/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Forårslængsel? Så se her...
Fra : Camillasmoster
Vist : 1142 gange
100 point
Dato : 03-04-06 23:37

Her kan I så kommentere mit tip.

Jeg blev så overrasket over den positive følelse, jeg fik, da denne første linie fra en af vort fædrelands vemodige sange ramte mit indre billede.

Oplever I, at der kommer sange og citater å' så'en dumpende fra oven?

Jeg har altid en sang, der passer til lejligheden - en ren og skær refleks.

Hanne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-06 23:43

Nåeh... er du også vågen endnu?

Her er der ik' megen sang ...men en kammerat der sover brandert ud på sofaen ..og ska' op kl. 5.00

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-06 23:44

..altså ik' mig ...men kammaraten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-04-06 23:46

Ja, Hanne, det er så vidunderlig når man får den følelse som du har lige nu...det hele bobler og man føler en taknemlighed for lvet, som er svær at beskrive.

Jeg synger ofte denne her om morgenen, når jeg virklig er fuld af godt humør og fuld kraft frem:

Oooh what a beutiful morning, ooh what a beuitiful day I´ve got a wonderfull feeling everything coming my way !

Jeg elsker den sang..min brassilianske veninde, som jeg desværre ikke har set i nu 4 år, sang den ofte for mine unger (hun boede her i 9 mdr.) når de var morgensure
Så løftede hun dem op og dansede rundt mens hun sang..behøver jeg at sige om det hjalp!?
ÅÅh jeg bliver helt glad indeni ved tanken.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-06 23:51

Jeg har det med at lave sange om:

Melodi-Gand Prix?

Citat
Ka' du se hva' jeg sa'e? ...dér gik 'Kanonen' af ! § ¶ ¶_¶ ¶_¶¶_¶¶ ¶_¶¶ ....

..lige i masken på musse :-))

..og jeg er fuld af snot, Så jeg smør' hende godt...

..osv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-06 23:52

Du får råde ører, når du fylder mig med løgn... § ¶ ¶¶ ¶¶_¶¶ ¶ ¶¶ ...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-04-06 23:55
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-06 23:57

mangorossa ... Du er tarvelig : Du fik mig lige til at spille:

Morning has broken...

..med Roger Whittaker ( http://www.rogerwhittaker.com/ ) ...of course

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 110 point
Dato : 04-04-06 00:00

Fiskerpigens sang.

Nu er det vår - den kom trods alt tilbage
vi vågner op, fra vinter, sne og is!
Nu ser vi frem - til sol og lyse dage
og sammen synger vi til Vårens Pris.

Se vinter er - en årstid som de andre
og trods den er, så mørk og kold og lang
så ville vi, vor vinter ej forandre
som for vor sommer - har vi vintersang.

En sne så hvid - et kuldebid i tuden
os is så glat - at man kan skøjte godt
en bil der starter - iskrystal på ruden
så koldt og mørkt - men også ganske flot.

Vi hygger inde - glemte spil blir fundet
stearinlys tændes - tæpper findes frem.
På vores sofa blir der saligt blundet
og børn der glædes - over tid til dem.

På Kandu trives alle med det hele
her har hver årstid sin repræsentant.
For selvom, her, man viden, helst skal dele
så er her osse plads til sjov og fjant.

Og Moster Glad, har bare fundet måden
at dele sol og lys ud til enhver
se bare her - ja lige her i tråden
jeg garanterer - glæden ser vi hér!

Ja hver en årstid har sin egen charme
man skal blot se dem med det lyse sind.
Hver årstid har sin glæde og sin varme
så luk blot alle - forårsglæden ind.

Godt Forår til dig - fra mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 00:24

natteravne

hvad i alverden er jeg ikke gået i seng for ???

og så kom jeg i tanke om .. øhh - NEJ vil altså ikke ud med det - men tænk på far til fire filmene - det er sommer der er......... og den sætter sig fast gør den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-06 01:06

Selvfølgelig fik du point for dit tip, moster glad vi er vel positive nu foråret er kommet, jeg er dobbelt glad nu lige hjemkommet fra arbejde, en aften hvor alting bare gik som det skulle, i skulle bare vide hvor sjælden det er, er der en sangbog, der hedder Syng dig glad, eller er det en tale måde ? Der er noget om snakken

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-04-06 07:10

bertelbrander: SÅ dejlig og samtidig underfundig. er det nødvendigt at sige, at jeg bare elsker den sang. og ved et tilfælde havde jeg lyd på. mummmms.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-06 08:36

jahh, mango - ro på.

Jeg danser netop IKKE rundt i ekstase, når jeg finder en sådan sang frem. Men forsøger at lukke lidt lys og glæde ind.

Men det slog mig, hvordan

mit indre billede af den korngule mark,
der bølger under en stille vind
under den blå himmel.
bierne summer, fuglene synger
- en stille glæde - et stille pusterum
- ja, så er det sommer i Danmark!

