/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Switch eller hub een gang til for arvepr~
Fra : TimD
Vist : 713 gange
20 point
Dato : 07-08-01 14:20

Hej!
Vi bor i en ejendom, hvor vi netop har fået et LAN - Vi skal have 2 PCer koblet til - Vi er blevet tilbudt at købe en hub af foreningen - Men når jeg læser om forskellen på hub og switch, ser det ud til at være en bedre idé at skaffe en switch - De ser ud til at kunne fås for de samme penge - Skal vi købe en switch eller en hub?

MVH Tim D

Accepteret svar
Fra : Wobert

Modtaget 30 point
Dato : 07-08-01 14:33

Hej TimD
Switchen er helt klart et bedre valg, den er foreks. hurtigere end en hub. Når i kun skal have få pcére på jeres lan, så køb en switch uden blæser, eller med lownoise blæser, ellers kan det godt blive lidt af et irritationsmoment!
Wobert

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 07-08-01 14:35

Køb en switch hvis de koster det samme. En switch er, meget forenklet, en hurtigere version af en hub.
Generelt plejer switches dog at være dyrere end hubs af samme årsag, men hvis I kan få dem til det samme så køb en switch.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-01 13:54

Hej "TimD" <TimD.news@kandu.dk>

> Skal vi købe en switch eller en hub?

Køb en switch.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-01 15:38

Enig, køb en switch, hvis du kan få den til samme pris som en hub. Hvis
hubben er billigere, er det et bedre altenativ, så længe du kun har 2
computere på LAN'et.

"TimD" <TimD.news@kandu.dk> wrote in message
news:G%Qb7.3783$PZ4.257732@news000.worldonline.dk...
> Hej!
> Vi bor i en ejendom, hvor vi netop har fået et LAN - Vi skal have 2 PCer
> koblet til - Vi er blevet tilbudt at købe en hub af foreningen - Men når
> jeg læser om forskellen på hub og switch, ser det ud til at være en
> bedre idé at skaffe en switch - De ser ud til at kunne fås for de samme
> penge - Skal vi købe en switch eller en hub?
>
> MVH Tim D
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-01 20:27

On Tue, 7 Aug 2001 16:38:21 +0200, "Jakob Lykke Poulsen" <lock@c.dk> wrote:

>Enig, køb en switch, hvis du kan få den til samme pris som en hub. Hvis
>hubben er billigere, er det et bedre altenativ, så længe du kun har 2
>computere på LAN'et.

Denne side henviser til et sted, hvor du for få penge kan købe en rigtig god
switch hvis, det du er interesseret i.

http://www.mm-data.dk/catalog/product_info.php?products_id=65&PHPSESSID=0b02cb0c554fe9227e3db294b275034c

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Sig nej til flere afgifter på cd'ere og andet hardware!
Giv din mening til kende på http://www.stopcopydan.dk nu!