/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP fjerne oplysning om gl netkort
Fra : fer
Vist : 323 gange
200 point
Dato : 30-11-02 08:23

Hej alle

Jeg har for et stykke tid siden udskiftet mit netkort, når man har indtastet ip adresse mv og vil trykke ok, så kommer der et spørgsmål ang. det gamle kort som er fjernet, skal man i reg.databasen for at slette det ?

mvh Fer

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 30-11-02 09:49

Tja, jeg har godt nok win2000, men det burde være ca. det samme.

Prøv følgende:
Gå ind i Enhedshåndtering (højreklik på denne computer -> klip på fanen hardware -> klik på enhedshåndtering)
Herefter kommer listen med installeret hardware frem.
Klik på vis og derefter vis skjulte enheder
Nu burde du kunne se det gamle netkort under punktet netværkskort i listen
Højreklik på det gamle kort og vælg slet

Nu er kortet fjernet fra windows, og du skulle ikke blive stillet flere spg. vedr. dette.

Held og lykke
/Dysmorf

Kommentar
Fra : fer

Dato : 30-11-02 10:25

jeg har prøvet din løsning Dysmorf men jeg må ikke slette kortet, selv om det ikke længere er i komputeren, mærkeligt !

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 30-11-02 11:29

prøv i fejlsikret tilstand... det løser rent faktisk en masse problemer

Årsagen til at du ikke "må" fjerne kortet er at nogle af driverfilerne bliver brugt af det nye kort... prøv evt. en sidste udvej, og fjern det nye kort fysisk fra maskinen og fjern derefter alle drivere på ovennævnte måde (både det nye og gamle kort)... derefter installerer du det nye kort igen... det burde virke med 98% sikkerhed...

Held og lykke
/Dysmorf