/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
hjælp til langsom pc!!!!
Fra : solling
Vist : 674 gange
150 point
Dato : 04-04-06 20:01

ja allerførst skal jeg måske have hjælp til hvor jeg skal poste dette spørgsmål....hmm ved ikke hvad det skal ind under.... nå men jeg prøver her...

jeg har i dag været inde på fyensstiftstidende og fik mod på at friske min pc lidt op .... www.fyens.dk/article/621768 ..... jeg har gjort alt hvad der står i artiklen... undtagen

"Styreprogrammerne til pc'ens indmad, de såkaldte "drivere", trænger måske også til opdatering. Hvis du spiller meget, er det i hvert fald vigtigt, at grafikkortets driver er af nyeste dato. Besøg producentens websted - eller hent den seneste driver fra www.nvidia.com eller www.ati.com - afhængig af, hvilken af de to producenter, der har leveret elektronikken til dit grafikkort. "

og

" Outlook Express kan du med fordel komprimere mapperne (Filer - Mappe - Komprimer alle mapper). I det store Outlook-program er oprydningen samlet under: Funktioner - Oprydning i postkasse. Men komprimeringen er godt gemt: Funktioner - Indstillinger, fanebladet Konfiguration af email, Datafiler - Indstillinger og Komprimer nu. Det er ikke en funktion, man snubler over ved et tilfælde!"

også så det der hedder for vidrekommende....

MIT PROBLEM ER NU AT MIN PC ER LANGSOMMERE END NOGENSINDE FØR...... HMMM DET VAR JO IKKE LIGE DET DER VAR MENINGEN
JEG LAVEDE DET JO FOR AT DEN SKULLE BLIVE FORÅRSFRISK OG SUPER HURTIG....... HVAD POKKER ER DER GALT..... HÅBER VIRKELIG AT DER EN "NØRD" ELLER TO DER KAN HJÆLPE..... OG PLEASE IKKE FOR MANGE SVÆRE FAGUDTRYK DA JEG DESVÆRRE ER TEMMELIG HANDICAPPET INDEN FOR DETTE HER....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-04-06 20:45

Gå ind her:http://www.spywarefri.dk/
alimak

Kommentar
Fra : solling

Dato : 04-04-06 20:56

hmm jamen jeg har jo instaleret spyware beskyttelse eller hvad det hedder... den der hedder ad-aware.... så ...

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 04-04-06 23:09

Du skal også køre programmet det beskytter dig ikke men fjerner spyware når det er kommet i maskinen men det kan du også få forklaret på den ovennævnte side.Prøv også at slette cookies under fontioner/internetindstillinger

Kommentar
Fra : solling

Dato : 04-04-06 23:13

jamen har gjort begge dele

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-06 02:25

Hvis du har problemer med spyware, er Ad aware ikke just versdens bedste, du skulle prøve SuperAntiSpyware, der var et tip her på Kandu: http://www.kandu.dk/tip13843.aspx der kan du læse og der er link til hvor du kan hente programmet, hent og kør programmet, så bliver der ryddet op. Det nemmeste når du vil opdatere drivere, er at instalere Everest, det er et program som fortæller om stort set alt der er instaleret på din computer, instaler og åben programmet, find for eksempel dit grafik kort og klik på det lille + til venstre, i menuen der åbner kan du markere Windows video eller andet og i vinduet til højre er der oplysninger om grafik kortet, og nederst en linie, hvor der står Hentning af driver, den kan du kan dobbelt klikke på, så åbner siden hvor du kan hente den nyeste driver, samme fremgangs måde til de andre enheder som du vil opdatere, har du problemer med at finde rundt på siderne med drivere, så spørg løs og der er sikkert en af os der kan hjælpe dig, Everest henter du her: http://files5.majorgeeks.com/files/6fe5f41ad53538d0b9c78ba3a5603d67/systeminfo/everesthome220.exe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-06 02:54

Du bør også defragmentere din harddisk, klik på Start og Alle programmer-find Tilbehør-gå videre til Systemværktøjer-og videre til Diskdefragmentering, klik på den og i den nye vindue der åbner klikker du på Defragmenter, det kan godt tage lang tid, efter hvor stor din harddisk er, det vil sætte alle fragmenter til dine filer på plads, ligesom en bogreol hvor bøgerne er sat ind tilfældig og du rydder op og sætter dem i alfabetisk orden. En anden lille oprydnings program der er godt at have er Easy Cleaner, ligesom Everest kan den sættes til dansk sprog, du bør kun bruge funktionerne Slet cookies, Slet historie, MRU, Slet filer, Unødvendige filer og Start op, i Start op kan du slette opstart af programmer der starter sammen med computeren, din firewall og antivirus (og SuperAntiSpyware) er de eneste der bør starte sammen med computeren, vil du prøve Easy Cleaner som er gratis, så hent den her: http://personal.inet.fi/business/toniarts/files/EClea2_0.exe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-06 03:19

Linket til Everst virker ikke, så hent den fra siden her: http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 150 point
Dato : 05-04-06 08:25

Ad-Aware er et ok program, men er ingenlunde nok til at beskytte din computer mod snavs...

Hent og kør denne : http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Hent denne og gem på dit skrivebord: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#superantispyware

Hent denne og gem på dit skrivebord: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Slå din systemgendannelse fra og genstart i fejlsikret tilstand.. Installer og kør en scan med "SuperAntiSpyware".

Derefter dobbeltklik på Mwav, som pakker sig selv ud.

Markér følgene: Memory, Startup-Folders, Drive, Registry, System-Folders, Services, All Local Drives, og Scan All Files. Tryk "Scan Clean" ... Det tager lidt tid...
Genstart din maskine i normal tilstand og slå din systemgendannelse til igen...

Så burde du have en "ren" maskine....

Vh fluffy

P.S. http://www.arlet.dk er en ganske udemærket side.. prøv at kigge på hans sikkerhedspakke... Den sørger for at skidtet ikke kommer ind på din computer til at starte med.. og så er det gratis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-06 09:47

gode råd og alt sådan - hvis det var mig der havde leget - så ville jeg køre en fuld restore (efter at have brændt ud hvad jeg ikke ville miste)

Alternativt - ind hos www.arlet.dk eller spywarefri.dk - hent hijackthis - scan og send loggen ind - så er der alle muligheder for at få fjernet snavs og og skadelige programmer der har installeret sig.

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 05-04-06 15:40

Tak for svaret fluffyclaus.