/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Grækenland/Krumme/m.m.
Fra : classic26
Vist : 524 gange
200 point
Dato : 04-04-06 15:02

Hej

Har andetsteds læst :

1 juli - 31 juli

Fra København m. fly t. Athen m. skib t. Paros m.skib t. Thira m. skib t. Karpathos m. skib t. Rhodos m. skib t. Athen m. fly t. København.......

Yassouuuuuu. Ti kanis? Poli kala efharisto.

Krumme:
Laver du nogen forudbestillinger/bookninger
Hvad budgetterer du så'en tur med i transportomk. og logi(hvilket niveau?)?

Andre gode råd om netop den BEDSTE ø m.m. modtages med kyshånd fra alle

God tur til Grækenland

steen

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 200 point
Dato : 04-04-06 16:31

Hej Steen.

Ja jeg booker fly og hotel på forhånd.

Det er min søn hans kæreste og jeg som skal afsted på turen, og som det ser ud lige nu, så vil det koste 39.000 for fly, hotel m. 1/4 - 1/2 pension samt skibsforbindelse rundt mellem øerne. Vi mangler svar fra 2 hoteller, som vi alle har kontaktet direkte pr. mail, men ellers er det hele på plads.

Man kan sige at 39.000 er mange penge, men det er faktisk møg billigt for transporten og 30 overnatninger i 1 dobbelt værelse og 1 enkeltværelse, og det er så 13.000 pr snude, svarende til ca. 500 pr. dag alt inclusiv (excl. lommepenge)

Flybiletten er med Sterling og kostede da vi bestilte og betalte dem 5.718,- (de er steget nu) og hotellerne ligger på omkring 1000,- pr. døgn for alle tre i 2 værelser. Det dyreste er i Athen, som koster 1.260 pr nat m. 1/4 pension og det billigste indtil nu er Rhodos hvor vi skal gi 1005 pr. nat incl. 1/2 pension på et 4 stjernet super lækkert hotel, som vi kender i forvejen. Vi skal være 3 - 4 dage på hver ø og slutter med 16 dage på Rhodos.

Priserne på skibstransporten kan du se her http://paleologos.forth-crs.gr/english/npgres.exe?PM=BB

Det hele kan sagtens laves billigere, men min magelighed stillede nogle krav såsom aircondition og swimmingpool på samtlige hoteller.

Det er ikke mig der er "turchef" det er min søn, som har planlagt ruten. Jeg tøffer bare med, og er lykkelig for, at de unge gider være sammen med mig. Det er røvkedeligt at rejse alene..... syns jeg.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-04-06 16:34

Der er ingen "bedste" ø i Grækenland.....................der er mange rigtig gode.
Men det kommer lidt an på hvad man forventer af den Græske ø.
Pool
Børnepool
Havbadning
Diskotek
Ro og fred
Kulturoplevelser
Meget kuperet
Kørestolsvenligt
Bilfri ø
Summen af "liv"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-04-06 16:38

PS

Jeg har ikke været på andre øer i nyere tid end Rhodos, hvor jeg var sidste år, og der har jeg fundet en lille helt vild lækker bugt ca. 15 km. syd for Rhodos by på vejen mod Lindos, som hedder Vladiko (Ladiko) http://www.travel-rhodes.com/place.php?place_id=43

Der ligge flere hoteller, men 2 af dem ligger i umiddelbar nærhed af vandet og er bare lige til et postkort. Der stille og roligt... nogle vil sige røvkedeligt, men bare 4 km. derfra ligger Faliraki beach, og der kan til fulde få sine lyster til "Dyrehavsbakkemiljø" indfriet. Det er bare ikke lige mig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-04-06 16:41

Det er helt rigtigt hvad e.c. skriver. Der er vist mere end 2000 øer i Grækenland ialt

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-04-06 17:09

Nåå det var jo Krumme du spurgte LOOL

Jeg aner ikke hvor det skvadderhoved skal hen, men formentlig Lalandia. Mere har han vist ikke fantasi til

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 05-04-06 14:11

Tak for meget uddybende besvarelse,,,det ligner en kanon tur, og har givet god inspiration til vort Grækenland togt.
mvh steen