/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Serienummer til XP Pro
Fra : bigfool
Vist : 665 gange
200 point
Dato : 03-04-06 09:05

Jeg har ved en fejl indtastet nogle "ulovlige" koder da jeg senest formaterede og lagde XP ind på min PC. PC'en bliver ved med at minde mig om, at koderne ikke er "ægte" og det er naturligvis temmelig irriterende. Jeg er i besiddelse af de rigtige koder men ønsker ikke at geninstallere XP, da den så vil overskrive bl.a. alle dll-filerne der hører til de øvrige installerede programmer, der vil medføre mange timers ekstra installation af disse.

Findes der en metode, hvor man kan "overskrive" koderne i en bestående og kørende XP ?

Bigfool

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 03-04-06 09:28

Hej, du skal lave en 'in-place' upgrade hvor du bruger dit 'rigtige' serienummer:

http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q315341

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-04-06 09:29
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-04-06 09:32
Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 03-04-06 09:59

Hej, det kan man kun gøre indenfor de første 30 dage:

http://www.microsoft.com/piracy/activation_faq.mspx

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 03-04-06 11:10

@lawitt & peet49

Takker foreløbigt for jeres besvarelser, har kigget lidt på linkene, som hovedsagligt er på engelsk. Er dog lidt i tvivl, om de metodebeskrivelser jeg nu har "scannet" vil tillade mig at kunne indtaste det rigtige serienummer, UDEN at en decideret XP-reinstallering bliver foretaget ....

Har nogen af jer selv prøvet det i praksis eller vil én af jer kunne komme med en kort beskrivelse på dansk?

Bigfool

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 03-04-06 11:48

du kan sagtens ændre licenskoden uden re-install o.s.v.:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q328874

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 04-04-06 07:03

Jeg ved ikke hvad der er sket, men nu er min puter mere eller mindre chrashed (kan ikke hitte den ene harddisk samt netkortet). Jeg roder lidt med den og kommer tilbage snarest.

Bigfool

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-04-06 08:36

Her er et lille program det koster jo $8 men det virker perfekt http://eggnite.com/index.html
Penny

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-04-06 01:13

Du kan bruge dette program, det ændre koden på xp on the fly uden problemer, og uden reinstall.

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

/Rex

Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 200 point
Dato : 07-04-06 01:15

Du kan bruge dette program, det ændre koden på xp on the fly uden problemer, og uden reinstall.

Jeg bruger det ofte når jeg har installeret Xp'er på kunde maskiner, da jeg bruge en Unattended Xp installation, er jeg nød til at ændre koden efter installetionen er færdig så ikke kunden bruger min koden men deres egen..

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

/Rex

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 09-04-06 07:14

Tak for svaret 75653/Rex. Jeg fik styr på harddisken igen og brugte "Keyfinder". Et par gange brokkede det sig, men efter 4-5 forsøg ændrede det koden og jeg er nu blevet "godkendt" af Microsoft med det korrekte serial no.

Bigfool

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 09-04-06 12:23

Skulle det være en anden gang