/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Skype
Fra : acilia
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 02-04-06 01:00

Er der nogen der har erfaring med Skype? er det godt? er der nogen faldgrupper? Hvilken telefon bør man vælge at bruge er det bedst med en stationær eller et headset?
TAK

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-06 08:14

Kan kun anbefales. Jeg vil tro, at jeg sparer omkring Kr. 1000,00 om måneden, ved at bruge skype.
Har også skypeout, virkeligt billigt, samtidigt med at det er rimeligt stabilt.
Bruger altid headset.
Også fint til at sende (store) filer med.

God fornøjelse

MVH

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-04-06 08:40

Jeg bruger SkypeOut. Jeg har headset og er meget glad for det. Normalt betaler jeg ca. 1,40 i minuttet for at ringe til familie i Tyskland men nu ringer jeg for kun 13 øre i minuttet så jeg sparer en del. Jeg havde problemer med at få lyd til at fungere i starten og syntes lyden stadigvæk er en smule svag i forhold til almindelig fastnet telefon, men det at spare så mange penge, gør at jeg ikke fortryder. Har indsat 10 euro på konto og saldo samt nedtælling ved opkald kan ses i programmet når det bruges/åbnes. Jeg har 2 MB opkobling men har fundet ud af at jeg ikke kan bruge internettet når jeg ringer. Så kan modtageren af opkaldet ikke høre min stemme, så der er lidt problemer men ikke flere end at man kan indordne sig under disse.

hilsner og god fornøjelse fra timeglas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-06 08:51

udemærket -

men tager mange resourcer (ikke alle der har de helt store pc´ere jo)

trådløs skypetelefon anbefales hvis du ikke vil sidde fast foran din pc - ellers er både headset og alm mikrofon ok.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 02-04-06 09:02

Jeg har istedet fået "fri samtale" hos TDC

Havde store problemer med lyden, den er tit forsinket og nogle gange med ekko, investerede i op til flere headset, fik større hastighed på nettet, men ligelidt hjalp det mig.
dem man ringer til skal jo også have det og deres computer skal være tændt, medmindre de har en skype-telefon. eller andet fiks faks.

Desuden har jeg ikke brug for opkald til udlandet så tit, så kan sagtens undvære det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-04-06 10:42

Skype er rimlig gode! - Men de er inde i en turbolens tid, hvor den teknologi de bruger, er "lånt" og der er en retsag på vej, mod bl.a. de to der startede skype, og solgte den.
Hvordan skype vil se ud fremover er noget uvis!

Så sats ikke for højt, men brug det så længe det er muligt.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-04-06 11:27

Øh Banzon:
Når man bruger skypeout, kan du ringe til alle telefoner, uhyggeligt billigt.
Fri samtale ved TDC, måske. Men gælder det også når du står i Singapore, og ringer til Danmark???
(det tror jeg ikke).
Men igen, jeg er meget tilfreds med Skype, og snakker tit med venner og kollegaer over hele verden gratis, eller meget billigt.

MVH

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-04-06 14:27

bruger skype med video Danmark<>USA 30-40 timer om ugen,(pc2pc) for nul kroner.
bruger det sjældent til fastnet, men det virker ok, mobilopkald til dk er lidt i overkanten,
så det er nok der de tjener pengene.

til almindelig fastnet er VoipBuster at foretrække.
kræver tilmelding og der kan umidelbart ringes i kun 1 min.
ved inbetaling af 10€ er det gratis i 4måneder PC til fastnet.
kik selv på siden http://VoipBuster.com

Ulempe ved begge er at deres gratis nummer ikke dækker DK hvilket gør at der ikke kan ringes
fra fastnet til dem.

og så bruger jeg en billig mic til 30-40kr i føtex, og lyden kommer bare ud af mit tilsluttede streoanlæg,, intet problem i det.

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 03-04-06 08:50

Til til alle for Jeres svar - jeg er meget glad for at høre lidt forskellige kommentarer om det - jeg gir point til den der var først ude.