/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sænket afløb i badeværelse
Fra : Bossalt
Vist : 1799 gange
100 point
Dato : 01-04-06 00:32

Ved køb af rækkehus var der i tilstandsrapporten en K2 fordi en "gør det selv" kjeld havde hævet gulvet i badeværelset (nyt klinkegulv) uden at føre afløbet under håndvasken med op således, at der er en kant på ca 5 cm ned til den oprindelige rist! Jeg vil gerne føre risten op uden risiko for at der trænger vand ind i 5 cm kanten. Hvad kan man gøre?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-04-06 01:24

Det kan jo sagtens smøres noget fliseklæb eller lignende på så der aldrig trænger vand ind der, desuden kan vand jo heller ikke skade beton.
Så det skal da kun være for et syns skyld du skal klæbe en ny ramme på længere oppe.
http://www.vvsdirect.com/main.php?catid=73&subcatid=74&manufactorid=9&Csite_session=11a1eb63b0cca66e97ec752ee8460b5c
Den fås ogs i alm. rustfri.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 01-04-06 01:28

Hej Gå ind på linket : http://www.blucher.dk/ble800/homepage.nsf/web/DkMainProductView.html---Der finder du de forskellige typer i rustfrit stål. Forneden på siden er der teknisk support. Der kan du klikke ind og få vist de forskellige monteringsmuligheder i PDF format, som du kan udskrive. Der er også vist den vandtætte membran, som skal under den nye rist.

God arbejdslyst.

Hilsen steno

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-06 07:58

Hvis der er en firkantet ramme med rist 5 cm. nede tager du risten af og går ned til den lokale smed eller hvem du nu kender og får bukket en rustfri plader der passer ned i rammen hvor risten lå. Pladen passer samtidig op under den nye ramme som du køber, der skal ligge nøjagtig i den højde som passer. Det hele skal så fuges tæt med en passende fugemasse som fx. Sikaflex 221, der samtidig er en lim. Så er den lille sag i vinkel.

Dette trick bruger vi på jobbet, til at hæve netop afløbet op igennem gulvet i køle og fryserum ombord på skibe. Da er afløbet jo svejst fast i dækket og når vi så ligger en 100 mm isolering skal afløbet jo med op igennem.

Kommentar
Fra : theking

Dato : 01-04-06 09:28

Der er kun en rigtig løsning, gulvafløbet skal udskiftes og monteres i den rigtige højde.
De ovennævnte løsninger er meget kreative men stadig "gør det selv Keld"
Og husk det er en vvs eller kloakmester der skal udføre arbejdet.

Med Venlig Hilsen
The King.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-06 10:36

Selvfølgelig har theking ret. Når alt kommer til alt er der jo kun en rigtig løsning.

Ps. Ombord på skide er metoden jeg beskrev dog godkendt af Skibstilsynet

Kommentar
Fra : poolmasn

Dato : 01-04-06 11:09

Du skal kun skifte risten, hvis du skal have nyt gulv. Du kan sagtens lade det være som det er, problemet er noget "større", hvis det var i en bruse niche. Da det kun er håndvasken det drejer sig om og der har man jo ikke med de store vandmængder at gøre , kan det ikke svare sig at hakke gulvet op. Hvis du vil skifte afløbet er det kun theking der har ret. De andre "råd" vil bare udløse en ny k2.
Mvh. Poolmasn - murer

Godkendelse af svar
Fra : Bossalt

Dato : 01-04-06 21:23

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : poolmasn

Dato : 01-04-06 21:56

Det bliver så til en ny k2 når du skal sælge huset