/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Acad og gif. billede
Fra : Rodrigo
Vist : 1383 gange
50 point
Dato : 30-11-02 13:58

Hej! Hvordan får jeg tegnet sådan rimelige rigtig efter en "gif. file billede" (billede er en sitatision planen over en byggegrund hvor jeg kan se skilpæle ) Jeg kender kun den ene længde, og jeg vil gerne have en tegning 1:500... er der en smart måde at gør det på!

mvh
Rigo

( jpg kan jeg ikke ikke få min acad til at virke med, kun gif billeder)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-11-02 14:46

Hej Rodrigo,

hvilken format har du gemt din Acad tegning i? (fx. Dwg)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 30-11-02 18:15

yep! DWG jeg ved ikke hvad man ellers kan gemme i

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 50 point
Dato : 30-11-02 18:20

Hej Rigo

Jeg er ikke helt med på hvorfor du ikke kan få et JPG billede til at virke. Har du eventuelt indsat billedet som et OLE Object???

Når du vil indsætte et billede i AutoCAD, skal du bruge IMAGE kommandoen.
For at skalere billedet, skal du kende ihvertfald én afstand Hvis du f.eks ved at der er 100 meter mellem to pæle, kan du skalere billedet med en Scale - Reference, så afstanden mellem de to punkter passer.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen
Tlf: 4826 3570

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 30-11-02 22:08

jeg har kunne "trække og slip" gif billder fra en mappe, ind på acad i model mode, men ikke jpg'er !

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 01-12-02 17:18

Kære Rodrigo

Når du laver "træk og slip", bliver det et såkaldt OLE object. Dette kan du ikke bruge til at tegne efter. Du bliver nød til at bruge IMAGE kommandoen.

Prøv det
Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen
Tlf: 4826 3570

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 03-12-02 11:13

Hej rodrigo !

Hvis du har en LT fungerer IMAGE kommandoen IKKE. Du kan godt arbejde med billeder der allerede er lagt ind.

Der findes et gratis program til LT, der hedder !Slingshot, der gør at man kan bruge IMAGE og selv sætte billeder ind.

Se: http://www.drcauto.com/downloads/index.html

/meiland