/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tager kørerlæren fusen på mig?
Fra : lovebandit
Vist : 1196 gange
100 point
Dato : 05-04-06 07:40

jeg er igang med at tage mit kørekort og jeg har desvære dumpet 2 gange på trods af at jeg "køre" rundt alligevel i min firmabil. min kørelære har taget 650 kr fra mig hver gang til en ny køreprøve som han siger politiet skal bede om plus at jeg så overinkøbet skal betale 780 kr til kørelæren for at leje hans bil under selve kørerprøven, - kan det virkelig være rigtigt??

Hilsen

lovebandit

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-06 08:24

Jeg ved ikke hvor meget en ny kørerprøve koster, men prøv at ringe til en anden kørerlærer og tjek prisen. Leje af hans bil..... det har jeg godt nok aldrig hørt om, men prisen på en kørertime ville være mere realistisk, men ring til en anden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-06 08:26

Prisen er ikke urealistisk for jeg lige af vide i min hørerbøf

Accepteret svar
Fra : banzon

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-06 08:51

He´He´ jo det gør han jo nok, men det er jo ham der har grisen, og derfor bestemmer prisen.

Et stempelmærke til køreprøve koster 580.- som iøvrigt dækker både en teori- og en køreprøve, dumper du den ene skal du betale et nyt stempelmærke.

Da du nu er dumpet, skal du altså betale 580.- for er ny køreprøve OG det som din kørerlærer forlanger for lån af bil til næste prøve.
Der er stor forskel på hvad der forlanges for dette, skal man f.eks. køre en time før selve prøven (som også tager ca. en time) er et jo faktisk 2 timer man skal betale.

MEN du skal lige vide at du har lov til selv at få din ansøgning og logbog, og så kan du frit vælge en anden kørelærer, hvis du syntes tilliden er røget hos din nuværende kørelærer.

Iøvrigt kan du læse mange gode råd (og en del kritik) på www.kritikken.dk

Med venlig hilsen
Anders
www.banzon.dk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-06 09:56

lovebandit

Synes du ligefrem, at der er okay at offentliggøre at du er en af disse idioter, der til fare for andre, kører rundt uden kørekort. Noget kunne jo tyde på at du er livsfarlig i trafikken og et fjols til at køre bil, siden du er dumpet 2 gange. Skvadderhoved

Så kan du hilse og sige i dit firma, at de heller ikke er for kloge, hvis de ved du ingen kørekort har

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 05-04-06 11:21

For mig ser det ud som der mangles noget i den historie - Har du et kørekort i forvejen, så det er en udvidelse der er tale om eller har du slet ingen?

Godkendelse af svar
Fra : lovebandit

Dato : 05-04-06 17:30

Tak for svaret banzon.

Kommentar
Fra : lovebandit

Dato : 05-04-06 17:36

til klumme, kan jeg sige at jeg har kørt bil i godt og vel 11 år uden det mindste uheld, og har taget mit kørekort 4 gange uden at kunne gøre det føærdigt grundet diverse omstændigheder. det skal yderligere siges at jeg dumpede på nogle ret latterlige fejl som for hvem somhelst ville sige - hvad fanden skal en dumper på banen pga. det! dumpede sådan set kun i et venstre sving pga. en bus som holdt i vejen så der ikke var frit udsigt bag bussen, men jeg kunne sagtens se at der ikke kom cyklister op bag bussen, men prøv at sige det til en sagkyndige med menstration

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 06-04-06 10:48

>klumme

Døm ikke nogen på forhånd.

Bare et godt råd fra mig. som i parentes selv er kørelærer.

Jeg havde for ca. 2 år siden en opringning fra en dame på ca. 30 år som ville hører om hvor meget man skulle læse selv for at få kørekort.
Det viste sig at hun ringede for sin mand som var totalt ordblind, eller analfabet og som ikke kunne skrive 3 ord udover sin underskrift (som ikke kunne læses), og som havde prøvet i 10 år at få kørekort på div. forskellige køreskoler.
Hver gang han mødte op på en ny køreskole fik han stukket 1 stk. teoribog i hånden med den besked at nu skulle han bare gå hjem og læse lidt i den

Så det var endt med at han bare var begyndt at kører uden kortet, min skepsis var ret stor for at skulle ud o kører med ham, men al min tvivl blev hurtigt gjort til skamme, han var simpelthen en mønster-elev, gjorde ALT rigtigt fra første køretime, og var rigtigt god (nok endda bedre end mig selv) til at gøre alle de ting som man jo skal til en prøve, fordi som han sagde "ingen skal sige til mig at jeg ikke kan køre ordentligt" og ha havde kørt bil i 10 år uden nogensinde at blive stoppet eller køre galt.

