa
RADEON! Ptuj. Skrammel rent ud sagt. Det er sku for bøvlet. Ja nu sidder der nok mange og tænker at det er løgn, men min erfaring med Radeon og deres drivere er kun negative. Jeg har prøvet 3 forskellige Radeonkort i 4 forskellige maskiner, alle gav problemer, også med de nyeste drivere, direct X osv. Jeg har lige haft en maskine på "Værksted" som i Need For Speed- Most Wanted, gik død, mærkeligt nok kun i dette spil. Spillet blev opdateret med patch 1.3, NOCD patch osv. det døde stadig. Til sidst røg Radeonkortet og driver ud, og et Nvidea kort ind i maskinen, og nu kører maskinen perfekt uden problemer. Jeg bruger i hvert fald aldrig Radeonkort mere, det er sikkert.
Nu til DIT problem. Du burde kunne forhindre maskinen i at genstarte når der opstår fejl ved at højreklikke på 'Denne computer', klik på 'Egenskaber', klik på fanen 'Avanceret', klik på den nederste knap 'Indstillinger', under 'Systemfejl', fjerner du fluebenet ud for 'Genstart automatisk'. Så skulle maskinen ikke genstarte ved fejl. Der skal være flueben i de 2 andre felter. Hvis der så opstår en fejl, vil du få vist en fejlbesked på skærmen (Såfremt maskinen ikke er helt død), og du kan vælge at få vist hvad der er skrevet i fejlloggen. Så er spørgsmålet bare om det kan bruges til noget?

Accepteret svar
Fra : janik

Modtaget 20 point
Dato : 05-04-06 23:29

Jeg havde samme problem med fx 5900 nvidia og
fik sat en kabinetkøler på.
Har ikke problemer mere .

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-06 23:32

UPS!
Lige et lille tip! Højreklik på ikonet du starter spillet med. Vælg 'Egenskaber'. I feltet 'Kør', vælg 'Maximeret'. Klik på fanen 'Kompatibilitet, sæt flueben iud for linien 'Deaktiver visuelle temaer', klik på OK. Jeg har på en enkelt maskine oplevet at det løste problemer med at et spil som ikke ville starte.

Godkendelse af svar
Fra : slippy77

Dato : 06-04-06 15:16

Tak for svaret janik. har prøver og købe en køler . tror du har ret , den bliver for varm ;.) så vil tiden vise sig om det hjalp