/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Problem brænding af CD-RW.
Fra : tildestrup
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 30-11-02 09:00

Jeg har installeret en brænder CD-RW fra Creative - men jeg har problemer med at brænde rewriteble disc´s - hvorfor kan jeg ikke det? Hvad / hvordan løser jeg problemet?

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 30-11-02 09:12

Hvilket brænder program bruger du ??
Er din cd-rw tom ??

/Philip

Kommentar
Fra : summer

Dato : 30-11-02 10:02

Hvilke fejlmelding får du når du prøver at brænde?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-11-02 10:09

Hej tildestrup,

eh... ka' du ellers godt brænde eller er det kun RW-CD-skiverne der gi'r problemer?

hvilken version af Windows bruger du?

har du installeret ASPI?

du ka' bl.a. finde ud af om du har installeret ASPI, og hvis du ikke har hvor dan du ka' gøre det vha. denne side... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/aspi/

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Nexuz

Modtaget 50 point
Dato : 23-12-02 10:03

Kære tildestrup ven.

Jeg har haft præcis samme problem! Nu har jeg dog en PlexWriter 40x!
Jeg kunne ikke brænde ReWriteable, og grunden til det var mit brænderprog. Nero og et prog der hedder NTI ville ikke gøre det ordentligt, så jeg fik Roxio ... mener jeg det hedder! Men der er også Feurio, som er lidt sværere at forstå. Håber det kan hjælpe dig ... Roxio er ihvertfald godt!!!!

Nexuz

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-12-02 12:13

Jeg har Nero og det har altid funket fint med CD-RW

mvh
summer

Kommentar
Fra : Nexuz

Dato : 23-12-02 16:30

Nero er skam godt ... men det er åbenbart ikke alle brændere, eller ret og sagt deres drivere der kan lide det ... Nero er et at de bedste jeg har prøvet, og jeg bruger det til den brænder jeg har nu. Dog bruger jeg CloneCD når jeg skal clone...det er et let og almindeligt. Men prøv selv ...

Nexuz

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-12-02 16:42

Nexuz, jeg har hørt fra andre, at det ikke er så godt at have mere en et brændersoftwareprogram installeret. Er det en skrøne?
mvh
summer

Kommentar
Fra : Nexuz

Dato : 23-12-02 20:14

Ja og nej Summer! Nogle...eller ret og sagt, mange brænder progs. er ustabile når de er installeret på samme tid. Men det er ikke alle. Det er producenterne der nogle gange bliver enige om at få den til at arbejde på samme tid, men det er der mange der ikke går op i... Jeg har ikke haft problemer med Roxio og CloneCd eller Nero og CloneCD...heller ikke engang Roxio og Nero... Det er noget man finder ud af han ad vejen!
Håber det hjalp lidt!

Nexuz

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-12-02 22:35

Det er jo den praktiske erfaring der giver et sandt billede af det teoretiske, så fint at høre dette.
mvh og god jul
summer