/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Rumfærgens opbygning
Fra : SlowPols
Vist : 2288 gange
100 point
Dato : 04-04-06 21:23

Hejsa..
Jeg interessere mig meget for rumfart. Jeg vil gerne vide hvordan en rumfærge er opbygget, altså hvordan den virker, er der nogen som har nogle tegninger eller som ved hvor man kan få fat på nogle.

Jeg vil også gerne vide hvordan flydende O2 (Rumfærgens brændstof) bliver fremstillet.

Helt til sidst vil jeg faktisk også gerne vide hvordan en nytårsraket ser ud inden i, eventuelt med nogle tegninger...

Det var alt
MVH
SlowPols

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 04-04-06 22:00

Rumfært? Tja Challengers og Colombias opbygning og indretning er vel det første man
kaster sig over, fordi det sker i vores tid. Og, Ja, jeg har tegninger m.v.
Ellers prøv på NASA.com, jeg er ikke klar over hvad de har i øjeblikket.
Planetariet i Kh, har også materiale og måske noget på deres hjemmeside.
Med venlig hilsen

Ojac

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 04-04-06 22:48

Jeg har da også tegningerne, det troede jeg alle normale mennesker havde det er da meget almindelig at man får lyst til at bygge sin egen rumfærge.Med hensyn til hvordan en Nytårsraket ser ud inden i, kan jeg ikke huske det for det er mange år siden jeg sidst skar en over for at se hvad der var inden i, og der er sikkert også kommet nye modeller på marked de sidste 45-50 år.
med venlig hilsen betonjens

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 04-04-06 23:56

Flyv en tur rundt på disse sider, og du vil se mange oplysninger.
Jeg er ikke sikker på du kan bygge din egen rumraket ud fra de data du finder, men god fornøjelse med læsningen.

http://science.howstuffworks.com/space-shuttle17.htm
http://www.howstuffworks.com/space-shuttle2.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-04-06 00:08
Godkendelse af svar
Fra : SlowPols

Dato : 06-04-06 20:57

Ja det er skam udemærket at I forsikrer mig om at I skam har tegninger af rumfærger, men hvad nytter i ikke lægger noet information så jeg ved hvor jeg kan få fat i dem henne..

Derfor går pointene til Jakjoe

Tak for svaret..

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-04-06 21:34

Jeg siger mange tak.

mvh
jakjoe