/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nogen der kan tyde dette?
Fra : alimak
Vist : 1005 gange
150 point
Dato : 02-04-06 19:31

Jeg har en bærbar med Xp pro.Af og til når jeg trykker på "alt" tasten så går den ned og skærmen bliver sort.Men i dag fikjeg denne melding da den gik ned:
Win32k.sys Page fault in nonpaged area
Teknisk oplysning
***Stop:0x00000050(0xed4fef3f,0,00000000,0xbf8111b9,0,00000000)
***win32k.sys adress bf8111b9 base at bf800000 date stamp 43446a58

Håber det er nogen kloge der kan få noget ud af denne kryptiske melding.
alimak

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-04-06 19:45

den er svær, da det kan have mange årsager:

Her er en side med stop beskeder

http://aumha.org/win5/kbestop.htm

Har du installeret nogle beskyttelses programmer for nylig ?

Men ofte er det også hardwarefejl, så tjek evt dine ram, med memtest

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-04-06 20:07

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q315335

RAM fejl kunne være et godt bud, men da den type fejl kan være følgefejl skal man ofte deaktivere al unødig hardware og sætte det til en efter en med genstart imellem.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-04-06 20:08

Den har jeg set før - efter opdatering af SP2

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-04-06 20:10
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 20:10

Da min gamle bærbare havde det samme problem (dog ikke ved tryk på alt tasten) men samme fejl beskrivelse, var det desværre processeren der var på vej til at stå af. Der kom en ny i på garantien.
mÅTTE DOG BETALE 500,- MEN SÅ KOM DER OGSÅ EN HURTIGERE I.

http://www.kandu.dk/Spg72438.aspx

lINKET VIRKER IKKE MERE

Accepteret svar
Fra : ST_KuTaIsO

Modtaget 150 point
Dato : 03-04-06 11:49

tror det er selve styresysteme den er gal med, kan være sket pga en opdatering af windows eller der kan være en konflikt mellem to programmer. f.eks hvis du har to firewalls eller antivirusprogrammer inde, så kan de godt skabe konflikt i systemet og forsage et crash i tide og utide.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 03-04-06 12:38

Hej, har ikke selv prøvet dette:

http://pages.123-reg.co.uk/dbpeet-1006035/

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-04-06 17:26

St_kutalso
Jeg har lige instaleret ewido så har jeg avast fra før.Nu har jeg fjærnet ewido så nu får vi se om det hjælper.
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-06 18:08

Ewido er kompatibelt med rigtigt mange programmer og husk at Avast er et antivirus program mens Ewido er et malware program http://www.ewido.net/en/compatibility/

Den mest almindelige årsag til STOPfejl er hardwareproblemer, og fejlinstallation af drivere er også hardwarefejl selv om fejlen måske opstår på grund af en kombination af årsager.

Alligevel skal man ikke udelukke software og derfor vil det enkleste være at starte med at fjerne de ting eller indstillinger man senest har tilføjet.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-04-06 18:25

BjarneD
Jeg kører med en bærbar og den er det ikke koblet noget hardware på som ikke har vært der hele tiden. Det eneste jeg kan komme i tanke om er ewido som jeg har instaleret, og efter dette så startede problemet. Nu har den ikke gået ned efter jeg fjærnet ewido, men det er bare en times tid siden så jeg krysser fingrene.Måske skulle jeg prøve med en system gendannelse fra før problemet opstod? Hvis det viser sig at det ikke er ewido der er problemet.
alimak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-04-06 18:32

Jeg følger spændt med, for det er da interesant hvis det viser sig at det kan være Ewido

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-06 18:58

Jeg tror ikke på, at Ewido er det direkte problem, men det udelukker ikke at det kan have noget med det at gøre.
Jeg ville nok køre en av scan fra Trend Housecall
http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/housecall/housecall_launch.php
Den fanger det meste, men du kan da godt sætte systemet tilbage til før du installerede Ewido.

Jeg er ret sikker på, at der skal findes en årsag, som måske har indflydelse på Ewido og det er da også et program der sluger meget RAM ved skanning, men ikke ved kørsel i baggrunden.
Jeg bruger det selv.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-04-06 23:58

Nu har den kørt i ca 6 timer og den har ikke gået ned. Den plejer at gå ned 2-3 ganger pr.time, så det ser ud til at det er ewido der laver lort.
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-04-06 10:46

Det er ikke den rigtige måde at anskue problemet.
Jeg vil hellere se sådan på det, at der er noget i miljøet der får computeren til at gå ned når Ewido er installeret.
Jeg har i tidens løb oplevet mange problemer få skyld for noget, hvor programmet alene var den udløsende faktor.

Hvis der er for lang vandring i bremsepedalen på en bil behøver fejlen jo ikke at ligge i selve bremsesystemet, vel!

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 06-04-06 20:32

Tak for svaret ST_KuTaIsO. Jeg har ikke haft problemer efter at jeg fjærnet Ewido.Om det er korekt eller ikke så virker det nu,og jeg er glad.Tak til alle der svarede.