/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Can't connect to MySQL server
Fra : Surf
Vist : 561 gange
50 point
Dato : 04-04-06 05:21

Okay jeg prøver at converter en access database over til en mysql database

Jeg skrive det helt rigtig angåne med password og host og det andet
da jeg så skal vider i tekten fået jeg den her besked

Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)

skal lige sige at den eneste server jeg har på min com er Apache serveren

men hvad hulen skal jeg gøre var for at det lykkes for mig

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-04-06 07:07

hej med dig
prøv at dele problemet op.
kan du i det heletaget få fat i sqlserveren.
når den skal tilgås fra Apache serveren er det som regel med localhost, da scriptet er PHP som køres på samme maskine. Svarer sqlserveren på call fra en terminal kørende på linux serveren.
hilsen Steen.
jeg bruger webmin til at lave databaser med.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 04-04-06 10:17

hmmm jeg bruger phpmyadmin for at komme en til min database. men er det nok

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 04-04-06 10:57

Og vil sige at jeg har adgang til en igemmen min webhotel. men det er måske ikke nok

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 04-04-06 15:08

SÅ HJÆLP MIG DER FOR HULEN

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-04-06 17:38

ja men så ser verden jo noget anderledes ud.
du bruger phpmyadmin til at styre SQL databasen, som ligger på en server hvor du har et Webhotel også. så har du ikke noget at bruge en Apache server til på din computer og hvis du alligevel har en der, er der jo ikke noget at sige til den ikke kan finde SQL serveren, som du skriver i fejl koden er den søgt på localhost. Uden helt at forstå hvordan du har det skruet sammen. du skal også have din php fortolker til at bruge globale variabler.

håber lidt kan bruges
hilsen Steen

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 20-07-06 16:14

Prøv og at sende killekoden

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 20-07-06 16:18

altså php koden uden brugernavn og password