Jeg siger ikke at det er rigtigt at gøre dette, men forstår godt problemet.

Men nu har han fået sit kørekort, som var hans størst ønske i mange år (jeg kan fortælle at hele hans familie stod og ventede med blomster o.s.v. på køreskolen, da vi kom tilbage fra første køreprøve som han bestod med kommentaren "har du selv sådan en Volvo derhjemme" fra den prøvesagkyndige) konen havde ringet og spurgt hvordan det gik og kontaktet dem alle som udemærket godt vidste hvor meget han ønskede sig dette, der stod så en 34 årig med sin køreseddel og græd så snottet løb ud af næsen, og den dag blev min holdning til det at køre uden kort, omvendt til : hvorfor ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-04-06 14:01

Det er da rigtigt banzon, man skal ikke dømme nogen på forhånd, men der er nu bare det uomtvistlige faktum, som man bør respektere, at for at føre et motorkøretøj i Danmark kræves det, at man har aflagt en teoretisk og en praktisk prøve over for myndighederne, som begge skal bestås. Dette er myndighedernes - og alle andre der færdes i trafikken - sikkerhed for, at man i det mindste een gang, nemlig da man aflagde prøven, mestrede de færdigheder af teoretisk og praktisk karakter, som man som minimum skal kunne for at færdes sikkert i trafikken.

Jeg har stor forståelde for det følelsesliv der udspilles i din case, men det kan i mine øjne ikke på nogen måde retfærdiggøre at nogen fører et motorkøretøj uden myndighedernes godkendelse. Din påstand kunne jo i værste fald med samme argumentation osse gøres gældende ved flyvecertifikat, skibsførereksamen mv. Så i mine øjne skal det at føre motorkøretøj uden gyldigt førerbevis fordømmes på det kraftigste, så vi ikke ender i et livsfarligt trafikalt anarki, og believe me..... det ved du osse som kørelærer - det er slemt nok i forvejen, på trods af at flertallet har førerbevis.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-04-06 14:13

Spørgsmålet kunne forøvrigt sagtens være stillet, uden at offentliggøre at spørger faktisk praktiserer denne ulovlighed. Det tyder jo ikke ligefrem på, at det er den skarpeste kniv i skuffen, som knolder rundt på vejene uden ret til dette.

Samtidig synes jeg at det vidner om, at ovenstående prædikat er symptomatisk for "typen", at beskylde den mortorsagkyndige for at være præmenstruel. Men det er måske almindeligt i spørgers omgangskreds, at forhøre sig om, hvor i cyklussen en evt. kvindelig "modpart" befinder sig inden en prøve. Jeg mener hvor skulle han ellers vide dette fra? LOOL

Gu ved hvad den motorsagkyndige bliver kaldt, hvis den er af hankøn og lader ham dumpe

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 06-04-06 16:53

Citat
Det er da rigtigt banzon, man skal ikke dømme nogen på forhånd, men der er nu bare det uomtvistlige faktum, som man bør respektere, at for at føre et motorkøretøj i Danmark kræves det, at man har aflagt en teoretisk og en praktisk prøve over for myndighederne, som begge skal bestås. Dette er myndighedernes - og alle andre der færdes i trafikken - sikkerhed for, at man i det mindste een gang, nemlig da man aflagde prøven, mestrede de færdigheder af teoretisk og praktisk karakter, som man som minimum skal kunne for at færdes sikkert i trafikken.

Du har selvfølgelig helt ret i din påstand, men forklar mig lige hvad du så giver for et "grønlandsk kørekort" et "nigeriansk" eller for den sags skyld et fa et hvilken som helst land hvor du uden problemer kan konvertere det om til et dansk eller internationalt kørekort.
Disse billister har også (i deres land) aflagt "prøve" og bestået, så nu har de ret til at føre køretøj i DK.

