/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
*.*.vxd
Fra : TLT
Vist : 605 gange
350 point
Dato : 30-11-02 13:29

Mit problemer er når jeg åbner mine exe program filer, så lave er computeren en kopi af exe filen og kopi(*.*.vxd hedder kopi filen) filen har samme navn som exe filen men hedder bare vxd til sidst. vxd filerne kan kun åbnes på min computer ikke andre.....

Kommentar
Fra : freud

Dato : 30-11-02 13:54

Hej TLT

Det er fordi at filer med endelsen vxd, er filer opretter som "Virtuell driverrutine som startes af Windows" og derfor kun virker på din maskine.

Mvh

Freud

Kommentar
Fra : DizZy

Dato : 30-11-02 13:54

Det lader til at du er blevet ramt af computer-virus.

Prøv at gå ind på: http://www.virus112.dk/index.php?page=online_virusscan

Her kan du scanne din computer for virus, selv om du ikke har et anti-virusprogram installeret

Mvh.
Michael

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-11-02 14:26

Hej TLT,

hvilken version af Windows har du?

VXD er en Virtual Device Driver, som er den gamle version Windows brugte de er nu gået over til WDM Windows Driver Model, win95 kører med VXD, og Win98/Me bruger en blanding af vxd og WDM afhængigt af hvornår disse drivere er lavet...

at de bliver kreeret af exe filen synes jeg lyder noget mystisk, og det ka' betyde 2 ting... enten af den kreere en Virtuel Device driver den har brug for, eller at det muligvis er en virus som der er blevet skrevet... nu hvor det er ved at være jul ku' det være Virus Ormen Navidad (jul på spansk) der er kommet retur...

men ka' du ikke komme med lidt flere oplysninger, f.eks. hvad slags exe-fil det er, evt. hvad hedder programmet, og har det ellers tilknytning til noget andet... er det noget du har hentet eller fået tilsendt via Mail...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-11-02 14:34

Hej igen,

jeg glemte lige at sende disse links, hvor du ka' få lidt mere information omkring VxD...

"What's New in Windows 95 for VxD Writers?"... -->
http://www.anticracking.sk/EliCZ/import/msdn_chicvxd.htm
"CNET : Glossary"... -->
http://www.cnet.com/Resources/Info/Glossary/Terms/vxd.html

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 30-11-02 15:55

Jeg har win 98 og det er på mine spil men jeg tror også det er på minne programmer exe filen bliver 310 kb når man åbner den vxd filen bliver det exe filen var før

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-12-02 12:02

Hej TLT,

hvilke spil er der tale om?

ka' du evt. gi' et par eksempler på disse VXD-filer?

og hvordan åbner du VXD filen? (undskyld jeg spørger, men der er fordi det ikke umiddelbart sku' ku' lade sig gøre, med mindre du har sammekædet et program sammen med VXD filen til at åbne den)...

hvad slags ikon er der til VxD-filerne? (den sku' gerne ha' samme ikon som dll filerne)

har du slået vis filtypenavne for kendte filtyper til, samt den ska' vise alle filer... hvis du ikke har slået det til, ku' det f.eks. være filen hed spil.vxd.exe, hvor exe så er skjult... og når du så aktivere den kommer den til at hedde spil.exe.exe...

du ka' oppe i menuen mappeindstillinger se efter om du har slået det til... du ka' bl.a. på denne side se hvordan, den er godtnok til WinXP og angående et andet problem, men princippet i det er det samme for alle windows versioner... det er nede ved linjen hvor der står "Du går op i menuen "funktioner" og trykker på "Mappeindstillinger"..."... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/aspi/

der findes også en anden metode til at komme ind i mappeindstillnger i Win98...
Start --> indstillinger --> mappeindstillinger (hvis den har den der, det er ikke alle der har det) eller
Start --> indstillinger --> kontrolpanel --> mappeindstillinger

du må undskylde de mange spørgsmål... det er fordi det ka' være flere forskellige ting der er i vejen... det ka' være noget harmløst sådan som spillet der opretter resourcer til f.eks lydkortet... det ka' også være noget mere alvorligt som en virus...

har du et antivirus program?

og har du prøvet det som Dizzy/Micheal foreslog med at scanne den online... -->
http://www.virus112.dk/index.php?page=online_virusscan
du ka' under knappen "Registrer", trykke på linket og så køre virusscanningen uden registrering...

mvh.

Strarup