/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
SPAM - EMAIL - HJEMMESIDE MM
Fra : minnam
Vist : 494 gange
200 point
Dato : 04-04-06 17:16

Er der nogen der ved hvorfor mine emails hos nogen
modtager bliver nævnt som "possible spam" og nogen
slet ikke modtager mine mails ? er det fordi jeg er
koblet på hos et andet netværk eller ??

Jeg får af og til også emails retur fordi modtagelsen
er nægtet.

Jeg har også en "alm" hjemmeside med kommercielt
indhold men ikke med erotisk indhold eller popup
eller sådan noget.. men alligevel har jeg fået at vide
at ikke alle kan gå ind og kigge fordi de får at vide
at den muligvis indeholder erotisk indhold.. det er ofte
firmaer og lignende.. ved nogen hvorfor og hvordan
jeg løser dette problem ??

På forhånd tak for hjælpen

Melvin

Kommentar
Fra : netkoen

Dato : 04-04-06 18:53

Ikke noget jeg er specielt klog på.

Men indeholder dine META data nogen ord som kunne misforståes.

Af hensyn til din email, hvad er den så? Hvis det er meget mærkelig kan det jo være at den bliver opfanget af de forskellige spam bekæmpere.

Netkoen

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 04-04-06 19:17

Hej NetKo

Lidt klog er du da..*S*

Har kigget på metatags..min side er en showside og der står intet om erotik, sex
osv.. det har intet med det at gøre og der står ikke nogle mystiske ord i tags.. jeg
ved naturligvis ikke hvad "mystiske/specielle ord" er - ved du ??

hvis du har check på sådan noget kan jeg godt sende linket på min hjemmeside..

ang. min email så hedder den minnam@mail.dk - er den mon farlig tror du ?? *S*

jeg er koblet på en anden computer.

Hilsen

Minnam

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-06 20:41

for høje sikkerheds indstillinger kan have meget med det at gøre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-06 20:47

Citat
Er der nogen der ved hvorfor mine emails hos nogen
modtager bliver nævnt som "possible spam" og nogen
slet ikke modtager mine mails ? er det fordi jeg er
koblet på hos et andet netværk eller ??

Jeg får af og til også emails retur fordi modtagelsen
er nægtet.

den faldt mig i øjnene. Hvilken udbyder har du ?????? Jeg kender problemet med en veninde der er koblet til tele2 (forhenværende tiscali kunde) - og det giver netop de problemer.

hvad angår din hjemmeside - så holder jeg mig til at det er for høje sikkerhedsindstillinger

du kan jo forsøge at skrive din url her - så kan flere gøre dig opmærksom på hvad de modtager - eller ikke modtager ved at besøge siden

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-06 20:52

ps.. der røg lige noget -

hvis modtagere af dine mails får beskeden du omtaler kan det være pga de har højeste sikkerheds indstillinger på deres mail program - måske også fordi du sender vedhæftede filer eller lign. (html indhold for eks)

e-mails retur - tjah som før beskrevet kan det være et filter der tror det er spam - eller du er blokeret - du vil få en maildaemon/mailsystem error der forklarer dig problemet .

hvilket mailprogram bruger du ??? hvilket mailprogram bruger den der afviser - måske afviser - dine mails ???

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-04-06 22:10

Hej MiritDK
jeg vedhæfter ofte fotos i mine mails dvs et slags
visitkort men en jpg fil.

jeg er igennem en anden koblet på tiscali som du så
siger nu er tele2.. jeg må ofte gå ind på min hotmail
og sende derfra.. sk... irriterende..
Jeg tænkte at det måske er fordi jeg er koblet på
en anden computer.... men er det måske nærmere
udbyderen.. så vil jeg sgu ha en anden.

ang min hjemmeside så er den

http://www.dragshow.dk

et par firmaer ville ind at kigge og evt bestille et show
men kunne ikke komme ind da de fik beskeden at den
muligvis indeholdt erotik, porno osv.. hvilket den ikke gør.
det er jo lidt irriterende at miste mulige kunder på den måde.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-04-06 22:24

jeg bruger outlook express

den sidste som jeg sendte til og som fik beskeden
possible spam sendte fra @dr.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-06 22:45

absolut ingen problemer med at se siden herfra i hvertfald .. FLOT !!!

ang mail - har lige fået retur fra veninden jeg talte om IGEN - jeg har ikke tele2 på nogen måde - hun er splitterrasende på dem - må indrømme at det er jeg også når de opfatter en alm. mail som spam. (jeg bruger under normale forhold html - brevpapir osv)

visitkort spærres mange steder - jpg burde også komme igennem uden vrøvl.

jeg ville skifte udbyder temmelig hurtigt

har du også oplevelsen af at dine mail kommer retur ind i mellem og ikke hele tiden - for jeg har en opfattelse af at tele2´s postservere er nede ret ofte (formodning)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-06 22:51

og så et ps igen jeg ikke var opmærksom på kunne være drilagtigt - måske er der nogen der ikke lige kan finde ud af at gå videre fra startsiden - lidt tydeligere markering på de to "bolde" måske ???? - Det kan udemærket være at nogen ikke kører musen over lige der

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-04-06 23:24

Hej

jeg har ikke hørt at folk ikke kan finde ud af at gå ind på siden..
det er mere at de får den besked at siden evt indeholder noget
forbudt.. det er som nævnt firmaer.. det er nok som du nævnte
deres sikkerhedsindstillinger.. ang. netudbyder så vil jeg kigge
på noget andet..

jeg har faktisk oplevet at nogle mails går igennem og andre ikke.
med samme indhold .
men tak for hjælpen..

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 05-04-06 23:26

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-06 23:30

- firmaer har som regel meget høj sikkerhed - det er jo ligesom nødvendigt . MEN.. - lige i det her tilfælde hvor der også er kontakt til dig burde de måske forhøre sig hos dig - og vise tillid og gå ind - det er trods alt kun advarsler

held og lykke med at finde anden udbyder og spild ikke tiden med tele2 - de behandler ikke de forhenværende tiscali kunder pænt - men pengene vil de gerne have

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-04-06 23:42

hej igen

tillid ja.. men, når de fx søger på dragshow og finder min side og evt. får
den advarsel, så går de naturligvis ikke ind på siden... en
men jeg tror du har ret i det er deres sikkerhedsindstillinger.

men hvad er der mon ved min side der kan give dem den advarsel ?
kan man selv gøre noget ved siden når jeg programmer den som
gør at den ikke virker mistænksom ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-06 00:01

Jeg bliver dig svar skyldig - intet anstødeligt som jeg kan se det - tvært i mod

Jeg KAN ikke finde noget der skulle falde i spamsøgeres net !

Har lige ringet til en bekendt på arbejde (nattevagt) - han brugte firmaets pc og havde ikke problemer -

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 06-04-06 00:07

ok.. tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-06 00:08

ps.. ordene drag og travestie KAN jo være årsag - men ????

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 06-04-06 09:56

tror du ? drag ?? det betyder jo ikke noget hvis det ikke er i en sammensætning ?
og mener du ellers ordet og betydningen skulle kunne udløse en advarsel ?

travestie er et tysk ord mener jeg og er ikke et "frækt" ord.
findes der mon nogen lister over "forbudte" ord ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-06 10:16

visse spamfiltre hos udbydere er jo efter næsten alt

skriver lige en privat meddelelse til dig