/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Kontaktformular
Fra : anetteogjesper
Vist : 574 gange
30 point
Dato : 01-04-06 17:50

Hej

Jeg har lavet en kontakt formular, men den beder om at sende fra ens eget mail program og så modtager man det i et POSTDATA.ATT format...

Hvad gør jeg galt, og hvordan ændrer jeg det?

Kode
<form method="post" action="mailto:xxx@xxx.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Kontakt via Skovpavillonens hjemmeside">
<input type="hidden" name="env_report" value="remote_host,remote_addr,http_user_agent">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.assensskovpavillon.dk/tak.htm" target="_blank">
<input type="hidden" name="sort" value="order:navn,firma,adresse,postnr,email,besked,url,nyhed">

<fieldset>
<legend>Send os en mail</legend>

<div>
<label for="ip1">Email:<br></label><input id="ip1" type="text" name="mail" size="40"><br>
<label for="ip2">Fulde navn:<br></label><input id="ip2" type="text" name="navn" size="40"><br>
<label for="ip3">Firma:<br></label><input id="ip3" type="text" name="firma" size="40"><br>
<label for="ip4">Adresse<br></label><input id="ip4" type="text" name="adresse" size="40"><br>
<label for="ip5">Postnummer og By:<br></label><input id="ip5" type="text" name="postnr" size="40"><br>
<label for="ip6">Emne:<br></label><input id="ip6" type="text" name="emne" size="40"><br>
<label for="ip7">Url:<br></label><input id="ip7" type="text" name="url" size="40"><br>
<label for="ip8">Besked:<br></label><textarea id="ip8" name="besked" rows="15" cols="40"></textarea><br>
<label for="ip9">Nyhedsbrev via e-mail (marker felt for ja):</label><input id="ip9" type="checkbox" name="nyhed"><br><br>
<input type="submit" value="Send"> <input type="reset" value="Slet alt ">
</div>
</fieldset>

</form>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-04-06 19:35

Den skal sendes via en fortolker, som skiller disse data, så de bliver lettere at overskue.
Før i tiden blev de sendt via en CGI server, men mener nu at de køre PHP i stedet, da en CGI server var følsom over for manipulering, og med et uheldigt dataset, kunne lægge hele serveren ned i en dvaletilstand.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 01-04-06 21:22

Ser må gerne hjælpes med hvordan den skal se ud så

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 01-04-06 22:16

Din udgave:
Kode
<form method="post" action="mailto:xxx@xxx.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Kontakt via Skovpavillonens hjemmeside">
<input type="hidden" name="env_report" value="remote_host,remote_addr,http_user_agent">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.assensskovpavillon.dk/tak.htm" target="_blank">
<input type="hidden" name="sort" value="order:navn,firma,adresse,postnr,email,besked,url,nyhed">

Mulighed:
Kode
<form action="http://mail.jepponet.dk/cgi-sys/formmail.pl" METHOD="POST" NAME="Skovpavillonen">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient" VALUE="mailto:xxx@xxx.dk">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="subject" VALUE="Bestilling af plads på Skovpavillonnen">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="sort" VALUE="order:navn,firma,adresse,postnr,email,besked,url,nyhed">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="required" VALUE="navn,firma,adresse,postnr,email,besked,url,nyhed">

I "required" angiver du de elementer der SKAL udfyldes.

Hvis din udbyder har denne service, så skal der rettes i "http://mail.jepponet.dk/cgi-sys/formmail.pl"

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 01-04-06 22:43

Tak for svaret severino.