/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vil ikke starte op..
Fra : wulffe83
Vist : 353 gange
25 point
Dato : 03-04-06 17:20

Heey jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med mit store problem...

Jeg har 2 computere og min søster havde købt "sims 2" som vi ikke kunne få til og virke..
Så troede jeg at jeg kunne tage drevet fra den computer oven på men det virkede ikke så jeg satte det tilbage og startet computeren op men så spurte den om jeg ville starte op i fejlsikret tilstand eller normal tilstand og det er lige meget hva jeg gør, vil den ikke starte op..

Hva skal/kan jeg gøre...?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-04-06 17:44

du skriver at den foreslår Fejlsikret tilstand. Kan du starte op derfra???

Vælg evt en systemgendannelse hvis du kan ,

Hvis du ikke kan, så prøv at smide xp skiven i, og boot op fra den. første gang den spørger om at reparer, så går du videre med en install, 2nd gang vælger du rep

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 03-04-06 17:55

Den kan slet ikke komme ind i windows..

Og jeg har ikke win xp..

Ham der instaleret var så smart og lægge xp´cden ind på det ene drev :S

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-04-06 18:01

Prøv at fjerne Bios batteriet et par minutter.
Husk at sluk for al strøm.
Det er på størrelse med en 2 kr.
Ellers skal du have fat i en XP cd
Du kan muligvis prøve med et par boot disketter, for at loade systemet.

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 03-04-06 18:12

Jeg prøver ;)

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 03-04-06 18:20

Det virker ikke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-04-06 18:39

Da du brugte drevet(jeg går ud fra at der er dit DVD eller CD drev der her er tale om) flyttede du da rundt på jumperen bagpå. For den skal selvfølgelig tilbage på sin rigtige plads igen.

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 03-04-06 18:42

Alt er som det var da jeg tog det ud ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-04-06 18:48

er du sikker på du har fået alle kablet presset ordentlig på plads igen.

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 03-04-06 18:49

Jaja har prøvet at trykke det ind igen og igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-04-06 19:07

Hvis du har mod på det, så prøv lige at gå ind i bios (delete lige efter optælling af ram). Der kan du sætte bios til default. trykke F10 og yes til at gemme. GenstART OG SE LIGE HVAD DER SÅ SKER.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-04-06 01:07

Det har intet med bios at gøre at windows ikke vil starte op, det lyder nærmere som om at xp er blevet syg (har oplevet det før).
Du kan sakens installere Xp direkte fra HD'en du skal bare køre filen winnt.exe der ligger i mappen i386, du kan hente xp boot disketter på MS's hjemme side.

/Rex

Annuller spørgsmålet
Fra : wulffe83

Dato : 17-05-06 15:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål