/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Farveskift..
Fra : jack_ass
Vist : 512 gange
400 point
Dato : 01-04-06 10:34

Hvad skal man forvente det koster og få omlakeret en 4 døret sedan fra hvid til en mørk farve.
Der må være nogle der har fået det gjort eller har erfaring med det.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 01-04-06 10:46

Jeg ved, at det for en del år siden, skulle have kostet omkring 8000 til 10000 kr. Så i dag vil gætte på mellem 10000 og 15000 kr.
Pims

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 210 point
Dato : 01-04-06 10:47

Normalt er det 15 til 20000 for et farveskift. Der kan spares ca. 5000 hvis der ikke skal males i fals ved døre og bagklap samt motorrum. (opgav selv da jeg hørte prisen)
Hvis meget plast der er grim og skal laves kan prisen jo også stige lidt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-06 10:55

Den sidste jeg hørte om, var en Mercedes 250E, og det var endda samme farve som originalfarven:

28000,-

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-06 10:57

Det kan faktisk ikke betale sig, medmindre det er en bil du er superglad for, og hvor prisen ikke betyder noget.

Og hvis du evt. ville sælge bilen, ville prisen ikke stige væsentligt p.g.a. lakeringen.

Alternativt, find en magen til i den ønskede farve.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-04-06 12:40

Du kan få det billigere hvis du demonterer lygter ol. og vandsliper den selv.Det er malere der lakkerer "sort" da bliver det jo billigere.
alimak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-04-06 12:57

Prisen afhænger af bilens størrelse, og stand (Buler, rust, mm) Og så også hvor du får det gjort, sjælland er typisk 20 % dyrere. Det er ligemeget med farven, men der er tillæg for metallak.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jack_ass

Dato : 04-04-06 16:50

Tak for svaret geu.