Jeg ved godt jeg kommer ud på et skråplan nu, men jeg vil påstå at der kører flere personer rundt med gyldigt førebevis, som efter min mening aldrig skulle have haft det og som udgør en større fare i trafikken end de (forholdsvis) få personer som aldrig har fået erhvervet et kort på grund af den måde som undervisningen idag er tilrettelagt.

Jeg tænker især på udtrykkene i teoriprøverne såsom "skal du her være særlig opmærksom på vejens forløb" ?????
Hvorfor taler de ikke dansk, og simpelthen spørger "skal du være særlig opmærksom på at der kommer et sving"

Her er selvfølgelig ikke regnet dem som har fået frakendt eller mistet det på anden vis f.eks. sprit med.

Og forresten så hedder den mandlige sagkyndige som regel "DumpePreben"

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-04-06 16:57

Man kan vel stille Spørgsmålet - hvordan skal mennesker som er dybt ordblinde kunne tage et kørekort? Den praktiske del ville ikke volde de store problemer, derimod teorien og den efterfølgende teoriprøver med lysbilleder vil være umuligt . Hvordan skulle de kunne klare det, hvis der ikke var mulighed for dispensation, om der det ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-04-06 19:43

Skal vi ikke lige slå een ting fast Banzon, og det er at lovgivningen nu engang kræver et gyldigt førerbevis, hvis man vil føre et motorkøretøj som kræver dette. Så kan det vist ikke yderligere diskuteres.... vel?

At du (oven i købet som kørerlærer lool) har en lille privat "Banzonske lovsamling" der siger, at når henholdsvis grønlandske og nigerianske kørekort bare uden videre kan konverteres til danske kørekort, så skal vi osse acceptere at herboende danskere kører bil uden kørekort, hvis de har svært ved at bestå prøverne - ordblinde eller ej -, er så langt ude at jeg græmmes.

Du fortsætter med at påstå,
Citat
at der at der kører flere personer rundt med gyldigt førebevis, som efter min mening aldrig skulle have haft det og som udgør en større fare i trafikken end de (forholdsvis) få personer som aldrig har fået erhvervet et kort på grund af den måde som undervisningen idag er tilrettelagt.

Ja måske, og hvad så???? Skulle det retfærdiggøre, at man lukkede øjnene og lod folk der kører rundt uden førerbevis fortsætte dette, fordi prøverne er tåbelige eller at de personer er ordblinde, men i øvrigt påstår at de skam kører aldeles glimrende og ikke har lavet nogen skader i 10 år?
Jeg møder dagligt bilister i trafikken, hvor det dælme IKKE er deres skyld, at der IKKE skete noget alvorligt. Så den påstand, at man har kørt i 1000 år uden skader, er ikke 2 potter pis værd.

Jeg synes du som kørelærer (specielt fordi du er kørelærer) skal stoppe det signal du udsender, om at det er ok at køre uden kørekort. Du kan passende på god demokratisk manér forsøge at få loven vedr. dette lavet om, så ordblinde, folk med eksamensnervøsitet mv. som grundet disse handicap ikke er i stand til at aflægge en tilfredsstillende prøve, får lov til at køre rundt som det passer dem......uden kørekort.

Kommentar
Fra : rapsej

Dato : 12-06-09 11:29

BRUG ALDRIG KINGOS KØRESKOLE

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-06-09 13:01

Hvad så med spørgsmålet - hvordan skal de som hverken kan læse og skrive, på grund af orblindhed få et legalt kørekort?
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-09 13:06

Jeg ved det ikke, men at jeg ikke ved det, skal ikke være en undskyldning for at overtræde loven. Den korte udgave er, at man i DK, som loven er nu, skal have et gyldigt førerbevis for at måtte føre et køretøj i DK

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-09 13:08

De må sætte sig sammen i DKQLS (Dansk ordblinde samfund) og find på løsningsmodeller, som så kan forelægges div. eksperter og derefter politikerne

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-06-09 18:37

vi er ikke ueninge om at der ikke må køres uden kørekort, men de som har handicappet ordblindhed burde de ikke hjælpes.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-09 18:44

Jo jo....Men de som har det problem må tage et initiativ, og ikke bare lade 2 og fem være lige og bare køre uden førerbevis.