/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
overnervøs pc
Fra : miritdk
Vist : 705 gange
10 point
Dato : 02-04-06 10:05

sidder her med en pc der lige er kørt restore på ( ikke pga fejl osv) - og er ved at blive temmelig sur over den.

Det virker som om den er "overnervøs" - reagerer ved et klik med at åbne dobbelte sider - klik i visningslinie forstørrer vinduet i stedet for at for eks flytte på det eller vise et af to - klik på start får menuen til at flimre op og ned - osv osv

hvad gør jeg nu for at komme det til livs ????

HAR undersøgt for fejl - tilsyneladende intet.

forhøjer point hvis der er brugbart svar

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 11:34

Hej miritdk.

De "satans" pcer. Der er altid et eller andet i vejen. Hvorfor har du kørt restore hvis ikke der var noget galt.

Har der været lignede problem før? For det lyder da faktisk som om der e noget snavs der driller. Jeg vil ikke lige komme med et svar på hvordan det fjernes for det vil vist være spild af "blæk".

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 11:39

fijala - tjah - jeg har altså det med at køre restore ind i mellem - dejligt med en frisk pc igen

og ja - problemet havde jeg for ca ½ års tid siden også - fandt aldrig ud af hvorfor.

ps - ingen snavs på her

Men for hulan hvor er det irriterende - klikke på for eks visningslinie i et tilfældigt program eller en side - vupti - den forstørres og min startside vil også ind - eller den beder om at installere printer osv osv - rimeligt forvirrende

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-04-06 11:45

lyder mest som et museproblem! Du har sat venstreknap til dobbeltklick eller musen er møgbeskidt!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 12:01

høh tedd - det var det første jeg kontrollerede

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 12:09

Det er ikke sjovt at skulle komme med det her til dig, men prøv lige med en totalt oppydning i div, måske der ligger et eller andet og forstyrer.
Jeg har iblandt haft nogle uforklarlige ting der har drillet og det har sommetider hjulpet med en lille oprydning og defragmentering, uden dog at det behøver at være det.
Det er min opfattelse at sålænge der er noget der heder computer, vil der blive ved med at opstå problemer som ikke altid lader sig forklare.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 12:12

fijala - der er ryddet op og så i den grad

det går da helt fint her

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-04-06 12:15

prøv en anden mus

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 12:17

Jeg tror faktisk at tedd kan have fat i noget af det rigtige. Det var kattens.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 12:28

hmm tror nu ikke lige katten er særlig interesseret i pc mus

Har prøvet med hele 3 mus - samme resultat

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-04-06 12:29

afinstaller musen i enhedshåndtering og genstart

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 12:32

også gjort tedd -

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 12:38

Smid pcen ud af vinduet og gå ud i den friske forårssøndag og nyd det.

Når det bliver mørkt så tag igen og tænk på om det var det hele værd.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 12:39

Undskyld, undskyld, men jeg have ikke lige et andet forslag til "helbredelse" at problemet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 12:53

tjah fijala - tror du der sker noget i vindueshøjde ned på plænen ( 70 cm fald) - - men tror du da ikke tanken har vendt et par gange

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 12:56

Du kunne jo prøve at smide musen ud og så se om der kommer en kat forbi og tager den. For den kan jo nok ikke slæbe en hel pc.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 13:27

vil da bestemt ikke narre en sød lille mis - men kan måske bruge musen til kasteskyts når der kommer en fremmed kat forbi næ nej - hvor er du ond fijala

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-04-06 13:58

miritdk -> Beklager meget, men det har jeg ikke nogen bud på andet en anden mus, men det er jo prøvet...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 14:05

heller intet bud fra andre - fatter ikke windows når det driller

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 14:07

burde kunne smide det her over i smalsnak

nå - venter og ser om en eller anden har et bud der VIRKER

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 19:50

ser ud til at jeg skal vente rigtig længe øvøvøvøvøv

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 03-04-06 11:53

Tjek din opsætning af musseknapper? - lyder som om at din venstre musseknap er sat til at virke som dobbeltklik :D

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-06 13:39

nej musen er ikke sat forkert heller - tror forresten jeg har svaret på det før.

Ved ikke hvad der forårsager det - det sker bare åbenbart

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 00:47

åhh ja - det er de små ting der driller - fandt ud af hvad der forårsagede problemet og er blevet det kvit

til jeres oplysning - det var hastigheden på opdatering af skærm - den satte jeg en kende ned - og vupti - no problems

"har du ikke problemer så anskaf dig en computer"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 00:48

hvem vil have de gyldne point ??????????

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 5 point
Dato : 04-04-06 19:41

Miritdk opret et spørgsmål til dig selv og svar så selv. Øhh det kan jo vist ikke lade sig gøre, men du burde jo have pointene da du selv fandt fejlen. Den var da også trickee. nå men godt så nu virker det så.
Du kan jo altid annullere spørgsmålet da du ikke fik et gyldigt svar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 20:01

tjahhh - men er det besvaret er der måske en eller anden der kan få glæde af svaret

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 20:02

Tak for svaret Fijala. fordi du var den første til at lægge ind

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-04-06 16:41

Tak for det mirit, jeg smidder dem oven i dyngen og held og lykke med pcen