Skrantemoster

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 04-04-06 09:03

Hanne..nej jeg vil ikke jeg vil ikke tage den med ro..for se lige ud! Det er forår..solen titter frem..engang imellem
Græsplænen grønnes en smule..solsoren synger sin morgen og aftenssang.
Efter aftensmaden synker man ikke bare hen i sofaen..men sysler videre med noget..og helst udenfor
HUnden bliver længere ude i haven..for der er jo spændende at være..man kan jagte fugle og gø af katten der lister rundt langs hækken
Ungerne har fundet rulleskøjterne frem og kommer for sent til aftensmaden..det var jo ikke mørkt, så vi troede ikke klokken var så mange!
...jo jo Hanne..se at blive rask, så du kan komme ud og opleve foråret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 10:16

HMPFFFF - dumme regnskyer gled lige så lusket for morgensolen her så jeg forbeholder mig ret til at være muggen indtil videre

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 04-04-06 10:54

mirit, dit sure løg...nej du må sgu ej være sur..bag skyerne er himlen jo altid blå..ved du?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-04-06 11:03

Her på Langeland skinner solen fra en (næsten) skyfri himmel. Fuglene gør absolut en indsats for at finde de helt rette co-forældre til deres unger - det er ski da til at blive høj af!
Og så dufter jorden herligt - og kattene bliver varme i pelsen, når de opholder sig i solen. Hvilket de i øvrigt gør så meget som muligt disse dage...

Uha, Jow, der er forår i luften. Snart nyser vi os halvt ihjel ...

Er det ikke herligt?

Jeg har forresten grillet for første gang i år... det var en måned siden og vi fik spareribs.. vi spiste dog indenfor!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 11:09

hold så op med alt det positiveri

tror slet ikke der er himmel bag de skyer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-06 11:13

da da dada da da dada da dada da!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-06 11:14

og så lige et da til sidst!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-06 11:23

Dorthe vil.du - du en sand prvers-digter!

Er der slet ikke nogle, der fatter min point?

Når dagen er grå og man hele natten må gå
skiftevis i seng og op igen med to timers interval,
så er det, at man rundt i stuerne - ikke støde på,
skal finde en dejlig sang - så er det egentlig ikke så gal'.

Prøv at droppe fårerne og sæt en dejlig sangtekst ind i stedet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-06 11:33

Puha! Havde Rhinestone Cowboy på hjernen, men heldigvis kom "Hvad skal vi med Kvinder" og reddede mig!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 11:42

du tedd - øhhh - ham der "hvad skal vi med kvinder" - er hen meget meget sød ?????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-06 11:42

Ja, sådan kunne man jo også vælge at se på det

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-06 11:43

Ohhh, solen skinner fra en vattottet blå himmel og en topgejlet motorcykel kørte liiige forbi mit vindue... Sker det virkeligt igen.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-06 11:47

miritdk - hvof spør du om det? De er sq begge døde.

Men Thomas og Mek, er der nogle, der synes, er ret søde..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 12:06

vinger lige af her for en tid - ellers får jeg aldrig lavet noget som helst - er jo nysgerrig når der kommer mails

alle I derovre vestpå - hold så op med at puste de grå skyer herover !!!!!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-06 13:24

Haw haw! Det' da jer, der hele tiden trækker i land..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-06 13:30

Jeg har da krokus og vintergækker i min have, og naboens kat har været på jagt efter min havemus, så det er sg forår!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 13:35

vel er det ej forår - det er APRIL og her har det både regnet og sneet NÅ !!!
(og der er faktisk sandt)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-06 16:54

Rigtigt, rigtigt forårsvejr, som da vi var børn!

Hagl, regn, sol og tørvejr på én og samme dag i flere tempi.

Hvor er det hyggeligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 18:33

åhh ja - for at gøre det perfekt til at leve op til april - så har det både været solskin - regn - sne - torden - hagt og nu til aften ser det lige nu nydeligt ud

For filan da - skal man i byen skal man jo have alle årstidernes tøj/sko osv med

lynet slog ned et eller andet sted heroppe med et brag så vores center rungede - kassedamen var overbevist om at det var en lastvogn der væltede - øhhhh - vi har ikke lige lastvogne der

Men - tre små mælkebøtter har kæmpet sig den seje vej og står og stråler lige derude på min græsplæne som tre små sole - det er altså dejligt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-06 18:54

Mælkebøtter er bare så seje

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 19:18

tedd - friske mælkebøtteblade til frisk salat - mums

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-04-06 19:41

...mirit...hva' er hagt for en slags vejr?....

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-04-06 19:50

mælkebøttehonning - mer' mums, som osse kan spises i hagtvejr miritte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 20:05

æw åse - kan jo ikke rette mine slåfejl og ja mums nemlig

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-04-06 21:07

slåfejl - hvor jeg kenwer det.
dejligt at høre om en, som osse kender mælkebøttehonningen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-06 21:59

Da jég var en lille pige med røde æblekinder, lærte vi, at vi ikke må slå!

Hvodden f... kan man så få slåfejl???

Det er nok fordi, vi bor her lige i smørhullet af Danmark og er sååhh søde og rare...

