/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejlkode 1053...pga O&O defrag
Fra : gozimza
Vist : 945 gange
50 point
Dato : 01-04-06 15:06

håber der sidder en derude der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, for at få mit O&O defrag program op at køre...når jeg forsøger at starte programmet skriver den:

Connection error
The connection to o&o defrag could not be established, the o&o defrag servici has not been startet. You can start it manually using the windows servises management.

Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt nægtede det.(10061)

MEN o&o defrag tjenesten står til automatisk, men den kan ikke startes, er det fordi den er afhængig af en anden tjeneste som evt er deaktiveret eller noget?og hvis, hvilken tjeneste er det så?

I har været en stor hjælp før, så jeg ved i kan....takker...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-04-06 15:51
Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 01-04-06 16:13

Hej Tedd...

tak for din hjælp, men desværre så er jeg ekstrem dårlig til engelsk...har du ikke en dansk side der beskriver det?eller kan du forklare mig det...det måske ikke så nemt...!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-04-06 16:26

Bruger du firewall?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-04-06 18:15

Højreklik på din antivirus og disabler den(Slå den fra) medens du defragmenterer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 02-04-06 00:57

Hej igen, ja jeg bruger firewall(zone alarm), jeg har prøvet både at slå firewall og antivirus(avast) fra for at se om jeg så kunne starte O&O defrag op...det kunne jeg ikke, men efter hvad den skriver når jeg forsøger så tror jeg også nærmere at det er en tjeneste i windows der er slået fra, men hvilken????

Palle h...jeg kan slet ikke starte O&O defrag, men når den kommer igang så siger du altså at jeg skal slå antivirus fra inden jeg defragmentere?hvorfor egentlig?

Håber virkelig der er en der kan hjælpe mig....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-04-06 10:55

Jeg kender godt o&o defrag og har det på arbejde, personlig syntes jeg da det er meget sjovt at se på, men foretrækker alligvel at bruge windows indbyggede, som gør sit arbejde godt og sikkert.
Når der er andre programmer "der kører" (Antivirus f.eks.)så kan windows indbyggede godt finde på at genstarte. Så man kan vælge at lukke disse programmer, eller køre defragmentation i fejlsikker tilstand (Hold F8 nede ved start af computeren)
Højreklik på a ved uret og vælg: Stop on-access protection, og så prøv.
Ellers prøv at køre programmet i fejlsikker tilstand.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 02-04-06 17:32

Desværre allesammen men der er ikke noget af det der virker.....det lyder som i ikke har forstået at jeg ikke kan STARTE O&O defrag pga en tjeneste der ikke starter....O&O defrag tjenesten er sat til auto, men den starter ikke pga en anden tjeneste er stoppet....spørgsmålet er så hvilke/hvilken tjenester det er???det er altså ikke firewall eller antivirus der blokerer...

Jeg har før brugt O&O defrag da jeg syntes den defragmentere en hel del bedre end den indbyggede i XP

Der må da være en derude der ved hvad jeg skal gøre, elle hvor jeg kan spørge....

Venlig hilsen
Mikkel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-06 07:51

Hvilket styresystem? Og hvilken vrsion af O&O?
Hvis du bruger winxp prøv at gå ind under kontrolpanel > Administration > Tjenester og se om følgende tjenester er startet:
Terminal Services
Remote Access Connection Manager

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 03-04-06 13:16

Hej Tedd...

Terminal services er NU sat til auto/startet, men jeg kan stadig ikke starte O&Odefrag tjenesten/eller programmet.....HMMM...jeg bruger win xp og det er O&O defrag pro v 8 jeg forsøger at køre.
Jeg har også prøvet O&O defrag 2000 men problemet er det samme, så den er slette igen...

Hvis det er pga en tjeneste der er stoppet, er der så ikke en mulighed for at stille dem tilbage til "standard"?og nej ikke ved systemgendannelse, det er prøvet og det virker ikke!!!

Skal jeg virkelig glemme alt om dette herlige program som jeg ellers er var så glad for(da det virkede,det var FØR en geninstall)det håber jeg ikke, men jeg har nu stadig tiltro til jer derude....