/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Partition Magic 6.0
Fra : mettebirchholdt
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 03-04-06 14:43

Jeg har Windows XP Prof. på min partitionerede harddisk. Jeg kunne godt tænke mig at ændre partitioneringen for at få et større C-drev, der kun er på 4 GB. Kan jeg hertil bruge Partition Magic 6.0 - som jeg allerede har - eller skal jeg købe en nyere Partition Magic (8.0)?

Mvh. Mette

Accepteret svar
Fra : Zwekja

Modtaget 110 point
Dato : 03-04-06 15:19

hmm du kan sagtens bruge 6.0 ... men 8.0 kan nogle flere ting, og arbejder også hurtigere!

Zwekja

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 03-04-06 16:17

6.0 er helt fin.

- Lars

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-04-06 16:50

6.0 kan sagtens klare det lille nummer men der er jo så kommet opdateringer til som gør den lidt hurtigere og der er koblet flere ting på

Godkendelse af svar
Fra : mettebirchholdt

Dato : 03-04-06 21:25

Tak for svaret Zwekja (+ Fijala og Lars). Jeg håber, det virker med min 6.0. Har prøvet lidt, før jeg spurgte, men syntes, den drillede, og så tænkte jeg, at det måske var, fordi den ikke fungerede særlig godt sammen med Windows XP. Mvh. Mette

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-04-06 21:38

Når du du vil flytte/udvide/den partition som XP ligger på, er det en god ting at gøre det lidt forsigtigt.
XP "holder øje" med partitionernes størrelse og især sin egen.
Så:
Gør plads til udvidelsen.
Genstart comp
Nu kan du udvide din C: partition hvor XP ligger.
Pas på for den laver en "batch" som genstarter comp og udfører operationen
når det er C: der arbejdes på
Og lav så endnu en genstart
Du har vel lavet de to recue-disketter - ellers laves de sådan:
Start >programmer > Powerquest Partition Magic 6.0 > create rescue diskettes (2 stk)
Der kan også partitioneres direkte fra disse to disketter.