Men mælkebøtter var ikke en af min mors yndlingsblomster, når jeg plukkede dem - kun når hun selv gjorde det

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-04-06 11:46

Hvis jeg skal have en indre glæde og varme på denne tid af året tænker jeg på "I de lyse nætter" sunget af Aksel Schiøtz og det skal være ham der synger ( Har den på cd ) det er sådan det løber ned af ryggen , der er ikke mange danske sange der kan overgå den , mener jeg og DET er DANSK sommer når det er allerbedst.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-04-06 22:46

Jeg æælskede at plukke blomster som lille pige - og så'en buket mælkebøtter varmet godt op i en pigehånd, er ikke noget for mødre, der skal vaske eens tøj...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-06 22:56

Håber du er kommet over fluen Hanne! For idag lugtede det altså kraftigt af forår!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-04-06 23:04

Jeg venter blot på, at svimmelhed og kvalme fortar' sig - så skal I bare se!

Dorthe - jeg læste lige dit digt igen - hvor er det sødt! Tak for det!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-04-06 00:05

GGggggggod bedring Moster Glad (her er lidt koldt lige nu ).

Det er så rart at høre at du er ved at være frisk igen, meeeeeeen det har da osse taget utrolig lang tid at komme så langt?

Svimmelhed og kvalme?? Jamen det lyder da ikke særlig smart, det lyder som om feberen ikke rigtig har sluppet sig tag i dig - eller som en ordentlig gang allergi - øv.

Citat
prvers-digter!

-

Århhh...mit lille nye barnebarn er lige taget hjem - DanskSvensk Gårdhund - 14 uger *SUK*

Lille ny hundehvalp, erantisser, krokus, varmende sol, dovne og glade misser der er forårsskøre, fine påskeliljer i vaserne, alle unger og svigerunger hjemme og hygge det meste af påsken, buske med svulmende knopper, naboer der forsigtigt stikker næsen frem fra deres vintehi, eftermiddagskaffe på terrassen med trøjer på, fugle der stadig nyder foderhuset men pipper på en anden, mere glad, måde.....ja..foråret er her

Dorthe.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-04-06 04:18

Billede af nuseren, Dorthe, billede - vi vil se den lille fyr/tæve! Oh, så'noen er søje...

øhhhh, allergi kan give svimmelhed og kvalme?

Dette sene tidspunkt, fordi jeg vågnede ved at hoste - og havde den mest besynderligste drøm/mareridt - lige til en mystisk science fiction film....

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-04-06 11:34

Ja, moster hør selv!! Nu skal du altså ned og tage din doktor i kraven og forlange en ordentlig undersøgelse..ellers skal jeg detundelyme komme og ruske ham ska jeg!!

Har du nogen antihistamintabletter, elllers KUNNE du prøve at tage såen én og se om du skulle få det bedre!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-04-06 12:07

Jeg har en allergi spray - tog det i nat - er stadig svimmel.

Men ting tar' tid.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-04-06 14:30

oki doky..ja det gør det..vi er i haven nu..vidunderligt..det bliver pænere og pænere

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-04-06 15:03

Ohh, jeg går også og smugkikker ud i gården og ser MEGET, der trænger til en kærlig hånd.

Forhåbentlig om føje dage (havehat)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-04-06 15:34

Ja, allergi kan give svimmelhed og kvalme!

Ja, jeg tager lille Frida som profilbillede Det havde jeg slet ikke tænkt på.

AFSTED til lægen på tirsdag!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-04-06 16:56

Dorthe - jeg er ikke helt med?

Frida og lægen.....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-04-06 17:44

Ahhh.. Så er to kanonlækre solskinsdage spenderet i haven og den gode samvittighed breder sig... Har brændt en busk af arkitektens trøst ned, der var 4 m i diameter og godt og vel 3 m høj. Eller... først fældet, taget det værste væk og så futtet af... én er lidt branket i kinderne nu
Inden under busken gemte der sig en 3 m høj rest af et gammelt kirsebærtræ, der gløder sig selv væk stille og roligt... Fascinerende, ja, men hvem hulen kan finde på at fælde et kæmpe træ og så plante arkitektens trøst op ad resterne?? Ja, jeg spørger bare!!

Nå Pyt! Vi fik også lige plantet fire klatreroser, fire lavendler og fordelt lidt bark på alt det nyplantede. En enkelt plantekummet ordnet og så det løse... AHHHH...

Foråret har ramt Langeland med et megabrag!!! Livet er skøøøønt

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-06 18:42

Har væjet tilk paaaaaskefrostkost ...hik

..dog ik' mer' end jeg nåede at vise bare 'maver' i Paaaaaaarma-Paaaaarken

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-06-06 22:40

Tak for svaret vil.du.

Ja, det var så dét forår - OG NU ER DET SOMMER, year!

Taark for den søde sang!

Moster Glad

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-06-06 23:39

Pænt mange t@k Moster..nu' je gla'

Meeeen....hvis den her lummerhede fortsætter, så blir der altså oprettet en tråd med 'VINTERLÆNGSEL'! (å jeg MENER det dælme)....

I dag var det nogenlunde - men i går
SHIT - den var godt nok klam i går..

Jeg vil ud og danse regndans nu

HedeKnus fra Dorthe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-06 23:44

har danset regndans i flere dage nu - dans med vil.du - det hjælper måske