/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lille god bil med lav afgift ?
Fra : e.c
Vist : 1719 gange
150 point
Dato : 04-04-06 21:05

Hvilken bil er god med disse krav:
Lav ejerafgift.
Ikke for dyre reservedele.
Ikke for indviklet til småhjemmerep.
Skal kunne trække anhænger på 500 kg u/bremse.
Findes den mon ??.
Eyvind.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 04-04-06 21:46

Zuzuki Swift eller Opel agilia samme karos

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-04-06 21:50

Han sagde god bil???
alimak

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-04-06 22:00

Hvor meget må den koste?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-04-06 22:08

Altså - jeg vil sælge min Xantia fordi jeg ikke kører så meget mere.
Så jeg drømmer om en brugt på en 2-3 år til 70 - 90.000
Den laver ejerafgift er fordi den kommer til at holde stille det meste af tiden.
Men den skal helst ikke koste en en masse at holde ved lige.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-04-06 22:09

Men jeg lukker nu og kigger TV.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-06 03:03

Jeg er rigtig glad for min Suzuki Swift årgang 1999, den er bilig at køre i og billig i grøn afgift, der er ikke brugt penge på andet end rustbeskyttelse, dæk og bremser, og den starter når jeg vil ud at køre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-06 03:06

Glemte at skrive om anhænger, den må ikke køre med mere end 325kg total trailer, det vil sige du må gerne køre med en 500kg trailer, men ikke laste mere end trailer og last tilsammen giver 325kg

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-04-06 09:02

Du må IKKE køre en 500 kg trailer med en bil der kun må trække 325 kg, det er den tilladte totalvægt der kigges på og ikke den faktiske vægt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-06 23:07

Jeg studsede lidt over Kortoververden's fortolkning af påhængsreglerne da jeg altid har opfattet, at så længe totalvægten ikke overstiger max. vægt og traileren med læs ikke vejer mere end tilladt for køretøjet.
http://www.fdm.dk/public/ferie/camping/trailer/
Citat
Bilen må trække så tung en påhængsvogn som anført på registreringsattesten (største "påhængsvægt" eller "påhængsvognens største totalvægt"). Det er nemt nok. Men hvis nu påhængsvognen har en tilladt totalvægt på mere end det, bilen må trække, må bilen så under ingen omstændigheder trække den? Jo, hvis den faktiske totalvægt af påhængsvognen, det vil sige dens egenvægt plus det, man kører med netop nu, ikke overstiger bilens største påhængsvognsvægt. Så er det ok.

I øvrigt mener jeg at en FIAT Punto efter 2000 vil kunne opfylde de stillede krav.
Jeg har haft både en 1,2 SX og en 1,9 ELX. Gode og økonomiske biler. Grunden til at jeg skiftede mærke er dårlig forhandlerservice, men det gør jo ikke en brugt bil ringere.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-04-06 23:52

Jeg beklager min fejl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-06 01:17

BjarneD jeg kunne ikke lige finde dokumentation, men var ret sikker på at det forholder sig som du skriver

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-06 08:49

Den er mægtig - så kan min madpakke lige akkurart være i min anhænger.
Jeg vil prøve at glo lidt på den Fiat.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 10:37

Du skal prøve sådan en FIAT og jeg nævner modeller efter 2000 er det fordi der er stor forskel både i økonomi, comfort, og rent teknisk, jeg har nemlig også haft et par af de ældre modeller.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 06-04-06 12:14

Jeg ville vælge en Fiat Punto, den opfylder alle dine krav.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-06 14:45

Hyundai Getz...............................er det noget bras ???

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 150 point
Dato : 06-04-06 15:19

Jeg har lige sendt dig en test fra FDM

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 06-04-06 16:47

Tak for svaret BjarneD. Nu vil jeg kigge på Punto og Getz.
Og tak for deltagelse fra jer andre.

Kommentar
Fra : BjarneD